Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Ruščiauskienė BNS sakė, kad daugiausiai problemų kelia visoje Lietuvoje remontuojami geležinkelio ruožai.
„Ne tiek pats vagonų trūkumas būtų didžiausia blogybė, bet vykstantys remonto darbai, kurie labai trukdo greitą vagonų judėjimą ir mažina apyvartumą vagonų“, – tvirtino D.Ruščiauskienė.
Anot jos, sklandžiam grūdų pervežimui geležinkeliu reikėtų maždaug 1,5 tūkst. vagonų, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ jų turi šiek tiek daugiau nei 1,1 tūkstančio.
„Taip, jaučiamas kažkiek (vagonų trūkumas – BNS), nes vis dėlto tas parkas nepadidėjo. Jis kaip buvo, taip ir yra toks senas ir nuvargęs“, – teigė D.Ruščiauskienė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Martynas Burba BNS pripažino, kad daugiausia problemų grūdų pervežimui kelia remonto darbai, tačiau jie – būtini.
„Iššūkių šiuo metu kyla dėl įgyvendinamų būtinų geležinkelio infrastruktūros atnaujinimo darbų. Šie nepatogumai yra laikini, užbaigus infrastruktūros modernizavimo darbus, krovinių pralaidumas bus atstatytas“, – teigė jis.
Pasak jo, per artimiausias dvi savaites grūdovežių parką laikinai papildys 200 vagonų iš Baltarusijos.
„Piko metu, kai yra didžiausias grūdovežių poreikis, tam tikrų iššūkių kyla. Juos stengiamės spręsti lanksčiai ir operatyviai, bendraujame su klientais bei partneriais ir ieškome sprendimų. Netrukus išplėsime grūdovežių parką, tad tokio kiekio turėtų pakakti ir piko metu“, – sakė M.Burba.
Pasak jo, „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu turi 1062 grūdų vežimui pritaikytus vagonus ir jie visi išnaudojami.
Problemų dėl grūdovežių kyla beveik kiekvieną javapjūtę. Pernai grūdininkai irgi skundėsi vagonų trūkumu.
Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas skaičiuoja, kad šiemet bus nukulta 4,345 mln. tonų grūdų – 24,8 proc. mažiau nei pernai (5,781 mln. tonų).