„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sakė, kad rugsėjo 10-12 dienomis, palyginti su rugsėjo 3-5 dienomis, įmonės pardavimai augo daugiau nei 10 proc.
„Gerokai dažniau pirkėjai rinkosi gilaus šaldymo maisto prekes, įvairius konservus, saldumynus. Taip pat augo pieno, šviežios mėsos ir mėsos gaminių, daržovių, kruopų, miltų, padažų pardavimai. Ženkliai augo kūdikių prekių ir gėlių pardavimai“, – 15min teigė ji.
Kai kuriuose Lietuvos miestuose stebėtas ir didesnis nei 20 proc. pardavimų augimas – mažiausiai penktadaliu geresni skaičiai buvo fiksuoti mažesniuose miestuose, tokiuose kaip Utena, Joniškis, Naujoji Akmenė, Kalvarija, Kazlų Rūda ir nemažai kitų.
„Augusiems pardavimams įtakos turėjo ir „sugrįžusi“ vasara. Žmonės gerokai daugiau pirko Nidoje, Palangoje ir Šventojoje“, – sakė E.Dapkienė.
Panašus efektas matytas ir IKI prekybos tinklo parduotuvėse. Bendrovės atstovė žiniasklaidai Vaida Budrienė 15min sakė, kad pirkimo padidėjimas buvo matomas didžiausiose parduotuvėse. Daugiausiai pirkėjai pirko šviežio maisto produktus.
„Galbūt tikrai ne visi klientai pirko todėl, kad neturi galimybių paso. Daryčiau prielaidą, kad dalis klientų tiesiog pagalvojo, kad pirmosiomis dienomis, kol įsivažiuos visas galimybių paso tikrinimo procesas, gali kilti šiokių tokių nesklandumų ir todėl nusprendė apsipirkti anksčiau“, – svarstė V.Budrienė.
Pirmadienį pirkėjai feisbuko grupėse dalijosi ir žinutėmis apie ištuštėjusias „Lidl Lietuva“ lentynas. Tuo tarpu šios prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė 15min neigė, kad savaitgalį pirkėjai šlavė parduotuves. Tiesa, iš pagrindinių prekybos tinklų „Lidl“ turi bene mažiausiai parduotuvių, kurių prekybos plotas viršija 1,5 tūkst. kvadratinių metrų ir kurioms įsigalioja reikalavimas tikrinti galimybių pasus – tik keturias.
„Pirkėjų srautai savaitgalį buvo įprasti, išskirtinių prekių įsigijimo tendencijų taip pat nepastebėjome. Kiekvieną savaitgalį pirkėjų srautai tam tikrose parduotuvėse būna didesni, tam įtakos turi apsipirkti atvykstantys pirkėjai iš aplinkinių rajonų ar miestelių, įsigyjantys produktų ilgesniam laikui“, – komentavo specialistė.
Suskubo ir į vaistines
Padidėjusį klientų srautą pajuto ne tik prekybos tinklai, tačiau ir vaistinės. Dalis jų nuomoja patalpas dideliuose prekybos centruose ir neturi įėjimo iš lauko, tad nuo pirmadienio tapo neprieinamais imuniteto neturinčiai ir galimybių paso naudoti nenorinčiai gyventojų daliai.
„Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė 15min pasakojo kad trys paskutinės savaitės dienos buvo viena už kitą intensyvesnės.
„Yra vaistinių, kurios sako, kad „nutiko Kalėdos“. Kalbėjau su kai kuriais vaistininkais – jausmas toks, kad kai kurie pirkėjai pirko, kad užtektų iki gruodžio. Manome, kad susidėjo keli dalykai. Mėnesio viduryje visada būna didesnis aktyvumas, tuo metu gaunami atlyginimai. Žmonės naują tvarką taip pat priėmė kaip minimalų karantiną. Tų, kurie vaistinėse spausdino galimybių pasus, buvo dar daugiau, vos ne kas antras pirkėjas prašė galimybių paso“, – teigė įmonės atstovė.
Ji pridūrė, kad klientai savaitgalį noriai pirko greituosius testus, kosmetiką, pagrindinius vaistinėlei reikalingus vaistus.
„Su nerimu laukėme šiandienos – dėl savaitgalio aktyvumo galvojome kas nutiks. Iki pietų srautas buvo toks kaip įprastą rudens pirmadienį, po pietų jis šiek tiek sumažėjo. Tačiau visos dienos klientų skaičius praktiškai nesiskiria nuo kitų, tokio šiek tiek ramesnio pirmadienio skaičiai“, – lygino L.Bielskė.
Iš viso Lietuvoje yra 75 „Eurovaistinės“, į kurias klientai įleidžiami su galimybių pasais.
Kaip pranešime spaudai rašo „Camelia vaistinės“ atstovai, jų tinklo vaistininkai savaitgalį irgi fiksavo kur kas didesnius klientų srautus nei įprasta tokiu metu.
Nuo COVID-19 pasiskiepiję gyventojai prieš pokyčius rugsėjo 13 dieną atėjo atsispausdinti galimybių pasus, nevakcinuoti atėjo nusipirkti vaistų ir papildų ateičiai, nusiteikę, kad bent jau kurį laiką nesilankys vaistinėse, kurios yra prekybos centruose.
Tinklo atstovai matuoja, kad praėjusį savaitgalį klientų srautai išaugo beveik trečdaliu. Jie pirko vaistus ir maisto papildus širdžiai, kraujotakai; medikamentus virškinimui; vaistus nuo skausmo, karščiavimo; maisto papildus imunitetui stiprinti ir kitas prekes.