Įvairių šalių vyriausybės nurodė uždaryti restoranus ir barus, uždraudė sporto renginius ir paragino žmones likti namuose, kad sumažintų COVID-19 plitimą.
„Mūsų pirmojo ketvirčio rezultatai atspindi pradinį šių priemonių poveikį, o kovo mėnesį pardavimų apimtys akivaizdžiai smarkiai nukentėjo“, – pranešime teigė „Heineken“ vadovas Jeanas-Francois van Boxmeeras (Žanas-Fransua van Boksmeras).
Neatrodo, kad padėtis bus geresnė ir per kitus tris mėnesius.
Bendrovės pelno ataskaita rodo, kad alaus pardavimai kovo mėnesį – kai daugelis vyriausybių pradėjo įgyvendinti karantino priemones – pagal apimtį susitraukė 14 procentų.
Italijoje, kur didžiąją kovo mėnesio dalį galiojo karantinas, pardavimo apimtys sumažėjo trečdaliu. Ispanijoje pardavimai krito maždaug ketvirtadaliu.
„Pradinis COVID-19 krizės poveikis veiklos apimčiai jau buvo jaučiamas šį [pirmąjį] ketvirtį ir manome, kad jis sustiprės antrąjį 2020 metų ketvirtį“, – teigiama bendrovės pranešime.
„Mes ėmėmės būtinų priemonių sumažinti sąnaudas, užsitikrinti papildomą finansavimą ir prisitaikyti prie greitų pokyčių“, – pridūrė bendrovė.
Vykdomosios valdybos nariai ir bendrovės vadovai nusprendė nuo gegužės iki gruodžio sumažinti savo bazinius atlyginimus 20 procentų.
Bendrovė taip pat nusprendė atšaukti tarpinių dividendų mokėjimą paskelbus pusmečio rezultatus rugpjūčio mėnesį.
„Heineken“ teigė, kad pirmojo ketvirčio grynasis pelnas sumažėjo iki 94 mln. eurų. Prieš metus šis rodiklis siekė 299 mln. eurų.
Bendrovė nepateikė lyginamųjų šių metų pirmojo ketvirčio ir praėjusių metų paskutiniojo ketvirčio duomenų.
„Kadangi nežinome, kada baigsis COVID-19 pandemija ir kiek truks jos poveikis, „Heineken“ atšaukia savo prognozes 2020 metams“, – sakoma bendrovės pranešime.
Bendrovė įsipareigojo 2020 metais nesiimti jokių „struktūrinių atleidimų“ dėl viruso protrūkio poveikio.