Antra pagal dydį pasaulyje alaus darykla kovo mėnesį atsiprašė, kad jos 2022 metais duotas pažadas palikti Rusijos rinką po Maskvos po invazijos į Ukrainą sukėlė „dviprasmiškumų“.
„Mes ir toliau darome pažangą perleisdami savo verslo Rusijoje nuosavybę, todėl Rusijos Federacijos institucijoms buvo pateikta patvirtinimo paraiška pagal vietos reguliavimo reikalavimus“, – sakoma „Heineken“ pranešime.
„Yra riba, ką galime pasakyti prieš pasibaigiant šiam procesui. Jei ir kai turėsime patvirtinimą, pasidalinsime išsamesne informacija apie pirkėją ir susitarimą“, – pažadėjo bendrovė.
„Heineken“ sulaukė raginimų socialiniuose tinkluose boikotuoti jos produkciją po to, kai Nyderlandų tyrimo svetainė vasario mėnesį pranešė, jog alaus darykla tęsia verslą Rusijoje.
Pasauliniu mastu, „Heineken“ teigimu, jos gaminamo alaus pardavimai sumažėjo 3 proc., palyginti su praėjusiais metais, ypač dėl paklausos stokos „pagrindinėse rinkose“ Nigerijoje ir Vietname.
„Verslo rezultatai Europoje ir Amerikos regionuose teikia vilčių“, – sakė generalinis direktorius Dolfas van den Brinkas pranešime, pridėtame prie rezultatų.
„Rezultatai Azijos Ramiojo vandenyno ir Afrikos, Vidurio Rytų ir Rytų Europos regionuose nuvylė, o jiems įtakos turėjo laikinas nepastovumas Vietname ir Nigerijoje, dėl kurio paklausa sumažėjo“, – teigė gamintoja.
Pardavimai išaugo iki 7,6 mlrd. eurų (8,3 mlrd. JAV dolerių), palyginti su beveik 7 mlrd. eurų 2022 metų pirmąjį ketvirtį.
Iš dalies tai lėmė kainų padidinimas, skirtas padengti išaugusias žaliavų kainas.
Pirmąjį ketvirtį aludarė uždirbo 403 mln. grynąjį pelną, arba 3 proc. mažiau nei per analogišku laikotarpiu prieš metus, kuomet rodiklis siekė 417 mln. JAAV dolerių.
Įkurta XIX amžiuje Amsterdame, „Heineken“ valdo daugiau nei 300 prekių ženklų.
Grupė yra antra pagal dydį alaus darykla pasaulyje po Belgijos ir Brazilijos įmonės „AB InBev“.
Bendrovė turi daugiau nei 85 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje.