Svindone veikiančioje gamykloje – o tai yra vienintelė „Honda“ gamykla Europos Sąjungoje (ES) – daugiau kaip 24 metus gaminami „Civic“ modelio automobiliai, kurie eksportuojami į įvairias pasaulio šalis.
Ši „Honda“ gamykla, esanti už 130 kilometrų nuo Londono, yra ketvirta pagal dydį Didžiojoje Britanijoje automobilių gamykla. Joje dirba apie 3,5 tūkst. žmonių.
„Honda“ paskelbė, kad gamykla bus uždaryta 2021 metais, „dabartinio modelio gamybos ciklo pabaigoje“.
Priimti šį sprendimą „nebuvo lengva ir mes labai apgailestaujame dėl poveikio, kurį šis pranešimas padarys mūsų darbuotojams“, „Honda“ paskelbtame pranešime pažymėjo bendrovės generalinis direktorius Europos regione Katsushi Inoue.
Bendrovė paaiškino, jog tokį sprendimą priėmė dėl „precedento neturinčių pokyčių pasaulio automobilių gamybos pramonėje“.
Analitikai sako, kad „Brexit“ neabejotinai padarė poveikį šiam sprendimui, tačiau greičiausiai būta ir kitų priežasčių, įskaitant neseniai pasirašytą milžinišką ES ir Japonijos laisvosios prekybos sutartį, taip pat visos automobilių gamybos pramonės problemas.
Apie „Honda“ planus kiek anksčiau pranešęs vietos deputatas Justinas Tomlinsonas tviteryje parašė, kad Japonijos bendrovė aiškiai davė suprasti, jog šis sprendimas „yra susijęs su pasaulinėmis tendencijomis, o ne su „Brexit“.
„Jau kalbėjausi su ... „Honda“. Jie aiškiai pareiškė, kad tai lėmė pasaulinės tendencijos, o ne „Brexit“, nes 2021 metais visa Europos rinkai skirta gamyba bus konsoliduota Japonijoje“, – parašė politikas.
Kol oficialus pareiškimas dar nebuvo paskelbtas, finansų sektoriuje dirbanti 49 metų Sue Davis naujienų agentūrai AFP pareiškė, kad „Honda“ gamyklos uždarymas regionui padarys didžiulį neigiamą poveikį.
„Manau, Svindonui be „Honda“ ateis galas. Ten dirba mano buvęs vyras, dirba jau 20 metų. Jis liks be darbo, taigi manau, jog tai yra tikrai labai, labai bloga žinia.“
Iki oficialaus Didžiosios Britanijos išstojimo iš ES liko kiek daugiau nei mėnuo ir daugelis užsienio bendrovių jau parengė planus, pagal kuriuos mėgins pritaikyti savo veiklą prie šio įvykio.
Automobilių gamybos sektoriui „Brexit“ kelia ypatingą rūpestį: bendrovės baiminasi, jog šalyje gaminamiems automobiliams ir jų dalims po „Brexit“ Europos Sąjungoje bus taikomi padidinti muitai. Taip pat nuogąstaujama, jog dėl muitinės taisyklių pokyčių tarp Didžiosios Britanijos ir žemyninės Europos dalies sulėtės prekių judėjimas.
Kiek anksčiau šį mėnesį Japonijos automobilių gamintoja „Nissan Motor“ pareiškė, jog dėl „Brexit“ keliamo neapibrėžtumo atsisakė planų Didžiojoje Britanijoje gaminti naująjį visureigį „X-Trail“.
O Indijos grupei „Tata Motors“ priklausanti didžiausia Didžiosios Britanijos automobilių gamintoja „Jaguar Land Rover“ sausį paskelbė, jog visame pasaulyje panaikins 4,5 tūkst. darbo vietų ir daugiausia darbuotojų bus atleista Didžiojoje Britanijoje.
„Ford Motor“ anksčiau skelbė vertinanti savo automobilių dalių gamybos verslo Didžiojoje Britanijoje pelningumą, o BMW davė suprasti, jog gali perkelti automobilių „Mini“ gamybą į Nyderlandus, jeigu nuspręs, kad tęsti šių automobilių gamybą Didžiojoje Britanijoje po „Brexit“ būtų netikslinga.
Nuo 2016 metų, kuomet Didžioji Britanija nusprendė išstoti iš ES, investicijos į šalies automobilių gamybos sektorių gerokai sumažėjo.
Didžiosios Britanijos automobilių gamintojų ir prekiautojų asociacijos (SMMT) duomenimis, 2018 metais investicijos sudarė 589 mln. svarų (760 mln. JAV dolerių), nors pastarųjų penkerių metų investicijų vidurkis sudarė 2,5 mlrd. svarų per metus. O automobilių gamyba Didžiojoje Britanijoje pernai smuko 9 procentais.