„Šių sunkvežimių sėkmę rinkoje užtikrina technologijos ekologiškumas, ekonomiškumas bei saugumas. Dėl šių savybių SGD varomi vilkikai yra patraukliausias tvarus sprendimas krovinių gabenimui šiandien ir tikėtina, jog tokiu išliks dar ilgai. Rinkoje nėra kitos patrauklios eksploatuojamos alternatyvos dyzelinui, kuri galėtų patenkinti vežėjų poreikius“ – sako Darius Snieška, „Scania Lietuva“ regiono vadovas.
Dujiniai varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai iš visų vidaus degimo variklių. Jie palyginus su dyzelinu varomais varikliais išmeta ženkliai mažiau kenksmingų dalelių. „Scania“ gamtinėmis dujomis varomi sunkvežimiai sumažina CO2 emisiją apie 15 proc. ar net 90 proc., kuomet naudojamos biodujos.
Dėl variklio technologijos jie veikia tyliai, todėl „Scania R 410“ puikiai tinka krovinių pristatymui mieste, ypač naktį, kur yra taikomi skleidžiamo triukšmo apribojimai.
SGD degalai yra pigesni nei dyzelinas, o vidutinės sąnaudos mažesnės. Estijoje taipogi pirmuosius „Scania“ SGD sunkvežimius šiemet įsigijusi „Alexela“ bendrovė skaičiuoja, jog per metus vien degalams sutaupys 20 000 eurų. Įmonės vertinimu SGD sunkvežimių degalų sąnaudos palyginti su dyzelinu yra 34-38 proc. mažesnės. Lietuvos įmonei pristatomi „Scania R 410“ vilkikai pilnais bakais gali įveikti iki 1200 km atstumą.SGD taip pat yra mažiau pavojingos, mat užsiliepsnoja tik esant dvigubai aukštesnei temperatūrai nei paprastai užsidega dyzelinas. Be to, SGD didžiąją dalį sudaro metanas, tad dujos būdamos lengvesnės už orą greitai pakyla bei išsisklaido atviroje erdvėje, kurioje yra nesprogios ir netoksiškos. Todėl net incidento atveju mažai tikėtina, jog SGD tipo vilkikas išsiliejus kurui užsiliepsnos. Nuo kuro išsiliejimo „Scania R 410“ saugo ir smūgiams atsparūs stori dvigubo nerūdijančio plieno bakai.
Į Lietuvą pristatomi „Scania R 410“ yra pirmieji naudojantys SGD degalus, tačiau dujinės transporto priemonės šalies bendrovėms jau yra pažįstamos. Nuo praėjusių metų testuojamas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomas „Scania“ vilkikas, o nuo šiemet šią technologiją savo veikloje naudoja viena didžiausių atliekų tvarkymo įmonių, kuri gyventojus aptarnauja aplinką tausojančia dujine šiukšliaveže.
Dėl technologinių privalumų SGD sprendimai sulaukia vis daugiau susidomėjimo ne tik iš vežėjų, bet ir infrastruktūros plėtotojų. Šiai dienai Baltijos šalyse veikia viena viešam naudojimui skirta SGD degalinė. Pirmąją SGD stotelę Baltijos šalyse šiemet atidarė Estija. Planuojama, jog artimiausiais metais jos bus statomos ir Lietuvoje. Europoje tuo tarpu jau skaičiuojama 230 SGD degalinių. Daugiausia jų Italijoje, Ispanijoje bei Prancūzijoje, kur jų net po kelias dešimtis.