Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2019 09 11 /2019 09 12

Į Lietuvą planuoja žengti rusų prekybos tinklas

Rusijos mažų kainų parduotuvių prekybos tinklas „Svetofor“ (Šviesoforas) žengia į Lietuvą, skelbia „Kommersant“. Rusijoje, Baltarusijoje, Vokietijoje ir Rumunijoje jau veikia šios kompanijos sandėlio tipo parduotuvės, kuriose prekiaujama mažiau žinomų prekinių ženklų produkcija. Žygį į Baltijos šalis tinklas pradeda nuo Lietuvos, tiesa, jų sėkme abejojama ir Rusijoje. Lietuvoje parduotuvės greičiausiai vadinsis „Mere“ pavadinimu.
Svetafor parduotuvė Rusijoje
Svetafor parduotuvė Rusijoje

Vietoje spindinčių prekybos centrų – sandėlio tipo salės su minimalia apdaila. Vietoje lentynų – dėžės ir konteineriai. Vietoje garsių prekinių ženklų – pigesnės jų alternatyvos. Su tokiu verslo modeliu dirbantis prekybos tinklas žengia į Lietuvą ir jau ieško darbuotojų.

Svetafor prekyvietė
Svetafor prekyvietė

Tiesa, „Kommersant“ cituojami analitikai abejoja, ar rusiškas prekybos tinklas Lietuvoje užkariaus tiekėjų pasitikėjimą, tačiau mažos sąnaudos ir investicijos į prekybos vietas esą gali tapti ir sėkmės pavyzdžiu.

Baltarusijoje veikianti darbuotojų paieškos kompanija „HR Business Alliance“ jau paskelbė darbuotojų paiešką parduotuvėms įvairiuose Lietuvos miestuose. Tiesa, kol kas neskelbiama, kuriuose miestuose atsidarys sandėlio tipo parduotuvės.

Svetafor parduotuvė
Svetafor parduotuvė

Apie prekybos tinklo žengimą rašo ir kiti Rusijos žiniasklaidos kanalai.

Veikia su „Mere“ ženklu

Rusiško kapitalo „Svetofor“, kaip skelbiama, yra išparduotuvių tinklas, siūlantis 30-40 proc. pigesnes prekes nei konkurentai. Pačios parduotuvės primena sandėlius su minimalia apdaila.

Beje, Europoje šis prekybos tinklas veikia su „Mere“ prekiniu ženklu. Manoma, kad būtent tokiu pavadinimu Lietuvoje bus atidarytos išparduotuvės.

„Kommersant“ skelbia apie kompanijos planus atidaryti parduotuves Lenkijoje, Azerbaidžane ir Baltijos šalyse. Neseniai parduotuvės duris atvėrė ir Baltarusijoje.

Kompanijos interneto svetainėje publikuojamos nuotraukose matyti sandėlio tipo parduotuvės, kuriose – neišpakuoti maisto produktai. Čia greičiausiai nėra salės darbuotojų, o tai esą padeda sutaupyti.

Valdo 885 parduotuves

Rusų leidiniui „Kommersant“ nepavyko pakalbinti „Svetofor“ atstovų, tačiau cituojama mažmeninės prekybos specialistė Irina Bolotova, kuri teigė, kad Lietuvoje greičiausiai bus pardavinėjamos mažai žinomų ženklų prekės. Tiesa, straipsnyje abejojama, ar pavyks Rusijos kapitalo mažmenininkams įsitvirtinti Lietuvoje dėl visuomenės nuomonės.

Yra ir daugiau abejonių. Prekybos tinklui nepavyko plėtra Maskvoje, tačiau pamaskvėje atidaryta 11 parduotuvių.

Prekybos tinklą „Svetofor“ valdo Rusijos kompanija „Torgervis“, o šią valdo Šnaiderų šeima, dar 4,5 proc. akcijų turi Valerijus Jakovlevas, o 3 proc. Andrejus Veikulainenas.

Prekybos tinklui priklauso 885 parduotuvės.

Klaidingi teiginiai

Naujiena apie „Svetofor“ planus Lietuvoje dalinosi ir tinklalapis bukimevieningi.lt. Tiesa, remdamiesi leidinio „Kommersant“ informacija, teksto autoriai teigė, kad įmonės „Jos De Vries“ konsultantai Lietuvą įvardijo viena skurdžiausių Europos Sąjungos (ES) valstybių.

15min nuotr./Ištrauka iš bukimevieningi.lt publikacijos
15min nuotr./Ištrauka iš bukimevieningi.lt publikacijos

Tai nėra tiesa. „Kommersant“ publikacijoje apie Lietuvą kalbama, kaip apie neturtingą Baltijos šalių valstybę. Dar daugiau, bukimevieningi.lt teigia, esą „Svetofor“ prekybos tinkluose parduodamų prekių kainos mažesnės, nei Lietuvoje. Teiginiui pagrįsti pateikiama vaizdo įrašas iš, kaip teigiama, Kaliningrado srityje esančios „Svetofor“ parduotuvės.

Apie tai jau rašėme anksčiau. Vaizdo įraše pateikiamų produktų kainų žirklės – plačios. Tačiau vienareikšmiškai teigti, kad jos mažesnės nei Lietuvoje trūksta pagrindo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programoje, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos