Tai naujas etapas bendrovės tarptautinėje plėtroje – siekiame augti ir atliepti kuo daugiau problemų, su kuriomis susiduria tarptautinę prekybą vykdantys verslai bei gamyklos, kurioms svarbus prekių tiekimas iš Kinijos, – sako siuntų tarnybos vadovas Justas Šablinskas. – Paklausa krovinių gabenimui tarp Baltijos šalių ir Azijos tik auga, o pasiūloje Europą su kitais žemynais apjungiančių krovininių skrydžių vis dar smarkiai trūksta. Įmonės kenčia nuo nereguliaraus tarptautinių siuntų pristatymo laiko, o tiesioginiai tolimojo susisiekimo skrydžiai regione yra retenybė. Visa tai tik didina įtampą“.
Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, 2021 m. kovo mėn. keleivinių skrydžių paklausa sumažėjo net 87,8 proc., palyginti su 2019 m., taip sukeldama sunkumų verslams, turintiems verslo santykių su Kinija, bei kuriems reikalingas greitas ir prognozuojamas krovinių gabenimas keleiviniais lėktuvais. Dėl skrydžių atšaukimų bei uždelstų krovinių gabenimų iš jūrų uostų didesnė apkrova taip pat tenka krovininių skrydžių tiekėjams. Tačiau ribota lėktuvų talpa ir pastoviai kintantys tvarkaraščiai bei maršrutai kelia ne ką mažiau iššūkių verslams.
Įmonės teigimu, atsižvelgiant į besiklostančią situaciją, Ryga tarptautiniam siuntų gabenimui oro transportu buvo pasirinkta neatsitiktinai – tai strategiškai patogi lokacija prekių gabenimui iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei aplinkinių kaimyninių šalių. Tiesioginis skrydis Ryga—Honkongas siuntų kelionę sutrumpins iki dviejų darbo dienų bei sumažins tikimybę krovinį kelionių metu pažeisti, nes nebus perkrovimų. Tuo tarpu specialus Boeing 737-800 BCF lėktuvo modelis leis gabenti ne tik standartines, bet ir pavojingas, sunkias, stambiagabarites siuntas.
„Džiaugiamės, kad „Venipak“ savo oro krovinių baze pasirinko Rygos oro uostą, o mūsų tiesioginių krovininių skrydžių žemėlapis pasipildė Honkongu. Tai patvirtina, jog nuolatinis darbas kuriant ir stiprinant krovininių skrydžių paslaugą yra žingsnis teisinga kryptimi, o mūsų klientai vertina Rygos oro uosto potencialą, įskaitant ir krovinių gabenimo sektorių. Rygos oro uostas teikia reikiamus sprendimus ir augimo galimybes, leidžiančias klestėti mūsų klientų verslams,“ sako Artūrs Saveļjevs, Rygos tarptautinio oro uosto valdybos narys.
Pirmojo įmonės vykdomo skrydžio turinį sudarys iš Baltijos šalių ir Lenkijos į Honkongą gabenama kosmetika, automobilių dalys ir kt. Tiesioginiai krovininio lėktuvo skrydžiai numatomi kartą per savaitę, tačiau bendrovė planuoja reisus dar spalio viduryje suintensyvinti iki dviejų kartų per savaitę.
Ateityje numatoma oro transporto paslaugų plėtra ir iš kitų Europos oro uostų, o svarstomų reisų krypčių šiuo metu yra net trys: Kinija — Europa, Jungtinės Amerikos Valstijos — Europa bei Jungtinės Amerikos Valstijos — Kinija.