Į skandalą įvelti vokiečiai: jokių „auksinių šaukštų“ mes negaminome ir kainų nenustatinėjome

„Auksinių šaukštų“ skandalas virsta tarptautiniu. Brangią virtuvinę įrangą kariuomenei pardavusi Lietuvos bendrovė „Nota Bene“ turės atsakyti ne tik prieš teismą, bet ir prieš gamintojus Vokietijoje. Šie 15min tvirtino, kad neturi nieko bendra su skandale minima brangia įranga, nedalyvavo įrangos pardavime, o lietuviai neturėjo jokios teisės klijuoti etikečių su jų vardu.
šaukštai
šaukštai

Apie skandalą sužinojo iš 15min žurnalisto

„Tos įrankių kainos, kurias pasiūlėme Lietuvos kariuomenei, nebuvo slaptos – už tokią kainą mes ir gavome jas iš „Karcher-Futuretech“, – kilus skandalui teisinosi „Nota Bene“ vadovas Andrius Jazgevičius, davęs interviu portalui delfi.lt.

„Karcher – Futuretech“ nepardavė produktų, dėl kurių Lietuvoje kilo skandalas – nei Lietuvos kariuomenei, nei kompanijai „Nota Bene“, – sakė D.Wickelis-Bajakas.

Skandalui jau gerokai įsisiūbavus, 15min žurnalistas rugsėjo 2 dieną kreipėsi į „Karcher-Futuretech“ su klausimais apie tikrąją įrangos kainą. Paaiškinome ir tai, kas šiuo metu vyksta Lietuvoje, ir paprašėme jų komentaro šia tema, nes skandale minima ir jų kompanija. Tačiau „Karcher-Futuretech“, įsikūrusi Tauragės dydžio Vinendeno mieste, šalia Štutgarto, prabilo tik po trijų dienų. Pranešė, kad kol kas dirba ties atsakymais.

Tik vėliau „Karcher-Futuretech“ Tarptautinių viešųjų ryšių vadovas Davidas Wickelis-Bajakas prisipažino – apie Lietuvoje kilusį „auksinių šaukštų“ skandalą sužinojo iš 15min žurnalisto, netrukus kompanija pradėjo atidžiau domėtis skandalu.

Kompanijos biuro fasadas
Kompanijos biuro fasadas

„Mūsų kompanijai – 26 metai, ir mums pirmą kartą nutinka tokia istorija“, – prisipažino bendrovės atstovas.

Paneigė lietuvio žodžius

Paiškėjus, už kokias sumas kariuomenė pirko virtuvinę įrangą, „Nota Bene“ vadovas puolė teisintis, kad tokias kainas pasiūlė jų gamintoja „Karcher-Futuretech“. Pasak jo, „Nota Bene“ užsiima tik šių gaminių perpardavimu. Tiesa, A.Jazgevičius užsiminė, kad ne visus „auksinius šaukštus“ pagamino Vokietijos kompanija. „Karcher – Futuretech“ patvirtina, kad tie daiktai gali būti naudojami su įmonės prekės ženklu“, – kalbėjo A.Jazgevičius.

Generalinės inspekcijos išvada dėl „auksinių šaukštų“ pirkimo
Generalinės inspekcijos išvada dėl „auksinių šaukštų“ pirkimo

Tačiau „Karcher – Futuretech“ Tarptautinių viešųjų ryšių vadovas D.Wickelis-Bajakas 15min teigė, kad tai netiesa. „Jie neturi jokios teisės ant produktų klijuoti etiketes su mūsų prekiniu ženklu“, – sakė jis.

Ką Vokietijos gamintojai ketina daryti? „Dėl tolesnių teisinių žingsnių spręsime po to, kai Lietuvoje tarnybos priims sprendimus“, – sakė Vokietijos kompanijos atstovas.

Beje, dėl to kilo abejonių ir Krašto apsaugos ministerijai, ir kariuomenei, kurių atstovai įtaria sukčiavimą – kitos etiketės galėjo būti užklijuotos tyčia. Ministerija surinktą medžiagą perdavė prokurorams, tačiau šie tyrimą nutraukė, neradę nusikaltimo sudėties. Ministerija sprendimą apskundė teismui, šis įpareigojo tyrimą atnaujinti. Beje, kilus skandalui, prokurorai patys nutarė tirti šį pirkimą.

Neturi nieko bendra su sandoriu

Ir tai dar ne viskas. „Karcher – Futuretech“ 15min patvirtino, kad su į skandalą patekusiais „auksiniais šaukštais“ neturi nieko bendra.

„Karcher – Futuretech“ nepardavė produktų, dėl kurių Lietuvoje kilo diskusija – nei Lietuvos kariuomenei, nei kompanijai „Nota Bene“, – oficialiame komentare teigė atstovas.

Taip, vokiečių kompanija gamina virtuvės įrangą, o iš jos yra pirkusi bendrovė „Nota Bene“. Tačiau jokių šaukštų, peilių ar virtuvės lentelių ji negamina.

Kariuomenės virtuvė
Kariuomenės virtuvė

Vokietijos kompanija po to, kai su ja susisiekė 15min žurnalistas, įdėmiai sekė įvykius Lietuvoje. Tačiau negali atsakyti, kodėl Lietuvos kariuomenė pirko produktus tokia kaina, kai rinkoje yra 8 kartus pigiau.

„Mes negalime pareikšti pozicijos dėl virtuvės įrangos kainų, kurias pateikė kiti gamintojai“, – sakė Vokietijos bendrovės atstovas. Natūralu – niekas neketina vertinti konkurentų kainų. Tačiau „Nota Bene“ vadovas teigė, kad kainas pateikė būtent „Karcher – Futuretech“.

Tai ką pirko kariuomenė, jei Vokietijos gamintojai išsižada ir kainų, ir „auksinių šaukštų“?

Spėja, kad pirko parduotuvėje

„Žinot, jie galėjo pirkti kur nori, pavyzdžiui, Lietuvos parduotuvėse ir po to parduoti Lietuvos kariuomenei. Jie turi teisę perparduoti prekes“, – 15min dėstė kompanijos Tarptautinių viešųjų ryšių vadovas D.Wickelis-Bajakas.

Viešųjų pirkimų tarnybos vadovė Diana Vilytė informavo, kad Lietuvos kariuomenė, pirkdama virtuvės įrangą, permokėjo 8 kartus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Diana Vilytė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Diana Vilytė

„Mes negalime patarti ar netgi diktuoti „Nota Bene“ pardavimo kainų dėl vienos priežasties – ten ne mūsų produktai“, – kartojo D.Wickelis-Bajakas.

Ar tai reiškia, kad Lietuvos verslininkai šakutes, samčius, peilius ir pjaustymo lenteles pirko nežinia kur ir nežinia už kiek, o Lietuvos kariuomenei pardavė su „Karcher – Futuretech“ etiketėmis, nes to prašė Lietuvos kariuomenė?

Viešųjų pirkimų tarnybos iliustr./Įrankių kainų palyginimas
Viešųjų pirkimų tarnybos iliustr./Įrankių kainų palyginimas

Kainas „Nota Bene“ nustato pati

Panašu, kad „Nota Bene“ vadovas sakė netiesą ir daugiau atvejų. Pavyzdžiui, jis teigė, kad kainas Lietuvos kariuomenei nustato „Karcher – Futuretech“, o „Nota Bene“ tik gauna komisinius.

„Dileriai yra atsakingi už kainas. Remiantis Europos Sąjungos teise gamintojai negali daryti kliūčių dileriams nustatyti savo kainas“, – sakė kompanijos atstovas. Tad jis patvirtino, kad „Nota Bene“ Lietuvos kariuomenei gali nustatyti kokias tik nori kainas.

David Wickel-Bajak
Davidas Wickelis-Bajakas

Tad kokie santykiai sieja Vokietijos kompaniją ir „Nota Bene“? Verslininkai bendradarbiauja jau senokai, o vokiečiai lietuvių kompaniją laikė patikimais partneriais. Tiesa, dabar santykius keičia kilęs skandalas.

„Sužinoję apie pokyčius iš spaudos mes sustabdėme bendradarbiavimą su šia kompanija iki atskiro pranešimo“, – 15min patvirtino D.Wickelis-Bajakas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis