Pasak Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) prognozių, šių metų pramonės nuostoliai sieks 47,7 mlrd. JAV dolerių.
IATA taip pat padidino 2020 metų nuostolių sumą nuo 126,4 mlrd. iki 137,7 mlrd. JAV dolerių.
Nors oro linijų bendrovių nuostoliai yra „milžiniški“, IATA vadovas Willie Walshas mano, jog „giliausia krizės dalis jau liko praeityje“.
Pasak jo, oro linijų bendrovės sumažino išlaidas ir pasinaudojo padidėjusia krovinių vežimo oro transportu paklausa.
„Nors išlieka rimtų problemų, regime judėjimą atsigavimo link, – teigė W.Walshas. – Aviacija dar kartą demonstruoja savo atsparumą.“
Visgi atsigavimo tempai įvairiuose regionuose yra nevienodi.
Šiaurės Amerika yra vienintelis regionas, kuris, kaip prognozuojama, pasieks teigiamą rezultatą 2022 metais.
Prognozuojama, kad ES bendrovėms dar nepavyks pradėti dirbti pelningai, o 2022 metais nuostoliai sieks 9,2 mlrd. JAV dolerių (2021 metais, skaičiuojama, nuostoliai sieks 20,9 mlrd. JAV dolerių).
Regioninių vežėjų maršrutai ES viduje atsigaus, tačiau tolimosios kelionės liks ribotos, mano IATA.
Prognozuojama, kad 2022 metais oro linijų bendrovės Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, Lotynų Amerikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje patirs mažesnius nuostolius, palyginti su šiais metais.
IATA teigimu, bendras keleivių skaičius 2022 metais bus 3,4 mlrd. – panašus į 2014 metų lygį, tačiau nepasieks 2019 metais fiksuoto 4,5 mlrd. keleivių rodiklio.