Vieno konkurso nugalėtojas turės parengti Panevėžio mazgo, o kito – linijos nuo Kauno iki sienos su Latvija inžinerinių sistemų ir stočių inžinerinės infrastruktūros vystymo planų ir poveikio aplinkai vertinimą (PAV).
Abiejų konkursų laimėtojai, kuriuos ketinama paskelbti antrąjį ketvirtį, bus išrinkti pagal mažiausios kainos kriterijų.
Rangovai turės įvertinti esamą situaciją, suformuoti bendruosius sprendinius, parengiant „Rail Baltica“ plėtros alternatyvas, nustatyti konkrečios apimties žemės paėmimą visuomenės poreikiams, taip pat įvertinti planuojamos infrastruktūros poveikį aplinkai.
Pernai rudenį baigti parengiamieji „Rail Baltica“ linijos nuo Kauno link Latvijos sienos statybos darbai: baigtos žemės paėmimo procedūros, paskelbtas 65 km ruožo statybos rangovo konkursas.
Įgyvendinant „Rail Baltica“ iki 2026 metų pabaigos planuojama nutiesti elektrifikuotą geležinkelio liniją, eisiančią nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Bendras linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.