180 mlrd. rupijų (2,4 mlrd. JAV dolerių) vertės sandoris užbaigs ilgas pastangas privatizuoti skolų prislėgtą nacionalinę vežėją, kuriai, vyriausybės duomenimis, nuo 2009 metų buvo skirta 1,1 trln. rupijų (14,7 mlrd. JAV dolerių) viešųjų lėšų.
Oro linijų bendrovė buvo įkurta 1932 metais, o praėjusio amžiaus penktajame dešimtmetyje buvo nacionalizuota.
„Sveika sugrįžusi, „Air India“, – penktadienį tviteryje rašė „Tata“ valdybos pirmininkas emeritas Ratanas Tata, pripažindamas, jog „reikės daug pastangų tam, kad bendrovė atstatytų“.
Kadaise bendrovė buvo laikoma „viena prestižiškiausių oro linijų bendrovių pasaulyje“, o „Tata“ turės galimybę atkurti šį įvaizdį ir reputaciją, pareiškė R.Tata.
Dešimtajame dešimtmetyje „Air India“ teko konkuruoti su vietos ir tarptautinius maršrutus pasiūliusiomis Persijos įlankos vežėjomis bei pigių skrydžių bendrovėmis, o įmonė pradėjo kaupti didžiulius nuostolius ir skolas.
Vėlesnės Indijos vyriausybės mėgino privatizuoti įmonę, tačiau jos skolos ir Naujojo Delio reikalavimas išlaikyti akcijų dalį atbaidė būsimus pirkėjus.
Galiausiai praėjusiais metais ministro pirmininko Narendra Modi vyriausybė, siekdama parduoti daugybę valstybės turto, sutiko priimti pasiūlymus dėl visos įmonės perėmimo, bet pasilikti tokią dalį, kokią aviakompanija yra skolinga.