Kalifornijoje įsikūrusios bendrovės mobiliesiems telefonams skirta operacinė sistema „Android“ neabejotinai dominuoja Indijos rinkoje ir yra naudojama 95 proc. visų šalies išmaniųjų telefonų, teigia tyrimų agentūra „Counterpoint“.
Tačiau Indijos konkurencijos priežiūros komisija (CCI) teigė, kad „Google“ sukonfigūravo platformą taip, jog neteisėtai išstumtų konkurentes savo populiarių programėlių naudai, įskaitant „YouTube“ ir žiniatinklio naršyklę „Chrome“.
Telefonuose su „Android“ buvo iš anksto įdiegiamas „Google“ programų rinkinys, įskaitant pačios bendrovės paieškos variklį, „kuris suteikė Google paieškos paslaugoms didelį konkurencinį pranašumą prieš konkurentus“, sakoma CCI pareiškime, paskelbtame ketvirtadienį.
„Rinkose turėtų būti leista sąžiningai konkuruoti, o „Google“ tenka pareiga užtikrinti, kad jos elgesys netrukdytų šiai konkurencijai“, – pridūrė ji.
Komisija skyrė 13,4 mlrd. rupijų (162 mln. JAV dolerių) baudą ir nurodė bendrovei neversti „Android“ naudotojų iš anksto įdiegti įmonės programėlių.
Reguliuotoja taip pat nurodė „Google“ nesudaryti jokių susitarimų su išmaniųjų telefonų gamintojais, kurie skatintų juos parduoti tik „Android“ pagrindu veikiančius įrenginius arba naudoti tik jos programinę įrangą.
Indija yra antra pagal dydį išmaniųjų telefonų vartotojų skaičius pasaulyje po Kinijos.
„Counterpoint“ duomenimis, jos išmaniųjų telefonų rinka 2021 metais išaugo 27 proc., o metiniai pardavimai viršijo 169 mln. vienetų.
Daugiau nei 60 proc. šalyje parduodamų telefonų yra pagaminti pirmaujančių Kinijos gamintojų, įskaitant „Xiaomi“ ir „Oppo“.
„Apple“ rinkos dalis vis dar nėra didelė, tačiau pastaraisiais metais bendrovė pasiekė tam tikrą proveržį, o praėjusį mėnesį paskelbė apie planus šalyje gaminti savo flagmaną „iPhone 14“.