Indijos žiniasklaida baiminasi, kad pandemija padės tašką spausdintų laikraščių erai

Indijos laikraščiai, kurie vos prieš keletą mėnesių, paneigdami pasaulines tendencijas, didino spausdintų leidinių tiražus, dabar nerimauja, kad nepajėgs išgyventi koronaviruso pandemijos sukeltos krizės.
Indijoje vyras skaito laikraštį
Indijoje vyras skaito laikraštį / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pastaraisiais metais laikraščiai išliko pagrindiniu informacijos šaltiniu 1,3 mlrd. gyventojų turinčioje šalyje, nors visame pasaulyje spausdintinių leidinių vietą ėmė užimti skaitmeniniai leidiniai.

Visgi dėl kovo 25 dieną paskelbto karantino, dienraščiai turėjo sustabdyti leidybą, kai gyventojai ėmė ginti nuo durų laikraščius išnešiojančius berniukus, bijodami, kad jie kartu atgabens ir virusą. Dėl šios priežasties neliko reklamuotojų, taigi nutrūko ir labai svarbus pajamų iš reklamos šaltinis.

Remiantis kai kuriais skaičiavimais, laikraščių pardavimai šalyje, paprastai siekę daugiau nei 50 mln. laikraščių per dieną, sumažėjo dviem trečdaliais.

Šimtai žurnalistų buvo atleisti arba buvo apkarpyti jų atlyginimai.

Gyventojai ėmė ginti nuo durų laikraščius išnešiojančius berniukus, bijodami, kad jie kartu atgabens ir virusą.

Viena labdaros organizacija Mumbajuje netgi pradėjo rinkti maisto produktų bedarbiams žurnalistams.

„Indijai ilgą laiką pavyko atsispirti skaitmenininės žiniasklaidos populiarėjimui, tačiau dabar dalies nacionalinių laikraščių nebeliko, o dalis nerimauja dėl to, kaip jie sugrąžins skaitytojus“, – naujienų agentūrai AFP teigė vienas redaktorius.

Anglų kalba rašantys Punės ir Goa valstijų laikraščiai šį mėnesį nutraukė veiklą, o tokie nacionaliniai leidiniai kaip „The Hindustan Times“ ir „The Times of India“, kurių tiražas prieš krizę buvo didesnis nei 2 mln., atleido daugybę darbuotojų, sumažino likusių darbuotojų atlyginimus ir uždarė dalį redakcijų.

Laikraštis „The Hindustan Times“ darbuotojams skirtame laiške teigė, kad per dieną praranda apie 500 tūkst. JAV dolerių.

Pietinėje Keralos valstijoje leidžiamo regioninio laikraščio „Mathrubhumi“ pajamos iš reklamos sumažėjo nuo 6 mln. JAV dolerių per mėnesį iki 500 tūkt. dolerių, pareiškė generalinis direktorius Shreyamsas Kumaras.

Indijos laikraščiai nukentėjo nuo smunkančios ekonomikos dar prieš pandemiją, tačiau, pasak leidybos grupės, leidžiančios dienraštį „The Hindu“ ir kitus regioninius leidinius, direktoriaus N.Ramo, dabar padėtis tapo itin sudėtinga, nes „žlugo“ reklama.

Grupė skaičiuoja, kad praras milijonus dolerių.

„Nenumanome, kada atsigaus reklamos rinka“, – sakė N.Ramas naujienų agentūrai AFP.

Pasak pasaulinės laikraščių ir naujienų leidėjų asociacijos (WAN-IFRA), Indijos laikraščiai ir žurnalai kasmet pritraukdavo apie 3 mlrd. dolerių vertės reklamos.

WAN-IFRA verslo plėtros vadovas Indijoje Magdoomas Mohamedas teigė, kad vien kovo ir balandžio mėnesiais laikraščiai neteko 75–85 proc. savo reklamos.

Nors Indijos žiniasklaidos grupės ėmė spartinti investicijas į internete skelbiamų naujienų turinį, N. Ramas teigė, kad reklama nekompensuoja didelių nuostolių.

Tuo tarpu Indijos žurnalistai skundžiasi sumažintu ir dažnai pavėluotai išmokamu darbo užmokesčiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis