Didžiausia Indonezijos, turinčios 270 mln. gyventojų, skaitmeninė ekosistema „GoTo“ buvo suformuota 2021 metų gegužės mėnesį, susijungus pavėžėjimo įmonei „Gojek“ ir elektroninės prekybos platformai „Tokopedia“.
Ankstyvosios prekybos metu „GoTo“ akcijos šoktelėjo net 23 proc., o prekybos sesiją baigė 13,02 proc. didesne nei pasiūlymo kaina. Tuo metu Džakartos indeksas per dieną sumenko 0,10 procento.
Bendrovė pranešė apie 1,1 mlrd. JAV dolerių vertės praėjusią savaitę įvykusį IPO, kurio metu vienos akcijos kaina siekė 338 rupijas, o bendrovės vertinimas – apie 28 mlrd. JAV dolerių.
Skaičiuojant pagal pritrauktas lėšas, „GoTo“ IPO šiais metais yra trečias pagal dydį Azijoje ir penktas pasaulyje.
Praėjusią savaitę bendrovė paskelbė, kad šimtams tūkstančių savo vairuotojų išplatins akcijų už 21,6 mln. JAV dolerių.
Indonezijos prezidentas Joko Widodo pasveikino „GoTo“ su debiutu.
„Tikiuosi, kad „GoTo“ IPO paskatins Indonezijos jaunimą suteikti naujos energijos mūsų šalies ekonominio vystymosi šuoliui“, – kalbėjo J.Widodo.
Visgi „CSA Research Institute” akcijų rinkos analitikas Reza Priyambada mano, kad nors dar per anksti spręsti, kaip seksis „GoTo“, investuotojai turėtų elgtis atsargiai.
„Nors bendrovė teigia esanti didžiausia Indonezijos prekyviete, šiuo metu jie vis dar patiria nuostolių“, – pažymėjo R.Priyambada.
„Šiuo metu investuotojai vis dar yra euforijoje, tačiau nežinome, ar jie tikrai supranta, kaip veikia „GoTo“, kokios yra bendrovės perspektyvos ir kaip ji valdoma“, – pridūrė jis.
„GoTo“ dar nėra paskelbusi savo veiklos rezultatų.
Biržos operatorė pranešė, kad 2021 metų sausio–liepos mėnesiais bendrovė patyrė daugiau nei 556 mln. JAV dolerių grynųjų nuostolių.
Praėjusiais metais kitas Indonezijos vienaragis „Bukalapak“ surengė didžiausią IPO šalies akcijų rinkos istorijoje, surinkęs daugiau nei 1,5 mlrd. JAV dolerių.
Tačiau nuo to laiko jo akcijos atpigo maždaug 60 procentų.