Savo vardo ir pavardės nepanorusi viešinti moteris 15min.lt teigė, kad apie interneto puslapį brandshop.lt pirmą sykį išgirdo iš savo draugės.
„Pasiūlė draugė, ir pagalvojau, kodėl nepabandžius užsisakyti?“ – sakė moteris, tuo labiau kad anksčiau jau yra naudojusis lietuviškų interneto parduotuvių paslaugomis.
Pirmą kartą moteris iš šios parduotuvės užsisakė laikrodį ir marškinius. Kurį laiką jų negavus, klientei kilo įtarimas ir ji nusiuntė elektroninį laišką bendrovei teiraudamasi, ar greitai atkeliaus užsakytos prekės.
Belaukdama pirmojo siuntinio moteris nusprendė iš brandshop.lt užsisakyti ir kvepalų.
Interneto parduotuvės atstovai moterį patikino, kad prekės jau yra gabenamos į jos gyvenamąjį miestą. Belaukdama pirmojo siuntinio moteris nusprendė iš brandshop.lt užsisakyti ir kvepalų.
Iš siuntų bendrovės pasiimtą dėžę su užsakytomis prekėmis moteris išpakavo tik namie, kur jos laukė nemaloni staigmena. Siuntinyje ji rado tik laikrodį ir pasigedo marškinių.
Vėliau užsakytų kvepalų moteris taip pat negavo iki šiol. Brandshop.lt atstovai į nukentėjusios moters elektroninius laiškus neatsakė, o susisiekti su bendrove internete skelbiamu bendrovės telefonu taip pat neįmanoma.
VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė teigė, kad konkrečiai dėl UAB „Positas“, kuriai priklauso elektroninė parduotuvė brandshop.lt, veiklos į instituciją jau yra kreipęsi 17 vartotojų.
„Atsižvelgdama į tai, kad padaugėjo vartotojų skundų dėl šios bendrovės, VVTAT stebi UAB „Positas“ veiklą“, – pridūrė R.Pupinienė.
Perkant internete būtina išlaikyti budrumą
Pasiteiravus, kokius dokumentus nuo interneto parduotuvių veiklos nukentėję žmonės privalo pateikti kreipdamiesi į VVTAT, R.Pupienienė sakė: „Kai vartotojams nepavyksta susisiekti su bendrove, jie turėtų tiesiogiai kreiptis į VVTAT raštu, pateikdami prašymą ir ginčo aplinkybes pagrindžiančius dokumentus – išrašą iš elektroninės bankininkystės apie atliktą mokėjimo pavedimą, elektroninius laiškus, kuponus ir kitus turimus dokumentus.“
Tiesa, tikimybė atgauti pinigus paprastai tiesiogiai priklauso nuo bendrovės finansinės būklės.
Tiesa, tikimybė atgauti pinigus paprastai tiesiogiai priklauso nuo bendrovės finansinės būklės.
R.Pupienienė taip pat pateikė keletą patarimų žmonėms, susiviliojusiems Lietuvoje registruotų ir veikiančių internetinės prekybos parduotuvių pasiūlymais.
Vartotojams rekomenduojama aklai nepasitikėti pardavėjų siūlomomis žemomis kainomis ir nepervesti pinigų nepasidomėjus apie verslo subjektą ir jo vykdomą veiklą.
VVTAT atstovė siūlo paieškoti atsiliepimų apie pardavėją internete, taip pat informacijos, ar bendrovė nėra įtraukta į vartotojų pažeidėjų sąrašą, skelbiamą institucijos Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tinklalapyje.
Taip pat svarbu įsitikinti, kad prekybą internete vykdanti įmonė nėra bankrutuojanti (visa informacija apie bankrutuojančias įmones skelbiama tinklalapyje bankrotodep.lt).
Galiausiai, elektroninėje parduotuvėje privalo būti pateikti pardavėjo kontaktiniai duomenys, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju kilus klausimams arba norėdamas grąžinti prekę.