„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Internetinės parduotuvės pirkėjos pasibaisėjo užsakytų drabužių kokybe

Internetinėje parduotuvėje Hush.lt drabužius įsigijusios pirkėjos skundžiasi jų kokybe ir teigia nežinojusios, kad tai kiniškų prekių perpardavėjai. Alytiškė Sigita pasakojo nusivylusi gautomis tamprėmis, o druskininkietė Kristina – naktiniais marškiniais. Vartotojų teises ginanti organizacija jau sulaukė 20 nusiskundimų dėl šios parduotuvės.
Naktiniai / „Hush“ ir klientės nuotr.
Naktiniai / „Hush“ ir klientės nuotr.

Internetinėje parduotuvėje Hush.lt, kurią valdo įmonė „Odomena“, prekiaujama drabužiais, avalyne, elektronikos prekėmis ir kt. Interneto svetainėje teigiama, kad prekės į Lietuvą siunčiamos tiesiai iš tiekėjų sandėlių, esančių Europoje bei Centrinėje Azijoje.

Tačiau rūbų pirkėjos 15min pasakojo nusivylusios šia parduotuve, nes gautos prekės neatitiko buvusių vaizdo nuotraukose, buvo netinkamo dydžio, o norint prekę grąžinti, susiduriama su problemomis. Vartotojų teisių gynėjai sako sulaukę kelių dešimčių skundų dėl šios parduotuvės.

Permokėjo tris kartus

Alytiškė Sigita birželio pradžioje Hush.lt užsisakė tampres.

„Interneto svetainėje radau ganėtinai geras kainas, pamaniau, kad čia parduotuvė, kurioje kokybiškos prekės parduodamos už gerą kainą“, – prisiminė ji.

Sigita už tampres sumokėjo 19,99 euro. Beje, taip pat atrodančias tampres galima rasti ir kiniškame „Aliexpress“ puslapyje už 3 kartus mažesnę kainą – 6,18 euro, tačiau to Sigita tada nežinojo.

„Hush“ ir „Aliexpress“ puslapiuose pardavinėjamos tamprės / „Hush“ ir „Aliexpress“ nuotr.
„Hush“ ir „Aliexpress“ puslapiuose pardavinėjamos tamprės / „Hush“ ir „Aliexpress“ nuotr.

Moteris neabejoja, kad prekė greičiausiai buvo užsakyta ir jai siųsta iš „Aliexpress“, o lietuvių elektroninė parduotuvė tebuvo tik tarpininkai.

„Būčiau žinojusi, kad iš „Aliexpress“, aš tikrai nebūčiau pirkusi ir už paprasčiausią skudurą mokėjusi 20 eurų“, – piktinosi klientė.

Gauta preke Sigita nebuvo patenkinta – ji neatitiko vaizdo, matyto nuotraukose, buvo per mažo dydžio, todėl ji nusprendė tampres grąžinti. Parduotuvės atstovai jai siūlė išsirinkti kitą prekę, tačiau ji nesutiko. Kuomet Sigita grąžino netikusias tampres ir sumokėjo už pašto išlaidas, jai buvo pasakyta, kad pinigai bus grąžinti tik už prekę, bet ne pašto išlaidas.

„Hush“ atstovų atsakymas klientei Sigitai / „Messenger“ nuotr.
„Hush“ atstovų atsakymas klientei Sigitai / „Messenger“ nuotr.

Šia tema pradėjus domėtis 15min, parduotuvės atstovai persigalvojo ir pinigus už siuntimą klientei visgi grąžino.

„Šiandien atsiėmėme Jūsų grąžintą prekę ir, įvertinus situaciją, buvo nuspręsta padengti grąžinimo kaštus – 2,15 euro“, – tokį laišką gavo Sigita.

15min įmonės atstovai aiškino, jog Hush.lt prekių grąžinimo politikoje nurodoma, kad kokybiškų prekių grąžinimo išlaidos nėra kompensuojamos pardavėjo.

„p. Sigitą informavome, kad grąžinamos kokybiškos prekės siuntimo kaštai nekompensuojami pardavėjo, kadangi klientė grąžina prekę „netinkamo dydžio“ ir ponią informavome, kokiais atvejais padengiami siuntimo kaštai. Prekė dar nebuvo grąžinta, o klientė nurodė grąžinimo priežastį – „netinkamas dydis“.

Po šio atsakymo p. Sigita informavo, kad prekę grąžina dėl kitų priežasčių. Tokiu atveju kliento patirtos siuntimo išlaidos kompensuojamos pagal faktą po prekės grąžinimo ir kokybės įvertinimo. Šiuo atveju klientei pinigų grąžinimas už prekę atliktas per 2 darbo dienas, o kai siunta buvo sugrąžinta – kitą dieną klientė informuota apie sprendimą padengti siuntimo išlaidas“, – teigė Hush.lt atstovai.

Nusivylė kokybe

Kita Hush.lt klientė, Kristina iš Druskininkų, 15min pasakojo pirkusi dvi poras naktinių marškinių.

„Iš jų užsisakinėjau dvejus naktinukus, o gavau – ten net į skudurą nepanašu“, – kalbėjo ji.

Kristinos užsisakyti naktiniai / Klientės nuotr.
Kristinos užsisakyti naktiniai / Klientės nuotr.

„Masinės gamybos metu gali pasitaikyti atvejų, kai klientą pasiekia netinkamos kokybės siunta. Tokiu atveju nuoširdžiai apgailestaujame dėl situacijos, atliekame prekės keitimą arba pinigų grąžinimą“, – tokį komentarą pateikė Hush.lt atstovai.

Be to, klientė stebėjosi, kad ant gautos siuntos buvo užrašyta 2 JAV dolerių (arba 1,76 euro) suma, nors ji už dvi poras naktinių mokėjo 23,99 euro.

Kristinos siunta / Kristinos nuotr.
Kristinos siunta / Kristinos nuotr.

„Prekės siunčiamos iš tiekėjų užsienyje, todėl prekių ženklinimą atlieka tarptautiniai distributoriai pagal vietinius įstatymus“, – 15min aiškino Hush.lt atstovai.

Šiuo metu Hush.lt parduotuvėje Kristinos užsisakyti naktiniai su nuolaida kainuoja 14,99 euro. Taip pat atrodančius naktinius galima rasti ir „Aliexpress“ (čia jų kaina svyruoja nuo 1,96 euro iki 3,83 euro) ar „Ebay“ už 2,72 JAV dolerius arba 2,39 euro.

„Hush“, „Ebay“, „Aliexpress“ puslapiuose pardavinėjami naktiniai / „Hush“, „Aliexpress“ ir „Ebay“ nuotr.
„Hush“, „Ebay“, „Aliexpress“ puslapiuose pardavinėjami naktiniai / „Hush“, „Aliexpress“ ir „Ebay“ nuotr.

„Aš negaliu garantuoti, kad prekės yra iš „Aliexpress“, aš to nežinau, bet jos tikrai yra iš kinų“, – apie Hush.lt puslapyje užsakytus naktinius kalbėjo pašnekovė.

Kristina sakė, kad gautų naktinių kokybė jos netenkino, todėl juos nufotografavo ir nuotraukas nusiuntė parduotuvėms atstovams, o jie, net neprašę grąžinti prekių, sugrąžino pinigus.

Prekės iš „Aliexpress“?

Ar tiesa, kad Hush.lt internetinėje parduotuvėje pardavinėjamos prekės yra iš kiniškų parduotuvių, pavyzdžiui, „Aliexpress“?

„Dirbame su tiekėjais Europoje ir Centrinėje Azijoje. Bendradarbiavimas su tiekėjais jų neapriboja produkciją tiekti ar parduoti kitiems juridiniams vienetams. Tikėtina, jog panašių prekių galima rasti ir kitose „marketplace“ tipo parduotuvėse, tačiau jų kokybė gali smarkiai skirtis“, – tokį atsakymą raštu pateikė parduotuvės atstovai.

Tikėtina, jog panašių prekių galima rasti ir kitose „marketplace“ tipo parduotuvėse, tačiau jų kokybė gali smarkiai skirtis, – aiškino parduotuvės atstovai.

VVTAT gavo apie 20 nusiskundimų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė 15min informavo, kad dėl įmonės „Odomena“, valdančios internetinę parduotuvę Hush.lt, VVTAT yra gavusi apie 20 vartotojų prašymų.

„Dalis vartotojų kreipiasi dėl ne laiku pristatomų prekių, kiti dėl klaidinančios informacijos apie jų kokybę ir kilmę, pavyzdžiui, įmonė teigia, kad tamprės iš Prancūzijos, o vartotojai jas gauna iš Kinijos ir pan.“, – teigė ji.

Be to, G.Nenartavičiūtė informavo, kad dalis kilusių ginčų yra išspręsti taikiai, vartotojai su įmone rado abiem pusėms priimtiną ginčo sprendimą, tačiau kita dalis ginčų dar sprendžiama.

123rf.com nuotr./Mergina su pirkiniais
123rf.com nuotr./Mergina su pirkiniais

VVTAT atkreipia dėmesį, kad jeigu įsigyta prekė yra tinkamos kokybės (nenaudota, nesugadinta), pirkėjas turi teisę per 14 dienų ją grąžinti pardavėjui ir atgauti sumokėtą sumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs