Interneto svetainių kūrimas: kiek tai jums kainuos?

Frazė „jeigu tavęs nėra internete, tavęs nėra išvis“ tapo tokia populiari ir įprasta, kad daugelis ne tik neprisimena, kas ją pasakė, bet ir neabejoja jos tiesa. Bet ar tikrai norėdamas vystyti verslą šiandien, privalai turėti interneto svetainę ir būti matomas interneto platybėse? Ir jei taip, kiek tai tau kainuos?
Internetinės svetainės
Internetinės svetainės / Versliukai.lt

Kam reikalinga interneto svetainė

„Interneto svetainė tikrai nėra būtina visiems. Tai labai priklauso nuo verslo

pobūdžio“, – sako interneto svetainių kūrėjas Paulius Vitkus. „Jeigu dirbi tik savų žmonių rate, interneto svetainės tau gali visai nereikėti“, – sutinka su juo Gintautas Bakūnas.

Interneto svetainių kūrėjai Gintautas Bakūnas, Martynas Lapinskas ir Paulius Vitkus pasakoja, kad į juos kreipiasi labai įvairūs žmonės: tai ir privatūs asmenys, ir darželiai, ir viešosios įstaigos, ir tiek pradedančios, tiek sėkmingai dirbančios verslo įmonės. O ir klientų geografija vien Lietuva neapsiriboja, kaip pasakoja Martynas Lapinskas, – užklausų jis sulaukia ir iš užsienio rinkų: JAV, Jungtinės Karalystės, Australijos, Šveicarijos, Prancūzijos, Jungtinių Arabų Emiratų, Danijos. Ko ieško šie klientai?

Pauliaus Vitkaus darbų pavyzdžių rasite portale Versliukai.lt, paspaudę šią nuorodą.

„Paprastai visas užklausas galima suskirstyti į tris tipus: reprezentacinės svetainės (dažniausiai pasitaikantis užsakymo tipas), elektroninės parduotuvės, unikalios platformos. Unikalios platformos–svetainės, kurios nepatenka į pirmas dvi kategorijas, pvz., skelbimų portalai, naujienų portalai“, –pasakoja Paulius Vitkus.

Paulius mano, kad interneto svetainės kūrimas yra kliento pasirinktos rinkodaros dalis ir investicija į įmonės įvaizdžio kūrimą. Martynas Lapinskas įvardina ir kitus tikslus, kuriuos gali patenkinti interneto svetainė: „Tikslai gali būti įvairūs: padidinti potencialių klientų užklausų kiekį, padidinti pardavimus elektroninėje parduotuvėje, padėti potencialiems klientams surasti reikiamą informaciją“. O Gintautas Bakūnas pabrėžia reprezentuojančią interneto svetainės funkciją: „Manau, kad pagrindinis interneto svetainės tikslas – reprezentuoti veiklą arba reprezentuoti prekę. Kalbėdamas su klientais, sakau jiems, kad interneto svetainė yra kaip jų vizitinė kortelė arba vizitinis veidas internete“.

O gal užteks nemokamo šablono?

Internete nesunkiai galima rasti įvairių interneto svetainių šablonų, kurie leidžia sukurti svetainę patiems, nesikreipiant į specialistus. Ko gero, ne vienas smulkus verslininkas, tik pradedantis savo verslą ir neturintis daug finansų svetainių kūrimui, susimąsto apie tokią galimybę. Užtenka kelių dienų darbo ir jau turi produktą – savo pirmą interneto svetainę. Mūsų kalbinti pašnekovai pripažįsta, kad tai gali būti neblogas pasirinkimas. „Interneto svetainių šablonai jau yra išbandyti, viskas gerai veiks, juose nebus kažkokių klaidų“, – sako Gintautas Bakūnas.

„Esu net rekomendavęs savo klientams pradėti nuo tokio šablono“, – pasakoja Paulius Vitkus. – „Tai yra įrankis, su kuriuo galima sukomponuot minimalistinę svetainę. Manau, kad šablonas yra tinkamas įmonėms, kurios neturi ypatingo prioriteto internetinei rinkodarai ir įvaizdžiui internete formuoti“.

Tačiau interneto svetainių kūrėjai kalba ir apie tokio sprendimo trūkumus. „Nemokamas šabloninis sprendimas yra laikinas ir, dažniausiai, nelankstus sprendimas“, – sako Martynas. – „Norint ilgalaikio, lankstaus sprendimo, norint išsiskirti iš kitų, geriau kreiptis į profesionalą. Profesionalas jums gali patarti, į ką reikėtų orientuotis kuriant interneto svetainę, kaip paskirstyti turimą biudžetą efektyviai, į ką verta investuoti šiuo metu, o kur galima būtų investuoti vėliau, bei kurie reklamos kanalai veikia labiausiai ir atneša jums didžiausią naudą“.

Kalbėdamas apie profesionalo kurtą interneto svetainę Gintautas Bakūnas pabrėžia, kad tai visada yra unikalus produktas: „Savo veikloje aš siūlau orientaciją į kokybę ir išskirtinumą. Visada stengiuosi sukurti kažką unikalaus, tokio, ko kitur nebūtų. Imdamas šabloną, turi suprasti, kad jį gali pasirinkti bet kuris pasaulio žmogus, ir tas pats šablonas gali būti naudojamas tūkstantyje svetainių. Norėdamas reprezentuoti savo veiklą, negali sakyti, kad štai, mano veikla yra unikali arba mano sukurtas produktas yra unikalus, bet mano internetinė vizitinė kortelė yra tiesiog nukopijuota nuo kažko kito.“

Gintauto Bakūno darbų pavyzdžių rasite portale Versliukai.lt, paspaudę šią nuorodą.

Nuo 500 iki 25000 eurų

„Dirbant su lietuviais svarbiausia yra rasti tinkamą kainos ir kokybės santykį, nes kaina jiems dažniausiai yra pirmas dalykas, pagal kurį renkamasi paslaugos tiekėją“, – dalinasi Martynas Lapinskas. Tad klausiame mūsų pašnekovų, kiek laiko ir pinigų reikėtų investuoti į svetainės kūrimą.

Ir Gintautas, ir Martynas, ir Paulius pabrėžia, kad svetainių kūrimas yra labai individualus darbas, priklausantis nuo daugelio faktorių: klientų norų ir poreikių, svetainės sudėtingumo ir tikslo. Tad kaina ir terminas kiekvienu atveju bus skirtingi. „Klientai dažnai kreipiasi ir prašo atsiųsti įkainius“, – sako Paulius Vitkus. – „Tačiau visada sakau, kad pirmiausia reikia išsiaiškinti poreikius ir tik tada galėsime nustatyti kainą. Nes gali kainuoti ir 500 eurų ir 2,5 tūkst. eurų. Svetainių kūrimas yra labai gyvas ir individualus procesas“.

„Labai paprastos svetainės kūrimas gali kainuoti ir 500 eurų. Ir tam gali užtekti dviejų savaičių. Tačiau žinau atvejį, kai svetainė buvo kuriama pusę metų ir kainavo apie 25 tūkst. eurų“, – pasakoja Gintautas Bakūnas. – „Visgi vidutiniškai galima orientuotis į 1000 eurų“.

Martyno Lapinsko darbų pavyzdžių rasite portale Versliukai.lt, paspaudę šią nuorodą.

Svetainė yra – kas toliau

Kaip teigia interneto svetainių kūrėjai, norint, kad tavo svetainė būtų matoma ir pastebima, neužtenka vien įdomaus pavadinimo ar išskirtinio dizaino. „Neturėtų būti toks mąstymas – turiu svetainę ir galiu ją pamiršti“, – sako Gintautas Bakūnas. – „Svetainė yra gyvas dalykas, ją reikia prižiūrėti, atnaujinti elementus, pritaikyti prie naujų interneto dizaino tendencijų“.

Jis teigia, kad, norint pritraukti naujus klientus ir pasiekti, kad svetainė būtų lengvai randama ir žinoma, reikalingas nuolatinis darbas. Gintautas vardina būdus, kurie padeda to pasiekti: „Reikia optimizuoti svetainę paieškos sistemose. Taip pat išnaudoti įvairias reklamines erdves ir galimybes: pvz., talpinti banerius kitose svetainėse, pasinaudoti „Google“ siūlomomis mokamomis paslaugomis iškelti svetainę. Ir nepamiršti socialinių tinklų – jie gali padėti pritraukti naujus klientus ir lanksčiau su jais bendrauti, padaryti svetainę labiau žinomą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis