Vilnietis Mantas M. 15min pasakojo rugsėjo pradžioje važiavęs darbo reikalais „CityBee“ automobiliu. Po kelionės vyras tikėjosi rasti savo paskyroje čekį už suteiktas paslaugas, kurį galėtų pateikti darbovietei ir susigrąžinti išleistus pinigus.
Tačiau prisijungęs prie savo paskyros tiek „City Bee“ programėlėje, tiek interneto svetainėje jokio oficialaus kvito už kelionę pašnekovas nerado.
Ten tiesiog buvo įrašas, kad vyras rugsėjo pradžioje keliavęs iš vieno taško į kitą „City Bee“ automobiliu, nuvažiavęs tam tikrą kilometrų skaičių ir sumokėjęs beveik 14 eurų.
„Tiesiog eilutė, kur nurodytas pats važiavimo faktas, bet tai nieko panašaus į fiskalinį čekį, sąskaitą ar normalų dokumentą, kuris liudytą apie gautą paslaugą. Net nėra parašyta, kad tai yra trumpalaikė automobilio nuoma“, – stebėjosi vilnietis.
Jis lygino neseniai iš vienos kavinės per vieną maisto atvežimo bendrovę užsisakęs cepelinų ir vos tik kurjeriai atvežė maistą, į elektroninį paštą įkritęs fiskalinis kvitas, kuriame buvo kvito numeris ir visi kiti užsakymo duomenys.
Paprašė 5 eurų
Norėdamas gauti oficialų fiskalinį kvitą Mantas paskambino „City Bee“ tinklalapyje nurodytais kontaktais. Tačiau atsiliepusi operatorė paaiškino, kad čekių bendrovė neišduoda.
„Labai nustebau, kaip galima neišduoti čekių. Tuomet konsultantė paaiškino, kad įmonė gali išrašyti sąskaitą-faktūrą, tačiau tai daroma tik kartą per mėnesį ir tik pasibaigus mėnesiui. Tačiau bendra tvarka įmonėse, kad jei nori atgauti išlaidas už šį mėnesį, turi pateikti buhalterijai čekius šį mėnesį“, – stebėjosi Mantas.
Telefonu kalbėjusi konsultantė patarė parašyti elektroninį laišką. Mantas taip ir padarė, tačiau iš įmonės atskriejęs atsakymas vilnietį nustebino dar labiau – elektroniniame laiške buvo nurodyta, kad norint gauti išankstinę sąskaitą-faktūrą, teks sumokėti 5 eurus.
„Primename, kad nuo 2019 m. vasario 1 d. atskiroms rezervacijoms sąskaitų neišrašome. Išimties tvarka tai padaryti galime, tačiau, sąskaitos perrašymas kitu vardu ar koregavimas, papildomai apmokestinamas 5 € administravimo mokesčiu“, – rašoma „City Bee“ konsultanto atsakyme raštu Mantui.
Apie fiskalinį kvitą laiške iš įmonės atsiųstame laike neužsimenama.
„Aš net sąskaitos neprašau. Neprašau nieko keisti ar kažką papildomai atlikti: tiesiog aš sumokėjau ir noriu čekio. Viskas“ , – piktinosi vilnietis.
„City Bee" sutinka, kad klientams kyla nepatogumų
„City Bee“ vadovas Lukas Yla 15min patvirtino, kad 5 eurų mokestis klientams už išankstines sąskaitas iš tiesų egzistuoja. Pasak vadovo, po kiekvienos kelionės klientas gauna informaciją apie kelionę, tačiau sąskaitos išrašomos mėnesio pabaigoje už visas keliones bendrai.
Tuo tarpu, jeigu klientas pageidauja išankstinės sąskaitos iš karto po kelionės ar nori gauti kelias sąskaitas už atskiras keliones, turi sumokėti 5 eurų mokestį.
„Kadangi sąskaitą išrašome kiekvieną mėnesį už klientų keliones, išankstinis sąskaitų išrašymas reiškia papildomą rankinį darbą mūsų darbuotojams. Dėl to ir atsiranda tas 5 eurų mokestis ir jis yra taikomas tada, kai klientas sako, kad man reikia sąskaitos čia ir dabar“ , – komentavo L.Yla.
Jis tvirtino, kad išrašinėti sąskaitą po kiekvienos kelionės būtų nepatogu ir klientams, ir įmonei dėl didelio duomenų siuntinėjimo, saugojimo ir archyvavimo. Be to, esą įmonė geranoriškai pasižiūri į tokias situacijas, kai klientas pamiršta laiku pažymėti programėlėje, kad jau baigė kelionę ir paprašo to laiko neįskaičiuoti.
Tačiau „City Bee“ vadovas sutinka, kad toks reikalavimas yra „nepatogumas klientams", todėl žada iki šių metų pabaigos pristatyti naują savitarnos įrankį, kuris leistų klientui pačiam suvesti duomenis sistemoje ir nemokamai išsirašyti tiek išankstines sąskaitas, tiek jas atskirti.
„Mes visą laiką stengiamės dėl savo klientų eiti tą extra mile (liet. papildomą mylią), žinome, kad šiandieninis sprendimas nepatogus ir tą norėjome išspręsti žymiai anksčiau.
Beje, atsitikus Covid-19 pandemijai fokusas nuo standartinio paslaugų vystymo plano nukrypo į papildomas paslaugas, bet tikslas sugrįžti ir iki metų galo pristatyti savitarnos sistemą, kur klientas galėtų ir pats išsirašyti, ir persirašyti sąskaitą“ , – žadėjo L.Yra.
VMI: reikalauti pinigų negalima
Paprašytas pakomentuoti šią situaciją Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Kontrolės departamento atstovas Žilvinas Germanavičius 15min informavo, kad gyventojas, sumokėjęs už prekę ar paslaugą, visuomet turi galimybę gauti apskaitos dokumentą, o jo negavęs turi teisę pareikalauti jį išduoti.
Apskaitos dokumentas, kaip minimu atveju sąskaita-faktūra, turi būti išrašoma prekės ar paslaugos įsigijimo metu ar jau po įsigijimo, o už apskaitos dokumentų surašymą laiku ir teisingai atsako apskaitos dokumentus surašę ir pasirašę asmenys.
Ž.Germanavičius taip pat pabrėžė, kad paslaugą teikianti įmonė negali reikalauti už sąskaitą-faktūrą jokio papildomo užmokesčio.
„Paslaugos teikėjas privalo išrašyti teisingą apskaitos dokumentą, tačiau, remiantis įstatymų nuostatomis, reikalauti papildomo atlygio iš kliento už tai negali”, – sakė VMI atstovas.
Paslaugos teikėjas privalo išrašyti teisingą apskaitos dokumentą, tačiau, remiantis įstatymų nuostatomis, reikalauti papildomo atlygio iš kliento už tai negali, – sakė VMI atstovas.
2019 metais VMI dėl nedeklaruotų ar neapskaitytų pajamų ir neišduodamų kvitų bei neišrašomų sąskaitų-faktūrų pernai sulaukė 1718 gyventojų pranešimų, šiemet – 1120.