„Moderna“ akcijų kursas nuo metų pradžios pašoko maždaug 267 procentais. Antroje vietoje yra mažmenininkė „Bath & Body Works“ (buvusi „L Brands“), kurios akcijos šiemet pabrango 120 procentų. Be jų, savo rinkos vertę šiemet dukart padidino tik dvi bendrovės – „Nucor“ ir „Fortinet“.
„Moderna“, kuri iki pandemijos į rinką nepateikė nė vieno produkto, iš vakcinos nuo koronaviruso pardavimo šių metų pirmąjį pusmetį gavo 5,9 mlrd. JAV dolerių pajamų. Bendrovė jau pasirašė vakcinos tiekimo 2022 metais sutarčių, kurių bendra vertė siekia 12 mlrd. JAV dolerių.
Penktadienį „Moderna“ akcijos pabrango 2 proc. iki 383 JAV dolerių. Prekybos sesijos metu kursas buvo pakilęs iki rekordinių 497,49 JAV dolerio.
Bendrovės kapitalizacija šiuo metu viršija farmacijos milžinų „Bristol-Myers Squibb“ ir „GlaxoSmithKline“, taip pat vaistinių tinklo „CVS Health“ rinkos vertę.
Mažai kas prognozavo, kad „Moderna“, įkurta prieš kiek daugiau nei dešimtmetį, pasieks tokią didelę kapitalizaciją, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“. Dar pernai, kai JAV buvo patvirtinta bendrovės sukurta vakcina nuo COVID-19, analitikai nebuvo tikri, ar bendrovės akcijos, 2020 metais pabrangusios 434 proc., brangs ir toliau.
Tačiau „Moderna“ akcijų kursas ir toliau kopia aukštyn ir tai, be kita ko, skatina perspektyva, kad jos vakcinos paklausa ateinančiais mėnesiais ar net metais tebebus didelė.
Vis dėlto kai kurie Volstryto analitikai ir toliau turi abejonių dėl tolesnio „Moderna“ akcijų brangimo perspektyvų.
Pasak finansinių paslaugų bendrovės „Oppenheimer“ analitiko Hartajo Singho, „Moderna“ pajamos 2022 metais greičiausiai padidės, o per paskesnius dvejus metus sumažės ir bendrovės pardavimai, ir pelnas. Rugpjūtį jis pablogino „Moderna“ akcijų įvertį, nors nuo 2018 metų gruodžio vis rekomendavo jas pirkti.
O, pavyzdžiui, „BofA Securities“ analitikas Geoffas Meachamas sako, kad bendrovei būtina pateikti į rinką „šimtu procentų sėkmingų“ produktų, kad būtų galima pateisinti tokį spartų jos akcijų brangimą.