Ispanų pašalinimo iš Jonavos tilto konkurso bylos baigtis – po LVAT sprendimo

Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovės „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ teisinis ginčas su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG) dėl ispanų pašalinimo iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį Jonavoje rangovo konkurso ir toliau lieka sustabdytas.
Rail Baltica tiltas
Rail Baltica tiltas / „Rail Baltica“ nuotr.

Byla bus atnaujinta po to, kai Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) šią savaitę priims galutinį sprendimą, ar Vyriausybė ir jos strateginius sandorius tikrinanti komisija teisėtai pripažino, kad ispanų bendrovė neatitinka nacionalinio saugumo interesų, nusprendė Apeliacinis teismas.

Apeliacinis teismas birželio 9 dieną paliko galioti LTG nepalankią Vilniaus apygardos teismo kovą priimtą nutartį sustabdyti bylos nagrinėjimą, kol neįsiteisės sprendimas administracinėje byloje, kurioje Ispanijos bendrovė skundžia Vyriausybės ir jos komisijos sprendimus – jų pagrindu LTG pašalino įmonę iš konkurso.

„Šioje civilinėje byloje esminę reikšmę turi aplinkybė, ar ieškovė („Puentes y Calzadas Infraestructuras“ – BNS) apskritai yra tinkamas subjektas nacionalinio saugumo aspektu būti ginčo pirkimo sutarties šalimi, kurios vertinimą atlieka ne perkančioji organizacija (LTG – BNS), o komisija, kurios išvadą nutarimu patvirtino Vyriausybė“, – rašoma Apeliacinio teismo nutarime.

Teismas pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų teisėtumo LVAT skelbs birželio 15 dieną, todėl tolesnis bylos sustabdymas Vilniaus apygardos teisme neturės esminės reikšmės proceso operatyvumui.

„Sutiktina su pirmosios instancijos teismo vertinimu, kad egzistuoja pagrindas suteikti prioritetą ne formaliam terminų laikymuisi, o kuo teisingesniam ir visapusiškesniam bylos išnagrinėjimui“, – teigia Apeliacinis teismas.

LVAT nagrinėja Ispanijos įmonės skundą dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų, jog įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų, o Vilniaus apygardos teisme bendrovė siekia panaikinti LTG konkurso komisijos sprendimą atmesti jos pasiūlymą bei pripažinti jo laimėtoja Italijos įmonę „Rizzani de Eccher“.

Vyriausybė šių metų pradžioje nutarė, kad tilto rangovo konkursą laimėjusi Kinijos korporacijos valdoma „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl „LTG Infra“ su ja sausio pabaigoje nepasirašė 62,5 mln. eurų vertės (be PVM) sutarties.

Už europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandžio pradžioje pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Italijos „Rizzani de Eccher“, kuri įsipareigojo pastatyti ilgiausią geležinkelio tiltą Baltijos šalyse.

Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos ir turėtų būti ilgiausiu tokiu tiltu Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų