Kontrolės ir audito tarnybos kontrolierė Daiva Čeporiūtė konstatavo, kad rasta problemų vykdant viešuosius pirkimus, siekiant geresnių darbo rezultatų, organizuojant vidaus kontrolę, bendrovės valdyba nevykdė kai kurių jai teisės aktais paskirtų funkcijų, netvarkingi pareigybiniai nuostatai, žmogiškieji ištekliai valdomi nepakankamai efektyviai.
„Bendrovė galėjo atlikti tokias pačias keleivių vežimo paslaugas ir pasiekti tų pačių rezultatų efektyviau naudojant žmogiškuosius ir finansinius išteklius – su mažesniu darbuotojų skaičiumi, atsisakant pareigybių, kurių darbo funkcijos dubliuojasi, optimizuojant darbo krūvį“, – rašoma išvadose.
Taip pat primenama, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija pripažino buvusią bendrovės vadovę J.Daugininkienę pažeidus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje nuostatas įdarbinant savo dukrą, nenusišalinant, kai buvo svarstomi su jos pačios ar jos dukros darbu susiję klausimai. Taip pat vadovei mokamas atlyginimas nebuvo susietas su bendrovės veiklos rezultatais, kaip turėjo būti.
Negana to, bendrovė minėtu laikotarpiu vykdė ir reklamos veiklą, kuriai neturėjo leidimo bei nemokėjo už tai vietinės rinkliavos. Be to, nemaža ir skolų našta – daug turto pirkta iš skolintų lėšų.
Nuo 2017 m. rudens įmonei vadovaujantis Vaidas Ramanauskas patikino, kad jau siekiama kuo didesnio skaidrumo ir stengiamasi taisyti auditorių užfiksuotus trūkumus.
Kontrolės komiteto nariai, išklausę auditorių išvadas, domėjosi autobusų parko viešaisiais pirkimais. Auditoriai ataskaitoje teigia, kad bendrovė, audituojamu laikotarpiu nevykdydama viešojo pirkimo procedūrų, įsigijo turto už daugiau kaip 27 mln. eurų. Vis dėlto procedūros vykdomos, kai pirkimai susiję su ES finansuojamais projektais. V.Ramanauskas nurodė, kad autobusų transporto paslaugų teikimas nėra laikomas Viešųjų pirkimų įstatymo reglamentuojama veikla.
Kontrolės komitetui užkliuvo ir tai, kad parkas buvo gavęs Savivaldybės garantiją ekologiškiems autobusams pirkti. Tuo metu bankas nedavė paskolos naujam pirkiniui, tad reikėjo garantijos, o dabar tą paskolą įmonė esą jau baigia atiduoti, tad skolų mažėja.
Arūnas Barbšys siūlė, kad įmonės valdyba svarstytų galimybę būti perkančiąja organizacija, t. y., pirkimams rengti viešus konkursus, po to išreiškė norą šios ataskaitos svarstymą ir tvirtinimą atidėti kitam posėdžiui, kad būtų pateikta papildoma medžiaga.
Vis dėlto Autobusų parko stebėtojų taryboje dirbanti Aldona Staponkienė paragino kolegas pritarti parengtam rekomendacijų įgyvendinimo planui, kad trūkumai būtų pašalinti.
„Tikrai reikėtų netrukdyti dirbti šiuo metu parkui, kuris kyla kaip feniksas iš pelenų. Padėkime, neužkabinkime dar kažkokių reikalavimų, kurie nėra būtini, bet apsunkins darbą ir dalyvavimą rinkoje“, – kalbėjo A.Staponkienė.
Komiteto narių dauguma, išskyrus A.Barbšį, ataskaitai pritarė.