Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iššūkį „Maximos“ savininkų „Barborai“ ateityje gali mesti „Norfa“ su „Iki“, o gal net ir „Lidl“

Po rugpjūtį paskelbto bendrovės „Fresh Market“ bankroto, maisto prekių pristatymo į namus paslaugas teikiančiame prekybos sektoriuje įsigalėjo strateginės partnerystės sutartį su „Maxima“ prekybos tinklu pasirašiusios bendrovės „Barbora“, kurią valdo „Maximos“ savininkai Nerijus Numavičius ir Ignas Staškevičius, monopolis. Kiti didieji Lietuvos mažmeninės prekybos tinklai ėjimo į prekybos internetu rinką neatmeta, tačiau konkrečių strategijų kol kas neturi.
Barbora
Barbora

Po vienintelio savo konkurento bankroto „Barbora“ paslaugų kainas jau pakoregavo ne klientų naudai.

Nuo rudens „Barbora“ pabrangino prekių pristatymo į namus įkainius, o suma, kurią išleidus pirkiniams pastarieji klientams pristatomi nemokamai, padidėjo nuo 39,99 iki 44,99 eurų.

Didieji šalies mažmeninės prekybos rinkos žaidėjai galimybės mesti iššūkio „Barborai“ ir Lietuvos gyventojams pradėti siūlyti maisto prekių atvežimo į namus paslaugas neatmeta, nors konkrečių planų dar ir neturi.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atidarytas naujas prekybos centras „Nordika“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Rimi“ prekybos centras.

Vienintelė „Rimi Lietuva“ 15min.lt patikino, kad artimiausiu metu žengti į elektroninės prekybos rinką tikrai neplanuoja.

Prekybos internete potencialu šiuo metu domisi ir trečias pagal dydį Lietuvoje prekybos tinklas „Norfa“.

„Kol kas artimiausiu metu tokia veikla neplanuojame užsiimti. Šiuo metu mūsų didžiausias dėmesys ir investicijos skiriamos prekybos tinklo plėtrai – naujų parduotuvių atidarymui“, – sakė „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Tuo tarpu prekybos tinklų „Iki“ bei „Norfa“ atstovai šiuo klausimu nebuvo tokie kategoriški ir prasitarė neatmetantys galimybės žengti į internetinę prekybą.

„Matome, jog Lietuvoje, kur gyvena tik apie 3 mln. žmonių, populiariausia tarp pirkėjų išlieka tradicinė prekyba, tad šiuo metu labiau koncentruojamės į šio verslo modelio plėtojimą ir tobulinimą“, – teigė „Iki“ prekybos tinklą valdančios UAB „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė ir pridūrė, kad bendrovė ieško naujų galimybių versle išnaudoti naująsias technologijas.

„Dirbame ties šiuo klausimu, ieškodami geriausio modelio verslui. Internetas ateityje turėtų tapti ir mūsų verslo dalimi, tik kokia ta dalis bus – dar sunku pasakyti“, – sakė B.Čaikauskaitė.

„Palink“ nuotr./Parduotuvė „IKI“ Antakalnis
„Palink“ nuotr./Parduotuvė „IKI“ Antakalnis

Prekybos internete potencialu šiuo metu domisi ir trečias pagal dydį Lietuvoje prekybos tinklas „Norfa“. Tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis patikino, kad įmonė tikrai neatmeta ėjimo į elektroninės prekybos rinką.

„Konkrečių projektų kol kas nėra. Tačiau neatmetame tokios galimybės, kad ateityje elektroninė prekyba galėtų būti. Dabar ieškome, svarstome, domimės“, – sakė D.Ryliškis.

„Viskas priklausytų nuo aplinkybių. Gali būti, kad galima uždirbti, ieškome tų sprendimų, kurie padėtų sėkmingai įgyvendinti tokį projektą“, – sakė jis.

Ateinančiais metais savo parduotuves Lietuvoje atidarysiantis prekybos tinklas „Lidl“ apie galimą maisto prekių užsisakymo internetu paslaugos tiekimą mūsų šalyje nėra užsiminęs.

„Norfos“ nuotr./Parduotuvė „Norfa“ Klaipėdoje, Vingio g.
„Norfos“ nuotr./Parduotuvė „Norfa“ Klaipėdoje, Vingio g.

Vis dėlto, „Lidl“ valdančios įmonių grupės „Schwarz“ generalinis direktorius Klausas Gehrigas praėjusią savaitę vienam Danijos leidiniui teigė, kad norima per penkerius metus pasiekti 100 mlrd. eurų per metus apyvartą, o tam pasitarnauti gali ir pradžioje tik Vokietijos pirkėjams pasiūlyta paslauga „Vorratsbox“.

Naudojantis šia paslauga bus galima kai kurias prekes iš „Lidl“ prekių asortimento užsisakyti internetu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?