Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įžymybės komunikacijoje: ką daryti, kad tai tikrai duotų naudos?

Įžymybių nauda komunikacijoje neabejoja niekas – jos atkreipia dėmesį, gali padėti sukurti norimą prekės ženklo įvaizdį, jį sustiprinti ar pakeisti, pritraukti naujų vartotojų ar tiesiog parodyti, kad jūsų produktas ar paslauga yra verti dėmesio.
Mikrofonas
Mikrofonas / „15min“ nuotr.
Temos: 1 Komunikacija

Visgi, įsigalėjus feisbukui, dauguma jo vartotojų tapo tokios komunikacijos ekspertais. „Čia ji piarina kosmetiką“, „Čia kirpyklos reklama“, „Užsakyta“ ar „Parsidavė“ – tokios ir panašios žinutės dažniausiai užplūsta žymių žmonių profilius, kai jie pasidalina žinutėmis apie kokį nors produktą ar paslaugą.

Panaši situacija ir žiniasklaidoje – vos tik atsiradus straipsniui apie tai, kad viena ar kita įžymybė išbandė kažką nauja, dauguma komentatorių ima šėlti dėl akivaizdžios, tiesmukos reklamos.

Ir nors dažnai banaliai sakoma, kad bet kokia reklama yra reklama, visgi yra dalykų, kuriuos turėtumėte apsvarstyti nusprendę bendradarbiauti su žymiu žmogumi tam, kad jūsų prekės ženklas turėtų daugiau naudos nei žalos.

Pasirinkite tinkamą žmogų

Nusprendus, kad jūsų prekės ženklo komunikaciją gali sustiprinti įžymus žmogus, visų pirma, svarbu pasirinkti tokį, kuris tiktų prie jūsų produkto ar paslaugos ir būtų autoritetas tikslinei auditorijai.

Pagrindiniai patarimai:

Pasirinkite tikslinei auditorijai artimą žmogų. Jeigu jūsų produktas ar paslauga yra pigi, o jai komunikuoti pasirinksite žymų elito atstovą, vargu, ar vartotojai teisingai supras perduodamą žinutę.

Pasidomėkite juo. Siūlote reklamuoti kūdikių maistą, o įžymybės vaikai – pilnamečiai? Kažin, ar jo pasakojimai apie to maisto tinkamumą kūdikiams skambės labai įtikinamai.

Pasitikrinkite pasirinkto žmogaus praeities vingius. Ieškote žmogaus, kuris reklamuotų šokoladą? Pasidomėkite, ar jis niekad neigiamai nepasisakė apie cukraus vartojimą. Jeigu tai žiniasklaida išsiaiškins anksčiau už jus, prekės ženklui tai gali atsirūgti.

Patikrinkite, ar dera jūsų pažiūros ir vertybės. Prekiaujate veganišku maistu, o pasirinktas žmogus jau dešimt metų nevalgo gyvulinės kilmės produktų? Jums pakeliui.

Aptarkite bendradarbiavimo sąlygas

Jeigu jau išsirinkote tinkamą žmogų, pats metas aptarti bendradarbiavimo sąlygas. Čia taip pat yra keletas taisyklių.

Jeigu jūsų produktas ar paslauga yra pigi, o jai komunikuoti pasirinksite žymų elito atstovą, vargu, ar vartotojai teisingai supras perduodamą žinutę.

Venkite tiesioginės reklamos. Jei žymus žmogus kažką reklamuoja „Facebook“, svarbu, kad tai natūraliai įsipintų į jo kasdienę komunikaciją. Jei tariatės, kad vakarėlių nevengianti roko žvaigždė pareklamuotų mineralinį vandenį, būtų geriausia, jei, pavyzdžiui, jis juo taškytųsi koncerto metu ar netgi iš ryto po koncerto pasidalintų savo nuotrauka, kurioje tuo vandeniu gaivinasi. Tai atrodys daug natūraliau negu jo profilyje patalpinta nufotoshopinta mineralinio buteliuko šalia kavos puodelio nuotrauka. Duokite laisvės tam žmogui, kuris pristato produktą, o ne nurodinėkite, kaip jis turi rašyti. Rezultatas visuomet bus geresnis!

Galvokite apie kontekstą. Jei norite, kad įžymybė pareklamuotų kokią nors kosmetikos priemonę, svarbu, kad ji kalbėtų ne tik apie ją, bet ir apie kontekstą. Pirmiausia įžymybė Žvaigždienė gali pasipasakoti kokiam nors portalui apie tai, kokių problemų ji turi dėl savo lepios odos, o tada lyg tarp kitko užsiminti, kokias priemones naudoja jai puoselėti. Ir nebūtinai tarp jų paminėti tik vieną, jūsų, produktą. Žmones tikrai labiau įtikins platesnė informacija nei vien tik pagyros jūsų prekės ženklui.

Sutarkite dėl panašių produktų reklamos. Jei vieną dieną įžymybė „Facebook“ reklamuoja jūsų šampūną, o kitą dieną pasakoja žiniasklaidai, kaip jau daug metų naudoją kitą, vargu ar žmonės patikės, kad jūsiškis taip pagražina plaukus.

Apgalvokite riziką

Jeigu pirmus du punktus įgyvendinote sėkmingai, liko dar pora dalykų, kurių neapgalvojus, jūsų prekės ženklas gali nukentėti.

Reputacijos krizės. Jei įžymybė jūsų produktą reklamuoja ilgesnį laiką ir tampa jo ambasadoriumi, sutarkite, kaip elgtumėtės jai ar jūsų prekės ženklui patekus į reputacijos skandalą. Užkalnis su „Judex“, šiai patekus į krizę, tiesiog atsisveikino ir, matyt, jo prekės ženklas nuo to itin nenukentėjo. Bet pagalvokite, kokią įtaką turėtų atvirkštinė situacija – jei jis pats būtų ką nors prisidirbęs? Žymiam žmogui reklamuojant prekės ženklą, abiejų vertybės dažnai yra sutapatinamos, tad apgalvokite galimas rizikas ir iš anksto sutarkite su įžymybe, ką darytumėte krizės atveju.

Algio Kriščiūno nuotr./Andrius Užkalnis
Algio Kriščiūno nuotr./Andrius Užkalnis

Per didelis reklamuojamų produktų kiekis. Jeigu žmogus, su kuriuo bendradarbiaujate, per dieną į „Facebook“ įkelia kelių produktų nuotraukas, jūsiškis tikrai gali pasimesti arba jo įvaizdis gali sumenkti. Dėl to itin svarbu apsitarti, kiek dėmesio bus skiriama būtent jūsų produktui

Auditorijos reakcija. Jeigu tariatės su žymiu žmogumi dėl ilgalaikio bendradarbiavimo, apsvarstykite, kokia gali būti jūsų tikslinės auditorijos reakcija. Ar žmonės patikės, kad šis žmogus išties sportuoja su jūsų prekės ženklo bateliais? Ar jie apskritai tinka prie jo įvaizdžio? Ar žiniasklaida tikrai apie tai parašys? Apgalvokite visas galimas tikslinių grupių reakcijas ir jei į visas jas turite sprendimą, tuomet tik pirmyn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų