Turtingiausias pasaulyje žmogus, vertinant pagal turimą „Amazon“ akcijų paketą, teigė, jog trečiajame ketvirtyje pradės eiti bendrovės vykdomojo pirmininko pareigas, perduodamas generalinio direktoriaus postą Andy Jassy, šiuo metu vadovaujančiam padaliniui „Amazon Web Services“.
Pranešimas paskelbtas tuo metu, kai „Amazon“ pranešė apie itin sėkmingą praėjusį ketvirtį, kurio metu pelnas daugiau nei padvigubėjo, pasiekdamas 7,2 mlrd. JAV dolerių, o pajamos šoktelėjo 44 proc. iki 125,6 mlrd. JAV dolerių, nes dėl ribojamųjų priemonių, susijusių su COVID-19 pandemija, internetinė prekyba išpopuliarėjo visame pasaulyje.
Laiške „Amazon“ darbuotojams J.Bezosas teigė ir „toliau dalyvausiantis svarbiose „Amazon“ iniciatyvose“, tačiau ketinantis sutelkti didesnį dėmesį į filantropines iniciatyvas, įskaitant savo „Day One“ ir „Bezos Earth“ fondus bei kitas verslo įmones kosminių tyrimų ir žurnalistikos srityse.
„Niekada dar nesijaučiau turintis daugiau energijos – tai nėra pasitraukimas“, – rašė J.Bezosas.
„Su jauduliu laukiu, kokį poveikį, mano manymu, gali turėti šios organizacijos“, – pridūrė verslininkas.
57 metų J.Bezosas įkūrė „Amazon“ savo garaže 1994 metais ir sugebėjo „užauginti“ bendrovę į milžinę, dominuojančią internetinės mažmeninės prekybos sektoriuje. Bendrovės veikla yra susijusiu su srautinėmis muzikos ir televizijos paslaugomis, maisto produktais, debesų kompiuterija, robotika, dirbtiniu intelektu ir kitomis sritimis.
Verslininkui taip pat priklauso laikraštis „The Washington Post“ ir privati kosmoso pramonės įmonė „Blue Origin“.
Jo įpėdinis A.Jassy prisijungė prie „Amazon“ kaip rinkodaros vadovas 1997 metais, o 2003-aisiais jam buvo patikėtas padalinio „Amazon Web Services“, užsiimančio debesų kompiuterijos paslaugomis, įkūrimas. Tai yra vienas pelningiausių, nors ir mažiau žinomas technologijų milžinės padalinys.
„Jis bus puikus lyderis, aš visiškai pasitikiu juo“, – pareiškė J.Bezosas.
„Manau, kad šiuo metu „Amazon“ turi kaip niekad didelį inovacijų potencialą, todėl tai yra optimalus laikas tokiam perėjimui“, – pridūrė verslininkas.
„Wedbush“ analitiko Dano Iveso nuomone, „Amazon“ vairo perdavimas A.Jassy yra „didelis žingsnis į priekį stiprinant kovą debesų kompiuterijos srityje su varžove „Microsoft“.
Didžiulė plėtra
J.Bezoso valdymo laikotarpiu „Amazon“ pasižymėjo didžiule plėtra visame pasaulyje ir pelningumo augimu.
Bendrovės būstinė yra įsikūrusi Siatle, Vašingtono valstijoje, o šiuo metu ji stato antrąją būstinę už JAV sostinės ribų.
„Amazon“ rinkos vertė antradienį siekė 1,69 trln. JAV dolerių – dešimt kartų daugiau nei prieš dešimtmetį. Bendrovė yra viena vertingiausių pasaulyje.
J.Bezoso asmeninis turtas vertinamas maždaug 196 mlrd. JAV dolerių. Tai yra šiek tiek daugiau nei „Tesla“ vadovo Elonas Muskas, kuris jau buvo trumpam tapęs turtingiausiu pasaulio žmogumi.
Nors „Amazon“ savo darbuotojams garantuoja minimalų 15 JAV dolerių valandinį atlyginimą ir investavo milijardus į kova su COVID-19, bendrovė ir toliau sulaukia kritikos dėl darbo sąlygų sandėliuose.
„Prieš beveik tris dešimtmečius įkurta J.Bezoso įmonė yra atidžiai stebima“, – pažymėjo aktyvistų grupių koalicijos „Athena“ atstovas Maurice'as BP-Weeksas.
„Darbuotojai skundžiasi, išeina ar telkiasi į kovą su apgailėtinomis darbo sąlygomis. Smulkiosios įmonės jungiasi, siekdamos užkirsti kelią antikonkurencinei „Amazon“ praktikai“, – kalbėjo aktyvistas.
Bendrovėje dirba daugiau nei milijonas žmonių visame pasaulyje, įskaitant 800 000 žmonių Jungtinėse Valstijose.
Šiuo metu „Amazon“ ir kitos didelės technologijų įmonės yra patekusios į antimonopolinių įstatymų vykdytojų JAV ir kitose šalyse akiratį dėl dominavimo pagrindiniuose ekonomikos sektoriuose. Šis dominavimas dar labiau išryškėjo prasidėjus COVID-19 pandemijai.
Nors „Amazon“ tapo pirmaujančia internetinės prekybos galiūne, J. Bezosas atmeta kritiką dėl dominavimo šiame sektoriuje.
Praėjusiais metais vykusiame kongreso posėdyje jis teigė, kad „Amazon“ tenka mažiau nei 4 proc. mažmeninės prekybos išlaidų JAV ir kad įmonė varžosi su „gausybe mažmeninių konkurentų“.
Naujausi ketvirčio rezultatai parodė bendrovės augimą visuose verslo segmentuose, įskaitant debesų kompiuteriją, nes „Amazon“ išplėtė savo srautinės žiniasklaidos pasiūlą ir maisto prekių padalinio veiklą.
Tyrimų bendrovės „GlobalData“ analitikas Neilas Saundersas teigė, kad „Amazon“ padidino pardavimus pandemijos metu „pasitelkdama savo aukščiausio lygio logistikos tinklą“, tačiau taip pat susiduria su augančia konkurencija.
„Visgi manome, kad pasibaigus pandemijai „Amazon“ bus dar didesnė ir stipresnė“, – kalbėjo analitikas.
„Palankiai vertiname vadovo pasikeitimą vien dėl to, kad tai leis Jeffui Bezosui daugiau dėmesio skirti naujovėms ir naujoms idėjoms“, – pridūrė jis.