Jau 15 kartą Lietuvos įmonės siekia Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų

Lietuvos įmonės, savo veikloje taikančios socialinės atsakomybės standartus bei besilaikančios socialinės atsakomybės principų, jau 15 kartą dalyvauja Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų konkurse. Šiais metais 40 įmonių pateikė 70 paraiškų. Kaip teigia ankstesnių apdovanojimų nugalėtojai – konkursas motyvuoja darbuotojus, o įmones skatina ne tik laikytis prisiimtų, bet ir diegti naujas socialinės atsakomybės formas įmonių veiklose.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų (NAVA) konkurse šiais metais varžomasi dėl penkių nominacijų: „Metų darbovietė“, „Metų bendruomeniškiausia įmonė“, „Aplinkai draugiškiausia įmonė“, „Saugumą ir palankiausią emocinę aplinką kurianti įmonė“ ir „Įvairovę skatinanti darbovietė“. Viena įmonė, pademonstravusi išskirtinį dėmesį visuomenei, darbuotojams bei aplinkai, pasiekusi didelę pažangą visose socialinės atsakomybės srityse, bus pagerbta pagrindine prestižine nominacija „Metų socialiai atsakinga įmonė“.

Nugalėtojus rinks ne tik ministerijos su socialiniais partneriais balsą turės ir visuomenė

Konkursui pateiktas paraiškas vertina komisija sudaryta iš Socialinės apsaugos ir darbo (SADM), Aplinkos bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijų, Lietuvos pramonininkų konfederacijos, asociacijos „Investor‘s Forum“, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos ir Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovų. Įmones, kurios vertos „Metų bendruomeniškiausia įmonė“ nominacijos, rinks ir visuomenė – Naujienų portalo 15min skaitytojai 2024 m. metų sausį bus kviečiami skirti joms savo balsus.

Viena įmonė bus pagerbta pagrindine prestižine nominacija „Metų socialiai atsakinga įmonė“.

Konkurse kiekvienais metais varžosi labai mažos ir mažos įmonės, kuriose dirba ne daugiau kaip 49 darbuotojai, taip pat vidutinės, turinčios 50–249 darbuotojų, ir didelės – 250 ir daugiau darbuotojų turinčios įmonės.

Socialinės atsakomybės nauda verslui

Nacionaliniai atsakingo verslo apdovanojimai – nuo 2008 m. vykdoma valstybės institucijų iniciatyva Lietuvoje, kuria siekiama didinti žinomumą apie įmonių socialinės atsakomybės naudą verslui, valstybei ir kiekvienam žmogui bei skatinti šalies įmones diegti socialinės atsakomybės principus savo veikloje.

SADM Darbo teisės grupės patarėjos, NAVA komisijos pirmininkės Liudvikos Gražulienės teigimu, susidomėjimas konkursu auga arba išlieka panašus, taip pat matyti tendencija, kokios nominacijos yra populiariausios. Dvejus metus iš eilės daugiausia dėmesio susilaukė nominacijos „Palankiausią emocinę aplinką kurianti įmonė“ ir „Aplinkai draugiškiausia įmonė“. Didelio dėmesio taip pat sulaukia nominacijos „Metų darbovietė“ ir „Metų bendruomeniškiausia įmonė“. Dalyvaujančių konkurse skaičiumi pirmauja didelės įmonės, antroje vietoje – vidutinės, mažiau sulaukiama labai mažų ir mažų įmonių paraiškų.

Socialinė atsakomybė ir aukšta verslo pridėtinė vertė eina greta

„Paprastai kasmet sulaukiame vis daugiau paraiškų, lyginant su praėjusiais metais ir dar ankstesniais. Pavyzdžiui, 2021 m. dalyvavo 53 įmonės, kurios pateikė 79 paraiškas. Praėjusiais metais konkurse dalyvavo 65 įmonės, pateiktos 109 paraiškos. Šiais metais įmonių (40) ir paraiškų (70) šiek tiek mažiau, tačiau tam yra paaiškinimas – įmonės turėjo mažiau laiko pasirengti“, – teigia L. Gražulienė.

Per pastaruosius 5 metus nugalėtojomis buvo paskelbtos įmonės, veikiančios gamybos ir prekybos, inovacijų ir technologijų, paslaugų sektoriuose. Didžiąją dalį jų galima apibūdinti kaip aukštą pridėtinę vertę kuriančias bendroves.

Socialinės atsakomybės standartai

Pasak NAVA komisijos pirmininkės, džiugina tai, kad nemaža dalis konkurse dalyvaujančių įmonių savo veikloje vadovaujasi įvairiomis socialinės atsakomybės gairėmis ar standartais. 2022 metų konkurso duomenimis, standartus taiko 40 proc. mažų įmonių, 55,5 proc. vidutinių įmonių ir 80 proc. didelių įmonių.

„Vienas iš standartų, kuriais savo veikloje turėtų vadovautis kiekviena socialiai atsakinga įmonė, yra socialinės atsakomybės standartas ISO 26000, apimantis esmines socialinės atsakomybės sritis, pateikiantis rekomendacijas organizacijos valdymo, žmogaus teisių, darbo praktikos, aplinkos, sąžiningos veiklos praktikos, vartotojų klausimų, bendruomenės įtraukimo ir plėtros srityse. Šis standartas, kaip vienas iš vertinimo kriterijų, kokiais socialinės atsakomybės standartais ar gairėmis įmonė vadovaujasi savo veikloje, taikomas ir NAVA konkurse“, – sakė L. Gražulienė.

Apdovanojimai – 2024 metų sausio 18 d.

Lietuvos įmonėms, nuveikusioms daugiausiai darbų socialinės atsakomybės srityje ir labiausiai prisidėjusioms prie socialinės atsakomybės vertybių puoselėjimo verslo sektoriuje 2023 metais, apdovanojimai bus įteikti 2024 metų sausio 18 d. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose.

Apdovanojimų įteikimo ceremoniją bus galima stebėti ir naujienų portale 15min.

Nacionaliniai atsakingo verslo apdovanojimai

  • Pirmoji socialinės atsakomybės idėjos sklaidą 2005 m. pradėjo Jungtinių Tautų projektų vystymo agentūra. Tuo metu Lietuvoje įmonių socialinės atsakomybės terminas dar buvo naujovė.
  • Nuo 2013 metų šiuos apdovanojimus organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija bei Aplinkos ministerija kartu su socialiniais partneriais.
  • Nacionalinio atsakingo verslo apdovanojimo konkursas – tai kasmetinė iniciatyva, kuria siekiama didinti žinomumą apie įmonių socialinės atsakomybės naudą verslui, mūsų šaliai ir kiekvienam žmogui.
NAVA apdovanojimai
NAVA apdovanojimai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų