Patikslintame skunde JAV federalinė prekybos komisija (FTC) teigė, kad „Facebook“ dominavimą „užtikrina sukurtos didelės prieigos kliūtys“ ir kad „net naujokas, turintis geresnį produktą, negali įveikti didžiulio tinklo poveikio“.
JAV sostinės federaliniame teisme pateiktame ieškinyje teigiama, kad „Facebook“, siekdama apsaugoti savo dominavimą, pasitelkė potencialių konkurentų, tokių kaip „Instagram“ ir „WhatsApp“, „antikonkurencinį perėmimą“.
FTC pareigūnai teigė, kad minėti sandoriai – tai „neteisėta „parduok, kitaip žlugsi“ schema.
„Facebook“ pritrūko verslo sumanumo ir techninių gabumų, kad galėtų išgyventi perėjimą prie mobilių programų. Nepavykus konkuruoti su novatoriais, „Facebook“ neteisėtai juos nupirko arba sužlugdė, kai jų populiarumas pradėjo kelti egzistencinę grėsmę“, – teigė FTC konkurencijos biuro vadovė Holly Vedova.
„Šis elgesys yra ne mažiau antikonkurencinis nei tuo atveju, jei „Facebook“ būtų papirkęs naujų programų kūrėjus, kad šie nekonkuruotų“, – pridūrė ji.
Ieškinyje, kurio nagrinėjimas gali užtrukti ne vienerius metus, jei nepavyks taikiai susitarti, reikalaujama, kad teismas įpareigotų „parduoti turtą“, įskaitant „WhatsApp“ ir „Instagram“, taip atkuriant konkurenciją.
Pastaruoju metu reguliuotojos imasi griežtesnių priemonių prieš didžiąsias JAV technologijų įmones, kurios dominuoja pagrindiniuose ekonomikos sektoriuose ir kurios ypač sustiprėjo pandemijos metu, kai išaugo žmonių, besinaudojančių internetinėmis paslaugomis, skaičiai.
„Google“ atžvilgiu buvo pradėtas atskiras procesas Jungtinėse Valstijose, o „Apple“ ir „Amazon“ taip pat sulaukė antimonopolinių teisės aktų vykdytojų dėmesio.
„Facebook“, kuri jau seniai neigia kaltinimus monopolijos sukūrimu, savo pareiškime teigė peržiūrėsianti pakoreguotą FTC skundą ir netrukus „galėsianti pasakyti daugiau“.