JAV milžinė talentus atrado Lietuvoje: įsibėgėjęs Vilniaus biuro augimas ir technologinė lyderystė

Prieš trejus metus Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) saugių mokėjimo apdorojimo sprendimų lyderė „Shift4 Payments“ (tuomet – „Harbortouch“) ryžosi reikšmingai plėsti verslo sritį – nuo aptarnavimo paslaugų teikimo vartotojams pereiti dar ir prie technologijų kūrimo.
„Shift4 payments“ biuras
Vilniuje veikia vienintelis kompanijos „Shift4 Payments“ technologijų centras Europoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Nors verslininkų iš Pensilvanijos akys krypo į keturis miestus keturiose skirtingose Europos valstybėse, pirmuoju ir kol kas vieninteliu kompanijos technologijų centru Europoje tapo būtent Vilnius.

Kitapus Atlanto vedė kelios priežastys

Amerikiečių kapitalo įmonė „Shift4 Payments“, per metus apdorojanti daugiau nei 250 milijardų dolerių transakcijų ir turinti daugiau nei 225 tūkst. klientų, tarp kurių – tokie žinomi vardai kaip „Hilton“, „Four Seasons“, „Marriott“, „Caesars“, „Cheesecake Factory“, „Denny's“, bei dauguma Las Vegaso viešbučių ir kazino, padalinį kitapus Atlanto įkurti apsisprendė neatsitiktinai.

„Sprendimą įsteigti biurą Europoje lėmė kelios priežastys. Pagrindinė, žinoma, verslo plėtra. Technologijų centras atsirado Vilniuje, kur talentai kompetencija niekuo nenusileidžia Vakarų pakrantei. Be to, vykdydami veiklą kitoje Atlanto vandenyno pusėje, atsižvelgiant į laiko skirtumą, pridedame papildomas aštuonias valandas paroje programinės įrangos kūrimui ir palaikymui, o tai mums leidžia dirbti kone 24/7“, – 15min pasakoja daugiau nei dvidešimtmetį JAV ir beveik trejus metus Lietuvoje veikiančios technologijų įmonės „Shift4 Payments“ vadovas Vilniuje Tadas Vizgirda.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Vilniuje dirba dešimtadalis visos „Shift4 Payments“ kompanijos
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Vilniuje dirba dešimtadalis visos „Shift4 Payments“ kompanijos

Rinkosi tarp keturių valstybių

Vos vieno pusdienio Vilniuje amerikiečiams verslininkams pakako apsispręsti investuoti į verslo plėtrą Lietuvoje ir nebevykti nei į Varšuvą (Lenkija), nei į Prahą (Čekija), nei į Belfastą (Airija).

„Lietuva labai patiko kompanijos „Shift4 Payments“ CEO Jaredui Isaacmanui ir visai vykdomajai komandai. Pasigrožėjome Prezidentūra, susitikome su Jos Ekscelencijos Dalios Grybauskaitės patarėjais, Vilniaus miesto meru Remigijumi Šimašiumi, Lietuvos banko atstovais, personalo atrankos specialistais, nekilnojamojo turto agentūrų ir VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atstovais. Pajutome sinergiją. Po vakarienės J.Isaacmanas apsisprendė: „Liekame Vilniuje. Rytdienos skrydį į Varšuvą atšaukiame“. Kompanijos CEO buvo gerai paruošęs „namų darbus“ ir apie Lietuvą, kaip apie labai potencialią vietą plėtoti verslą, žinojo dar prieš čia atvykdamas“, – technologijų centro Vilniuje užuomazgas prisimena T.Vizgirda.

Praėjusiais metais patrigubėjome, šįmet beveik padvigubėjome, o ateinančiais metais ketiname plėstis daugmaž 40 procentų.

Prilygina amerikietiškajam Silicio slėniui

J.Isaacmanas, Lietuvoje pirmąjį kartą viešėjęs prieš kiek daugiau nei trejetą metų, joje aptiko mažą San Francisko įlankos pakrantėje esančio JAV informacinių technologijų lopšio – Silicio slėnio – versiją.

„Nesitikėjau Lietuvos išvysti tokios. Vilniaus miestas, jo infrastruktūra, taip toli pažengusios technologijos man padarė įspūdį“, – Lietuvą regėdamas pirmąjį kartą, kalbėjo kompanijos „Shift4 Payments“ CEO J.Isaacmanas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Jaredas Isaacmanas Lietuvoje atrado mažąją Silicio slėnio versiją
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Jaredas Isaacmanas Lietuvoje atrado mažąją Silicio slėnio versiją

Plėtra – daugiau nei sėkminga

JAV saugių mokėjimo apdorojimo sprendimų lyderė „Shift4 Payments“ kelią Lietuvoje 2017 metų pavasarį pradėjo gana kukliai.

„Puikiai pamenu pirmąją darbo Lietuvoje, Antakalnio „Tech Parke“, dieną. Buvome dviese: aš ir personalo vadovė, – pasakoja T.Vizgirda. – Tądien vienas mano bičiulis ištarė juokingai nuskambėjusius, tačiau galiausiai pranašiškais tapusius žodžius: „Nenustebčiau, jei kasmet jums reikėtų išsinuomoti po vieną naują aukštą kokiame nors Vilniaus verslo centre“. Su personalo vadove tik kraipėme galvomis. Ir ką gi – šiandien jau dirbame dviejuose sostinės A.Goštauto gatvės verslo centro aukštuose.“

Auga sparčiu tempu

Per pirmuosius tris mėnesius darbą amerikietiškojo kapitalo uždarosios akcinės bendrovės „Shift4 Payments Lithuania“ filiale pradėjo 15 programuotojų. Netrukus čia duris atvėrė ir klientų aptarnavimo centras, kuriame įsidarbino antra tiek žmonių.

Šiuo metu Lietuvos sostinėje turimos kompetencijos užtikrina pilnai veikiančią „Shift4 Payments“ ekosistemą: nuo verslo analitikos – iki programavimo, kokybės užtikrinimo ir klientų aptarnavimo.

„Mūsų kompanija, tuo metu „Harbortouch“, įsigijo keturias įmones ir tapo „Shift4 Payments“. Įmonė pradėjo vystyti keturias pagrindines technologines investicijas, kurios apima įvairias POS („Point of Sale“ – išmanusis kasos aparatas) sistemas bei saugių kreditinių kortelių mokėjimų apdorojimą. Prijungus kitas kompanijas, natūraliai išaugo ir papildomų resursų poreikis, tad Vilniaus padalinį papildė klientų aptarnavimo skyrius, kelios programuotojų komandos ir iš Amerikos „persikraustęs“ marketingas. Praėjusiais metais Vilniuje jau veikė aštuoni skyriai – maždaug dešimtadalis visos „Shift4 Payments“ kompanijos“, – su situacija „Shift4 Payments Lithuania“ padalinyje, nuo penkiolikos darbuotojų 2017 kovą išaugusiame iki šimto septynių šiuo metu, supažindina T.Vizgirda.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tadas Vizgirda
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tadas Vizgirda

Populiarumą lemia darbdavio patrauklumas?

Na o kokia gi, anot „Shift4 Payments Lithuania“ vadovo, situacija su darbštumu ir išskirtiniais gabumais IT srityje pasižyminčiais kvalifikuotais specialistais šalyje?

Ar sparčiai augančiam Vilniaus padaliniui – JAV saugių mokėjimo apdorojimo sprendimų lyderės „Shift4 Payments“ technologijų širdžiai – pakanka kvalifikuotų specialistų?

„Mano manymu, atsakymas yra paprastas. Viskas priklauso nuo to, kiek stengiesi ir kiek patrauklus darbdavys esi. Jeigu per trejus metus, nuo pirmosios dienos, išaugome nuo 2 iki 107 darbuotojų, matyt, neblogas darbdavys esame, – šypteli T.Vizgirda. – Investuojame į darbuotojus, rengiame jiems mokymus, organizuojame komandiruotes. Negali vien tikėtis samdyti gerus specialistus – reikia patiems juos atrasti ir „užsiauginti“. Tai po truputį darome, ir norisi pasidžiaugti, jog gana sėkmingai – turime darbuotojų, kurie pradėjo karjerą klientų aptarnavimo centre, norėjo mokytis ir tobulėti, o šiandien puikiai dirba su programine įranga. Įkvepiančios sėkmės istorijos.“

„Liekame Vilniuje. Rytdienos skrydį į Varšuvą atšaukiame.“

Specialistai – dėmesio!

Įspūdingais tempais besiplečiančios uždarosios akcinės bendrovės „Shift4 Payments Lithuania“ augimas tęsiasi ir toliau. Kompanija plečia bendruomenės gretas – organizuojama darbuotojų atranka, ir iki 2020 metų vasaros, T.Vizgirdos teigimu, darnus kolektyvas A.Goštauto gatvėje turėtų pasipildyti 30–50 profesionalų.

„Praėjusiais metais patrigubėjome, šįmet beveik padvigubėjome, o ateinančiais metais ketiname plėstis daugmaž 40 procentų. Manau, kad tokia plėtra tikrai nėra maža. Ypač – jeigu įvertini situaciją, kokia ji buvo pirmaisiais įmonės veiklos metais ir kokia numatoma trečiaisiais“, – neabejoja T.Vizgirda.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Shift4 Payments“ biure
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Shift4 Payments“ biure

Svarsto apie naujas rinkas

„Shift4“ programinės įrangos prekės ženklų šeima apima „Harbortouch“, „Restaurant Manager“, „POSitouch“ ir „Future POS“ įmones bei padeda didiesiems programinės įrangos tiekėjams veikti daugelyje sričių, pradedant mažmenine prekyba, maisto ir gėrimų pramone bei elektronine prekyba, baigiant apgyvendinimu ir žaidimais.

Kompanijos tolimesniuosiuose planuose – žingsnis į Europos rinką, kuris, sėkmės atveju, paskatintų dar didesnę kompanijos plėtrą technologinių operacijų širdimi tapusioje „Shift4 Payments Lithuania“ bendrovėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis