JAV oro uostai mažins taršą, apribodami lėktuvų laukimą eilėje prieš kilimą

Didieji JAV oro uostai netrukus pradės naudoti naują programinę įrangą, kuri apskaičiuos, kada lėktuvai turi pajudėti nuo įlaipinimo vartų.
Lėktuvas
Lėktuvas / 123RF.com nuotr.

Šiuo žingsniu bus siekiama mažinti taršą, apribojant orlaivių variklių darbą tuščiąja eiga kilimo ir tūpimo takuose, antradienį pranešė pareigūnai.

JAV kosmoso agentūros NASA ir Federalinės aviacijos administracijos (FAA) sukurta oro eismo valdymo programinė įranga bus įrengta 27-iuose oro uostuose didžiuosiuose šalies miestuose.

Šiaurės Karolinos valstijos Šarlotės miesto oro uoste atlikti bandymai rodo, kad per metus galima sutaupyti daugiau nei milijoną litrų degalų, o tai prilygsta 185 skrydžiams orlaiviu „Boeing 737“ maršrutu Niujorkas–Čikaga.

Programinė įranga taip pat leis sumažinti vėlavimus – 916 valandų per ketverius metus, Tai reiškia, kad daugiau nei 3 600 skrydžių metu orlaiviai pakilimo ir tūpimo takuose lauks savo eilės pajudėti 15 minučių mažiau.

Skrydžių vadovai šiuo metu „turi oro linijų tvarkaraščius, bet tiksliai nežinoma, kada orlaiviai pakils, kol jie nepasieks vietos eilėje ir nepasikalbės su eismo kontrole“,– naujosios programinės įrangos pristatymo metu kalbėjo FAA administratorius Steve'as Dicksonas.

Lėktuvų laukimo laikas sutrumpinimas yra vienas iš būdų, kaip aviacijos pramonė, kuriai tenka iki 3 proc. išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, mažina savo anglies dioksido pėdsaką.

Tuo tarpu oro uoste lėktuvai galės būti nutempiami prie kilimo ir tūpimo takų elektriniais varikliais varomomis transporto priemonėmis, o ne naudoti judėjimui savo variklius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų