Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

JAV „Uber“ vairuotojai jau gauna arbatpinigius, lietuviams nubyra tik virtualūs medaliai

JAV skandalo krečiama pavėžėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pasiūlė įvairių naujovių, bandydama gerinti savo įvaizdį. Tuo metu Lietuvoje didelių pokyčių vis dar nėra. Amerikiečiai jau gali savo vairuotojams palikti arbatpinigių, o lietuviai kol kas gauna tik virtualius medalius.
„Uber“
„Uber“ / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Taksi „Uber“

„Uber“ ieško naujo generalinio direktoriaus, daugiau nei 20 žmonių buvo atleisti dėl netinkamo elgesio darbe. Reaguodama į skandalą įmonė pasiūlė amerikiečiams įvairių naujovių, siekdama išlaikyti klientus ir jų pasitikėjimą. Pavyzdžiui, pristatė galimybę tiesiog programėlėje palikti savo vairuotojui arbatpinigių.

Tačiau Lietuvos šios naujovės nepasiekė, nors „Uber“ taip pat yra smarkiai kritikuojama. Įprastos taksi įmonės kaltina JAV bendrovę dirbant išskirtinėmis sąlygomis, keleiviai piktinasi – kvietė „Uber“, o atvažiavo paprasčiausia taksi.

Pagaliau įteisino arbatpinigius

Iki liepos pabaigos jau visoje JAV „Uber“ vairuotojams per programėlę bus galima palikti arbatpinigių. Toks sprendimas yra vertinamas ir kaip viešųjų ryšių žingsnis, kompanijai stengiantis atgaivinti savo prekės ženklą.

Tačiau, kaip rašo „Vanity Fair“, tai nėra vienintelis arbatpinigių įvedimo tikslas. Nuo pat „UberCab“ sukūrimo 2009 metais bendrovė neleido palikti arbatpinigių, argumentuodama, kad jie sukuria nepasitikėjimą tarp keleivių ir vairuotojų, ir tiesiog gadina „sklandžią patirtį“.

„Uber“ jau buvo iškelta ne viena byla, kurioje keliamas klausimas, ar bendrovės vairuotojai turėtų būti laikomi samdomais darbuotojais, ar nepriklausomais partneriais.

Birželį Niujorko valstijos darbo departamento teisėjas nusprendė, kad trys vietos „Uber“ vairuotojai ir kiti panašiai dirbantys asmenys turėtų būti laikomi samdomais darbuotojais. Arbatpinigiai pasiūlo papildomą galimybę patenkinti piktus vairuotojus ir apsaugoti „Uber“ nuo panašių teisminių ginčų.

Mat JAV kai kuriems darbuotojams yra leidžiama mokėti mažesnį nei minimalų atlyginimą, jeigu darbuotojai gauna pakankamai arbatpinigių.

Tai yra tik iš naujovių, pristatytų JAV, įmonei gelbstint savo reputaciją. Bent jau kol kas nei šis, nei kiti pokyčiai Lietuvos nepasieks, tačiau šokių tokių naujovių bendrovė paruošė ir vilniečiams.

Problema – grynieji pinigai

Išsikvietus „Uber“ nereikia rūpintis, ar kišenėje yra grynųjų, arba prašyti vairuotojo sustoti prie bankomato, mat pinigai automatiškai nuskaičiuojami nuo su programėle susietos mokėjimo kortelės.

Tačiau lietuvių meilė gryniesiems JAV įmonei Vilniuje yra tikras iššūkis.

„Vienas iš iššūkių, su kuriais susiduriame, yra tai, kad kai kurie žmonės vis dar neįpratę naudoti elektroninius mokėjimus ir renkasi atsiskaityti grynaisiais pinigais. Tai patvirtina ir statistika – 2016 m. „Eurobarometro“ apklausos duomenimis, 35 procentai lietuvių dėl šios priežasties nesinaudoja programėlėmis, paremtomis dalijimosi ekonomikos principais“, – 15min sakė Ennas Metsaras, „Uber“ vadovas Baltijos šalyse. Tiesa, pabrėžė jis, su panašiais iššūkiais bendrovė susiduria ir kitose rinkose.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ „Uber“  vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ „Uber“ vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras

Jis pasakojo, kad Vilniuje šiuo metu dirba keli šimtai „Uber“ vairuotojų, tačiau konkretaus skaičiaus įvardinti negalėjo, nes kai kurie jų prie programėlės prisijungia tik retkarčiais, kiti keleivius veža reguliariai.

„Uber“ programėlė nuo veiklos pradžios Vilniuje buvo atsisiųsta daugiau nei 150 tūkst. kartų.

„Vilnius iš kitų miestų išsiskiria ypač gerais partnerių-vairuotojų reitingais. Vidutinis partnerio-vairuotojo reitingas sostinėje yra vienas aukščiausių Europoje“, – pažymėjo E.Metsaras. Jis taip pat pabrėžė, kad sostinėje „Uber“ naudojosi keleiviai iš daugiau nei 60 pasaulio šalių.

Jis pasakojo ir apie vilniečiams pristatytas naujoves.

Vietoje arbatpinigių – tik virtualūs medaliai

A.Metsaras pasakojo, kad prieš kelis mėnesius pristatė naują programėlės funkciją, sujungiančią „Uber“ partnerius-vairuotojus ir keleivius, keliaujančius ta pačia kryptimi.

„Uber“ partneriai-vairuotojai gali nurodyti kryptį, kuria ketina važiuoti, o programėlė automatiškai parenka keleivį, kurio pasirinktas kelionės tikslas yra toje pačioje miesto dalyje“, – priminė jis.

„Uber“ vadovas Baltijos šalims aiškino, kad „programėlės funkcijos, kuri leidžia palikti arbatpinigių partneriams-vairuotojams, Vilniuje dar nėra.“

„Kaip padėką ištikimiausiems partneriams-vairuotojams, neseniai pristatėme virtualius medalius, kuriuos keleiviai gali pamatyti viešame atvykstančio partnerio-vairuotojo profilyje“, – E.Metsaras nepatikslino, ar tokios funkcijos vilniečiai sulauks.

Kol kas įvairios naujovės neatrodo itin naudingos, tik veikiau pralinksminančios.

„Dažnai organizuojame ir tik Vilniui skirtas akcijas, kurių metu pradžiuginame miestiečius. Tuomet vienai dienai „atnaujiname“ programėlę. Pavyzdžiui, sostinės gyventojai kviesdami „Uber“ galėjo užsisakyti ledų, Kalėdų eglutę ar net kačiuką“, – pasakojo E.Metsaras.

„Taip pat programėlės naudotojai, važiuodami su „Uber“, gali naudotis ir specialiais „Snapchat“ filtrais. Tai – dar viena visame pasaulyje veikianti programėlės funkcija, įdiegta ir Lietuvos sostinėje“, – pridūrė jis.

„Scanpix“ nuotr./„Uber“
„Scanpix“ nuotr./„Uber“

Taksistai gali dirbti „Uber“

15min jau rašė, kad kartais, išsikvietus „Uber“ vairuotoją, pas jus gali atvažiuoti paprasčiausias taksi.

Daugiau skaitykite čia: Ką verslūs lietuviai padarė iš „Uber“: veikia kaip taksi su „centriuku“

E.Metsaras puikiai žino apie „Uber“ vairuotojais dirbančius taksistus. Tiesa, sako, kad tokių Vilniuje yra tik keli, o be to, jie turi laikytis tam tikros tvarkos.

„Bet kokios profesijos žmogus gali prisijungti prie „Uber“ platformos ir laisvu laiku pavėžėti keleivius. Partneriai-vairuotojai, kurie naudojasi „Uber“ programėle, yra nepriklausomi, jie nėra „Uber“ darbuotojai. Todėl jie patys renkasi, kada, kur ir kiek laiko jie nori vairuoti. Žinome, kad Vilniuje yra keletas taksi vairuotojų, kurie laisvu metu po pagrindinio darbo veža keleivius naudodamiesi „Uber“ programėle ir užsidirba papildomai. Tačiau prieš naudojantis programėle privaloma pašalinti įprastus taksi automobilių skiriamuosius ženklus – juostas ir plafonus“, – pasakojo „Uber“ atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos