Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jeigu Kinija nevalgys KFC vištienos, pasaulis susidurs su problema

KFC ir „Pizza Hut“ nėra standartiniai ekonomikos rodikliai, tačiau šių bendrovių veikla Kinijoje tikrai gali šį tą pasakyti apie pastarosios valstybės ūkio būklę, kuri kelia nerimą, rašo „Business Insider“.
Gedimino prospekte vietoje „Literatų svetainės“ atsidarys KFC
Jeigu Kinija nevalgys KFC vištienos, pasaulis susidurs su problema / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Yum Brands“ priklauso KFC, „Taco Bell“ ir „Pizza Hut“. Maždaug pusė bendrovės verslo yra Kinijoje.

„Kinija yra pati reikšmingiausia. O rezultatai ir perspektyvos labai nuvylė“, – sakė „Morgan Stanley“ analitikas Johnas Glassas.

Per metus KFC pardavimai augo tik 3 proc. Tokiai kompanijai tai nėra geras rezultatas. „Pizza Hut“ rezultatai kelia dar didesnį nerimą – pardavimai smuko procentu. Vertinant skaičius kiniškais standartais, rezultatai yra katastrofiški.

Pastaruoju metu vartotojai vangiai išlaidavo, taigi verslo parėmimas Kinijos rinka atrodė geras žingsnis. „Yum“ akcijos nuo 2010 metų gegužės iki šių metų gegužės augo 120 proc.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Pica
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Pica

Tačiau dabar Kinijoje vyksta permainos – po 2008 metų šalies augimą lėmė investicijos, o dabar pereinama prie vartojimo ekonomikos, kuri yra dažnai vadinama vidutinių pajamų spąstais.

Dėl to Kinijos pramonė turbūt augs kur kas lėčiau, bus statoma kur kas mažiau. Pastaruoju metu žaliavų kainos smunka daugiausia dėl mažėjančios paklausos Kinijoje – pasauliui tiesiog nereikia tiek daug, tarkime, betono, jeigu Kinija nestato.

„Yum“ Kinija yra labai svarbi – kompanija turi 4889 KFC restoranus, 1705 „Pizza Hut“ picerijas.

„Kinijos padalinio atsigavimas neatitinka mūsų lūkesčių. Už Kinijos ribų „Taco Bell“ ir KFC toliau augina pardavimus, o „Pizza Hut“ stagnuoja“, – sakė „Yum“ generalinis direktorius Gregas Creedas.

Dėl prastos situacijos Kinijoje šiemet įmonės rezultatai bus gerokai prastesni nei tikėtasi, pridūrė jis.

Tuo metu, pavyzdžiui, „Nike“ demonstruoja visai priešingus rezultatus – pardavimai augo net 36 proc. Kinija šiuo metu nori matyti panašų vartojimo prekių ir paslaugų augimą.

Tai, kaip su savo pinigais elgiasi auganti Kinijos vidurinioji klasė, yra labai svarbu visam pasauliui, kurio ekonomikos augimą Kinija skatino nuo pat 2008 metų krizės.

Reikia pažymėti, kad KFC ir „Pizza Hut“ Kinijoje turi kitokią reputaciją nei Europoje ar JAV. Galimybė valgyti šiuose greito maisto restoranuose yra viduriniosios klasės privilegija.

Tai, kaip su savo pinigais elgiasi auganti Kinijos vidurinioji klasė, yra labai svarbu visam pasauliui, kurio ekonomikos augimą Kinija skatino nuo pat 2008 metų krizės.

Jeigu Kinija nevalgys KFC vištienos, pasaulis susidurs su problema.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais