Kaip rašo „The Guardian“, darbuotojai skundžiasi, kad jau antrus metus iš eilės negavo premijų.
Prekybos tinklas 2020 m. mokėjo darbuotojams 10 proc. nuo atlyginimo siekusią kalėdinę premiją, tačiau prieš pastarąsias šventes jie negavo nieko, išskyrus plastikinę 5 svarų sterlingų (5,67 euro) vertės saldainių dėžutę.
Vienas darbuotojas „The Guardian“ sakė, kad tai buvo antri metai iš eilės, kai jis gavo tik parduotuvės vadovo nuožiūra skiriamą „Quality Street“ saldainių pakuotę, nors jo parduotuvė gruodį uždirbo daugiau nei 10 mln. svarų sterlingų (11,33 mln. eurų).
Tiesa, prekybos tinklas ginasi, kad vietoje premijų darbuotojus pamalonino nuolaidomis – praėjusiais metais tam tikromis dienomis prieš Kalėdas jiems iki 20 proc. buvo padvigubinta darbuotojams taikoma nuolaida.
Atsisakė metinės piniginės premijos
Grupės 2022 m. metinėje ataskaitoje „Tesco“ pažymėjo, kad 2019 m. su parduotuvių darbuotojams atstovaujančiomis profesinėmis sąjungomis susitarė, kad bus atsisakyta reguliarios metinės piniginės premijos, kuri anksčiau buvo mokama kovo mėnesį.
Nuo 2022 m. liepos prekybininkė pažadėjo investuoti 200 mln. svarų sterlingų (226 mln. eurų) į parduotuvių darbuotojų darbo užmokesčio tarifo padidinimą iki mažiausiai 10,10 svaro sterlingų (11,44 euro) už valandą. Spalio mėnesį ji vėl padidino šį tarifą iki mažiausiai 10,30 svarų sterlingų (11,67 euro), taigi iš viso praėjusiais metais darbo užmokestis padidėjo 8 proc.
Prekybos tinklas teigė, kad pandemijos įkarštyje – 2020 m. balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais parduotuvių darbuotojams buvo skirtos specialios premijos.
2020 m. gruodį taip pat skirtos premijos siekiant „įvertinti jų išskirtines pastangas didžiausio kalėdinės prekybos įkarščio metu.“
2021 m. birželį „Tesco" išmokėjo 2 proc. dydžio „pripažinimo premiją“, o kitą – 1,25 proc. atlyginimo vertės premiją – išmokėjo praėjusių metų gegužę.
Šiemet parduotuvių darbuotojams skirtas menkas kalėdinis atlygis, nepaisant to, kad, kaip manoma, prekybos centrams, įskaitant „Tesco“, šventinis laikotarpis buvo itin sėkmingas, nes daugelis žmonių nusprendė sutaupyti pinigų pramogaudami namuose, o ne lankydamiesi restoranuose ir baruose.
„Tesco“ šventinės prekybos duomenis pateiks tik kitą savaitę, tačiau pramonės analitikų „Kantar“ duomenys rodo, kad per 12 savaičių iki gruodžio 25 d. pardavimai išaugo 6 proc.
Tiesa, manoma, kad pardavimai augo dėl didelės maisto kainų infliacijos, o ne dėl to, kad pirkėjai į pirkinių krepšelius įsidėjo daugiau prekių. Tikėtina, kad prekybos centrų pelnai nukentėjo, nes jie negalėjo pirkėjams perkelti viso kainų poveikio, kurį sukėlė padidėjusios ingredientų, energijos ir darbo jėgos sąnaudos.