JK reguliuotoja nurodė „Facebook“ parduoti grafinių vaizdų platformą „Giphy“

Didžiosios Britanijos reguliuotoja antradienį nurodė „Facebook“ parduoti JAV bendrovę „Giphy“, nusprendusi, kad animacinės grafikos startuolio įsigijimas pakenks konkurencijai ir reklamos galimybėms rinkoje.
„Facebook“
„Facebook“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Facebook

JK Konkurencijos ir rinkų priežiūros tarnyba (CMA) sprendimas priimtas pasikonsultavus su suinteresuotomis įmonėmis ir organizacijomis bei ištyrus galimus sprendimus pačios „Facebook“ sprendimus.

CMA praėjusį mėnesį skyrė daugiau nei 50 mln. svarų (beveik 59 mln. eurų) baudą socialinės žiniasklaidos milžinei, kurios patronuojanti įmonė dabar žinoma kaip „Meta Platforms“.

Įsigijimo vertinimo tyrimui vadovavęs Stuartas McIntoshas pareiškė, kad reikia imtis veiksmų, nes susijungimo įtaka konkurencijai vaizdo reklamos rinkoje jau yra jaučiama.

„Nesiėmus veiksmų, „Facebook“ įgis galimybę dar labiau sustiprinti savo ir taip didelės rinkos galias socialinėje žiniasklaidoje, kontroliuojant konkurentų prieigą prie „Giphy“ GIF“, – pridūrė jis.

„Pareikalavę „Facebook“ parduot „Giphy“, apsaugosime milijonus socialinės žiniasklaidos vartotojų ir paskatinsime konkurenciją bei inovacijas skaitmeninės reklamos srityje“, – pridūrė jis.

„Meta“, kuri 2020 metais gegužę paskelbė apie „Giphy“ įsigijimą už 400 mln. JAV dolerių, pareiškė nesutinkanti su sprendimu ir svarstanti, kokių veiksmų ji gali imtis, įskaitant galimą skundo pateikimą.

„Tai, kad palaikome mūsų infrastruktūrą, talentus ir išteklius, yra naudinga ir vartotojams, ir „Giphy““, – pareiškė bendrovės atstovas spaudai.

„Kartu „Meta“ ir „Giphy“ pagerintų „Giphy“ produktą, skirtą milijonams žmonių, įmonių, kūrėjų ir API (aplikacijų programavimo sąsajos) partnerių Jungtinėje Karalystėje ir visame pasaulyje, kurie kasdien naudojasi „Giphy“, suteikiant daugiau pasirinkimo galimybių kiekvienam“, – pridūrė jis.

„Giphy“ yra animacinių „lipdukų“ ir kitų produktų, naudojančių grafinių vaizdų saugojimo formatą, vadinamą GIF, platforma ir paieškos sistema.

CMA teigimu, susijungimas leistų „Facebook“ sustiprint ir taip jau stiprią jos padėtį, užkertant kelią arba apribojant kitų platformų prieigą prie „Giphy“ valdomo formato GIF.

Taip pat būtų uždrausta arba apribota kitų socialinės žiniasklaidos svetainių prieiga prie „Giphy“ GIF, o tai savo ruožtu padidintų vartotojų srautus į „Facebook“ priklausančias svetaines, tokias kaip „WhatsApp“ ir „Instagram“, kurioms tenka 73 proc. laiko, kurį Didžiojoje Britanijoje socialinės žiniasklaidos naudotojai praleidžia naršydami įvairiose platformose.

Pakeitus prieigos sąlygas, tokios varžovės kaip „TikTok“ ir „Twitter“ privalėtų pateikti daugiau vartotojo duomenų, kad galėtų pasiekti „Giphy“ valdomus GIF.

CMA nurodė, kad „Facebook“ nutraukė „Giphy“ reklamos paslaugų teikimą susijungimo metu, o tai kelia „ypač didelį nerimą“, nes ji valdo beveik pusę 7 mlrd. svarų (9 mlrd. JAV dolerių) vertės Didžiosios Britanijos vaizdo reklamos rinkos.

Tai reiškė „reikšmingą konkurencijos sumažėjimą“, o norėdami išspręsti šią problemą „nusisprendėme reikalauti, kad „Facebook“ parduotų tinkamam pirkėjui visą platformą „Giphy“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų