„Juodojo penktadienio“ terminas atsirado Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Šia diena vadinamas pirmasis penktadienis po Padėkos dienos, per kurią dauguma JAV parduotuvių siūlo dideles nuolaidas, pritraukiančias gausybę pirkėjų.
Lietuvoje „Juodasis penktadienis“ taip pat vis populiaresnis. Nors keliais pastaraisiais metais nuolaidų medžioklę temdė pandemijos debesys, o dabar Lietuvoje fiksuojama rekordinė infliacija ir kalbama apie recesiją, pardavėjai neigiamų tendencijų teigia nepastebėję.
Tad ką per „Juodąjį penktadienį“ šįmet pirko ir kiek išleido lietuviai?
„Varlė.lt“ vadovas: Kalėdos bus dosnios
Internetinės parduotuvės Varlė.lt įkūrėjas ir vadovas Marius Butauskas sako, kad šįmet internetinės parduotuvės pardavimai, palyginti su praėjusių metų „Juoduoju penktadieniu“, išaugo 20 proc. Palyginti su kitais lapkričio penktadieniais, prekių nupirkta už tris kartus didesnę sumą.
Anot direktoriaus, šiųmetis „Juodasis penktadienis“ buvo gausesnis ne tik pirkėjų skaičiumi, bet prekių krepšeliu – palyginti su lapkričio mėnesio vidurkiu, klientai rinkosi brangesnes prekes, vidutiniškai krepšelio suma padidėjo 15 proc.
„Skaičiai rodo, jog recesijos ženklų nematyti, veikiausiai bus dosnios ir Kalėdos“, – pranešime sako M.Butauskas.
Tuo metu „PHH Group“, kuriai priklauso e. parduotuvė „Pigu.lt“, pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo 12 proc. didesni nei šios akcijos metu 2021 metais.
„Pigu.lt“ skelbė pasiekusi visų laikų Juodojo penktadienio pardavimų rekordą – užsakymų skaičius tądien viršijo 26,7 tūkst.
„Kaip ir prognozavome, sudėtinga ekonominė situacija nesukliudė pasiekti rekordinių pardavimų“, – pranešime sakė „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė.
Parduotuvė 15min patikslino, kad Lietuvoje pardavimai šįmet buvo 11 proc. didesni nei praėjusių metų „Juodąjį penktadienį“ ir beveik 4 kartus didesni nei įprastą lapkričio dieną.
Tuo metu „Avitelos“ ir „Elektromarkt“ fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse pirkėjų srautas išaugo 20 proc.
„Flokati“ skaičiuoja 10 kartų išaugusią apyvartą
Pirkėjai per „Juodąjį penktadienį“ atsigręžė ne tik į elektroniką. Vilnos gaminiais prekiaujančios „Flokati“ rinkodaros ir elektroninės komercijos vadovas Mindaugas Sakalauskas komentavo, kad per „Juodąjį penktadienį“ apyvarta išaugo iki 10 kartų, lyginti su įprastai vykdomais išpardavimais.
„Daugiau nei 60 proc. pirkėjų sulaukėme internetu, likusi dalis rinkosi apsipirkimą fiziniuose salonuose. Mūsų atveju internetinės parduotuvės lankytojų skaičius per „Juodąjį penktadienį“ išauga iki 7–8 kartų“, – 15min sakė M.Sakalauskas.
Jo teigimu, įprastai vėstant orams susidomėjimas vilnos gaminiais gerokai išauga. Ši tendencija ypač ryški šiais metais, kai brangstant energetiniams ištekliams žmonės ieško natūralių būdų sušilti. Jo teigimu, pardavimai penktadienį išaugo daugiau nei 40 proc.
Ką pirko tautiečiai?
M.Sakalauskas vardijo, jog populiariausios per „Juodąjį penktadienį“ buvo tos prekės, kurias pirkėjai rinkosi dovanoti – vilnonės šlepetės, kojinės, rankšluosčiai.
„Taip pat daugiau dėmesio susilaukė vilnonės antklodės, liemenės bei pledai“, – sakė pašnekovas.
O kiek gi pinigų išleido lietuviai?
M.Sakalauskas sakė, kad vidutinis krepšelis per „Juodąjį penktadienį“ labai neaugo.
„Kaip įprasta, jis buvo didesnis apsiperkant fiziniuose salonuose nei internetu. Manau, kad pirkėjai, įsigydami didesnius gaminius, tokius kaip patalynė ar drabužiai, nori juos apžiūrėti gyvai, paliesti vilną, pasimatuoti ar pasikonsultuoti papildomai. Vidutinis krepšelis apsiperkant elektroninėje parduotuvėje per „Juodąjį penktadienį“ viršijo 60 eurų, o salonuose buvo didesnis nei 70 eurų“, – kalbėjo „Flokati“ atstovas.
Tuo metu M.Butauskas pastebėjo, jog pirkėjai rinkosi įvairių kategorijų prekes: buitinę techniką, išmaniuosius įrenginius, žaislus.
„Perkamiausia Juodojo penktadienio prekė šįmet – „Marshall“ belaidės ausinės. Penketuke atsidūrė „Xiaomi“ gruzdintuvė, „Samsung Galaxy“ planšetė, „Lego“ advento kalendorius. Tačiau bene labiausiai nustebino, jog vis daugiau pirkėjų įvertina gaminimo namuose privalumus – į penketuką kaip raketa šovė gazuotų gėrimų gaminimo aparatas „Soda Stream“, – tendencijas įvardijo M.Butauskas.
Tuo metu „Pigu.lt“ atstovė nurodė, kad labiausiai lietuviai pirko mobiliuosius ir išmaniuosius įrenginius, žaislus, baldus ir smulkią buitinę techniką.
„Brangiausi akcijos metu įsigyti pirkiniai buvo 3D spausdintuvai, kainavę daugiau nei 4 tūkst. eurų, 3 tūkst. eurų vertės stacionarūs kompiuteriai ir televizoriai, nešiojamieji kompiuteriai, kurių kaina – 2,5 tūkst. eurų“, – sakė K.Liškauskaitė.
„Avitelos prekybos“ rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Viliūnas antrino, kad pirkėjai šįmet ieškojo kavos aparatų, siurblių, taip pat televizorių.
„Gali būti, kad tam įtakos turėjo ir Pasaulio futbolo čempionatas, vykstantis neįprastu metu. Taip pat buvo įsigijamos žaidimų konsolės, „Dyson“ produkcija ir „Samsung“ bei „Apple“ mobilieji telefonai. Panašu, kad vartotojai „Juodajam penktadieniui“ stengiasi suplanuoti didesnius pirkinius, tikėdamiesi reikšmingesnių nuolaidų“, – 15min komentavo I.Viliūnas.