„Juodojo penktadienio“ rezultatai: ką pirko ir kiek išleido Lietuvos pirkėjai?

Praėjo kalėdinės prekybos pradžią žymintis „Juodasis penktadienis“ – diena, per kurią prekybininkai pirkėjus vilioja didesnėmis nei įprasta nuolaidomis. Nepaisant to, kad Lietuvoje fiksuojama rekordinė infliacija, prekybininkai pirkėjų trūkumu nesiskundžia – kai kurie skaičiuoja, kad apyvarta tądien išaugo 10 kartų, lyginti su įprastu metu.
Išpardavimas prekybos centre
Išpardavimas prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Juodojo penktadienio“ terminas atsirado Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Šia diena vadinamas pirmasis penktadienis po Padėkos dienos, per kurią dauguma JAV parduotuvių siūlo dideles nuolaidas, pritraukiančias gausybę pirkėjų.

Lietuvoje „Juodasis penktadienis“ taip pat vis populiaresnis. Nors keliais pastaraisiais metais nuolaidų medžioklę temdė pandemijos debesys, o dabar Lietuvoje fiksuojama rekordinė infliacija ir kalbama apie recesiją, pardavėjai neigiamų tendencijų teigia nepastebėję.

„Scanpix“/AP nuotr./Juodasis penktadienis pasaulio prekybos centruose
„Scanpix“/AP nuotr./Juodasis penktadienis pasaulio prekybos centruose

Tad ką per „Juodąjį penktadienį“ šįmet pirko ir kiek išleido lietuviai?

„Varlė.lt“ vadovas: Kalėdos bus dosnios

Internetinės parduotuvės Varlė.lt įkūrėjas ir vadovas Marius Butauskas sako, kad šįmet internetinės parduotuvės pardavimai, palyginti su praėjusių metų „Juoduoju penktadieniu“, išaugo 20 proc. Palyginti su kitais lapkričio penktadieniais, prekių nupirkta už tris kartus didesnę sumą.

Anot direktoriaus, šiųmetis „Juodasis penktadienis“ buvo gausesnis ne tik pirkėjų skaičiumi, bet prekių krepšeliu – palyginti su lapkričio mėnesio vidurkiu, klientai rinkosi brangesnes prekes, vidutiniškai krepšelio suma padidėjo 15 proc.

varle.lt nuotr./Marius Butauskas
varle.lt nuotr./Marius Butauskas

„Skaičiai rodo, jog recesijos ženklų nematyti, veikiausiai bus dosnios ir Kalėdos“, – pranešime sako M.Butauskas.

Tuo metu „PHH Group“, kuriai priklauso e. parduotuvė „Pigu.lt“, pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo 12 proc. didesni nei šios akcijos metu 2021 metais.

„Pigu.lt“ skelbė pasiekusi visų laikų Juodojo penktadienio pardavimų rekordą – užsakymų skaičius tądien viršijo 26,7 tūkst.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atidaryta nauja Pigu.lt parduotuvė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atidaryta nauja Pigu.lt parduotuvė

„Kaip ir prognozavome, sudėtinga ekonominė situacija nesukliudė pasiekti rekordinių pardavimų“, – pranešime sakė „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė.

Parduotuvė 15min patikslino, kad Lietuvoje pardavimai šįmet buvo 11 proc. didesni nei praėjusių metų „Juodąjį penktadienį“ ir beveik 4 kartus didesni nei įprastą lapkričio dieną.

Tuo metu „Avitelos“ ir „Elektromarkt“ fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse pirkėjų srautas išaugo 20 proc.

„Flokati“ skaičiuoja 10 kartų išaugusią apyvartą

Pirkėjai per „Juodąjį penktadienį“ atsigręžė ne tik į elektroniką. Vilnos gaminiais prekiaujančios „Flokati“ rinkodaros ir elektroninės komercijos vadovas Mindaugas Sakalauskas komentavo, kad per „Juodąjį penktadienį“ apyvarta išaugo iki 10 kartų, lyginti su įprastai vykdomais išpardavimais.

„Daugiau nei 60 proc. pirkėjų sulaukėme internetu, likusi dalis rinkosi apsipirkimą fiziniuose salonuose. Mūsų atveju internetinės parduotuvės lankytojų skaičius per „Juodąjį penktadienį“ išauga iki 7–8 kartų“, – 15min sakė M.Sakalauskas.

Bendrovės nuotr./Mindaugas Sakalauskas
Bendrovės nuotr./Mindaugas Sakalauskas

Jo teigimu, įprastai vėstant orams susidomėjimas vilnos gaminiais gerokai išauga. Ši tendencija ypač ryški šiais metais, kai brangstant energetiniams ištekliams žmonės ieško natūralių būdų sušilti. Jo teigimu, pardavimai penktadienį išaugo daugiau nei 40 proc.

Ką pirko tautiečiai?

M.Sakalauskas vardijo, jog populiariausios per „Juodąjį penktadienį“ buvo tos prekės, kurias pirkėjai rinkosi dovanoti – vilnonės šlepetės, kojinės, rankšluosčiai.

„Taip pat daugiau dėmesio susilaukė vilnonės antklodės, liemenės bei pledai“, – sakė pašnekovas.

123RF.com nuotr./Vilna
123RF.com nuotr./Vilna

O kiek gi pinigų išleido lietuviai?

M.Sakalauskas sakė, kad vidutinis krepšelis per „Juodąjį penktadienį“ labai neaugo.

„Kaip įprasta, jis buvo didesnis apsiperkant fiziniuose salonuose nei internetu. Manau, kad pirkėjai, įsigydami didesnius gaminius, tokius kaip patalynė ar drabužiai, nori juos apžiūrėti gyvai, paliesti vilną, pasimatuoti ar pasikonsultuoti papildomai. Vidutinis krepšelis apsiperkant elektroninėje parduotuvėje per „Juodąjį penktadienį“ viršijo 60 eurų, o salonuose buvo didesnis nei 70 eurų“, – kalbėjo „Flokati“ atstovas.

Tuo metu M.Butauskas pastebėjo, jog pirkėjai rinkosi įvairių kategorijų prekes: buitinę techniką, išmaniuosius įrenginius, žaislus.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sostinės vaikų daržels – „Ąžuolas“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sostinės vaikų daržels – „Ąžuolas“

„Perkamiausia Juodojo penktadienio prekė šįmet – „Marshall“ belaidės ausinės. Penketuke atsidūrė „Xiaomi“ gruzdintuvė, „Samsung Galaxy“ planšetė, „Lego“ advento kalendorius. Tačiau bene labiausiai nustebino, jog vis daugiau pirkėjų įvertina gaminimo namuose privalumus – į penketuką kaip raketa šovė gazuotų gėrimų gaminimo aparatas „Soda Stream“, – tendencijas įvardijo M.Butauskas.

Tuo metu „Pigu.lt“ atstovė nurodė, kad labiausiai lietuviai pirko mobiliuosius ir išmaniuosius įrenginius, žaislus, baldus ir smulkią buitinę techniką.

„Brangiausi akcijos metu įsigyti pirkiniai buvo 3D spausdintuvai, kainavę daugiau nei 4 tūkst. eurų, 3 tūkst. eurų vertės stacionarūs kompiuteriai ir televizoriai, nešiojamieji kompiuteriai, kurių kaina – 2,5 tūkst. eurų“, – sakė K.Liškauskaitė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba

„Avitelos prekybos“ rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Viliūnas antrino, kad pirkėjai šįmet ieškojo kavos aparatų, siurblių, taip pat televizorių.

„Gali būti, kad tam įtakos turėjo ir Pasaulio futbolo čempionatas, vykstantis neįprastu metu. Taip pat buvo įsigijamos žaidimų konsolės, „Dyson“ produkcija ir „Samsung“ bei „Apple“ mobilieji telefonai. Panašu, kad vartotojai „Juodajam penktadieniui“ stengiasi suplanuoti didesnius pirkinius, tikėdamiesi reikšmingesnių nuolaidų“, – 15min komentavo I.Viliūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis