Ką lietuviai slepia šokolado plytelėje, kad pasaulis griūna iš koto?

Šokoladą nuo kakavos pupelės gaminančiame „Chocolate Naive“ fabrike, įsikūrusiame Parapijoniškėse, sukurtas naujas produktas – šokolado plytelės, kvepiančios ne Lietuva, o egzotiškuoju pusiauju. Prieš penkerius metus į šokolado rinką su trenksmu įšokęs bendrovės įkūrėjas Domantas Užpalis konstatuoja: „Nusprendėme praplėsti savo gaminių gamą.“
Pristatymo akimirka
Šokoladas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Iki šiol „Chocolate Naive“ daugiausia gamino šokoladą, būdingą geografiniam regionui. Taip į šokoladą įkrisdavo lietuviškos miško uogos, grybai, mėta.

Pastarąją kelionę galiu pavadinti gyvenimo kelione – su labai daug inspiracijų.

„Viskas, kas iš močiutės sodo, – šypsosi D.Užpalis. – Visa tai atitinka dabartinį gastronomijos trendą, kuris orientuojasi į lokalius ingredientus, interpretuotus moderniai. Šią mintį mes pagavome prieš 3,5 metų ir ėjome būtent šia kryptimi.“

Egzotikos prisotinta plytelė

Ir vis dėlto „Chocolate Naive“ komandai buvo apmaudu nuslopinti asmenines patirtis, parsivežtas iš tolimųjų užjūrių: vis knietėjo fabrike gaminamą šokoladą pagardinti egzotiškais priedais. Tačiau tai lyg ir prasilenkė su pagrindine fabriko koncepcija.

„Karts nuo karto tenka išvažiuoti į plantacijas, pabūti ant pusiaujo. Tokiose kelionėse ne tik praturtini savo žinių apie žaliavas bagažą, bet ir parsiveži tam tikrų įspūdžių, prisiminimų apie vaisius, prieskonius, apie saulę, vandenį, krioklius, palmes, kokosus, vaniles, cinamonus. Visa tai inspiruodavo. Tačiau pastarąją kelionę galiu pavadinti gyvenimo kelione – su labai daug inspiracijų“, – pasakojo kakavos pupelių žinovas D.Užpalis.

Verslininkas Domantas Užpalis
Verslininkas Domantas Užpalis

Šįkart jis neatsispyrė pagundai bent dalelę Centrinės Amerikos karščio perkelti ant savo klientų liežuvio.

„Mūsų kolekcijai netiktų jokie čili pipirai ar cinamonai, nes tai tiesiog nebūdinga šiam regionui. Todėl supratome, kad reikia imtis projekto nuo nulio, pergalvoti koncepciją, sukurti pakuotę, naują prekinį ženklą – lyg jaunesnį brolį, kuris aprėptų tą iš kelionių parsivežtą egzotiką“, – užsidegęs kalbėjo D.Užpalis.

Supratome, kad reikia imtis projekto nuo nulio, pergalvoti koncepciją, sukurti pakuotę, naują prekinį ženklą – lyg jaunesnį brolį, kuris aprėptų tą iš kelionių parsivežtą egzotiką.

Tačiau vien to neužteko. Kartelę užsimota pakelti dar aukščiau ir gaminti ne tik skanų, bet ir švarų, ekologišką produktą.

„Valgytoją reikia atakuoti po truputį, duoti jam masalo ir atspėti jo poreikius, todėl nusprendėme viską daryti 100 proc. organiškai ir Lietuvoje pagaminti pirmą ekologišką šokoladą“, – kalbėjo verslininkas.

Fantasmagoriška ir istorija, ir pakuotė

D.Užpalis pats rašė prekinio ženklo „Mulate“ istoriją. Fantazija jį nunešė į paslaptingą salą, kurioje gyvena dar paslaptingesni gyvūnai ir augalai.

„Ar turite drąsos pereiti per tas džiungles, prasiirti pro lapiją, pro palmes iki ten besislepiančios kakavos?“ – retoriškai klausė šokolado gamintojas.

Naujo prekės ženklo dvasią atitinkančią fantasmagorišką pakuotę naujam produktui sukūrė „PetPunk“.

Šiuo metu rinkai bus pasiūlyti penki „Mulate“ kolekcijos gaminiai. Iš pradžių duoklė atiduota klasikai – juodojo (88 proc.) šokolado plytelei.

Antrą gaminį lyg juokais, lyg rimtai D.Užpalis vadina kokybiška „Snickers“ batonėlio interpretacija.

„Iš pradžių svarstėme: žemės riešutas – lyg ne riešutas, lyg ne lygis, lyg pigiausias. Bet iš tiesų tai yra vienas intensyviausių ir daugiausiai informacijos suteikiančių riešutų, turintis ypatingą ryšį su šokoladu“, – pasirinkimą grindė D.Užpalis.

VIDEO: 15min.lt apsilankymas „Chocolate Naive“ šokolado gamykloje

Suteikiame žmogui alternatyvą, pasiūlydami ne tik skanų, bet ir sveiką gaminį be cheminių ingredientų ar miltelių.

Pasak jo, tai šokoladas, kuris yra tiesiog skanus: „Jis išsprendžia sekundės dilemą, kai noriu ko nors saldaus čia ir dabar. Suteikiame žmogui alternatyvą, pasiūlydami ne tik skanų, bet ir sveiką gaminį be cheminių ingredientų ar miltelių“, – naujovę pristatė D.Užpalis.

Tarp saldaus ir sūraus

Pieninis tahini šokoladas su sezamo grūdeliais į Lietuvos rinką įžengia jau pripažintas ir įvertintas. Spalį JAV vykusiame festivalyje „North West Chocolate Festival“ šis šokoladas iškovojo trečiąją vietą.

„Jis pasirodė kažkuo kitoks, ypatingesnis. Šokoladas įtraukia į žaidimą su tekstūra burnoje, lyg joje sproginėtų burbuliukai“, – kalbėjo D.Užpalis.

Dar vienas „Mulate“ kolekcijos siūlomas produktas – šokoladas su Ceilono cinamonu, vanile ir kajeno pipirais. „Panaudojome mažą technologinę gudrybę, kad padarytume, jog šokoladui tirpstant aromatas ir skonis kistų“, – pasidžiaugė D.Užpalis.

VIDEO: Chocolate Naive / DNB - Už Jauną Verslą!

Penktasis „Mulate“ šeimos narys – šokoladas su jūros druska: „Žmonėms patinka saldaus ir sūraus dermė, kai saldumą pramuša subalansuotas geros kokybiškos druskos sūrėsis.“

„Mulate“ kolekcija – devynis mėnesius lauktas ir nešiotas „Chocolate Naive“ kūdikis.

„Kurį į pasaulį išleidome ilgam, – tęsė D.Užpalis. – Esame darę ir kitų projektų, bet iš ažiotažo, iš ženklų sprendžiu, kad šis projektas bus didelis tiek čia, tiek už Lietuvos ribų. Susidomėjimas jau dabar justi iš klientų, užsakovų ir platintojų, o dar net nepradėjome su šiuo produktu dirbti, jo komunikuoti.“

Prekybos vietoje 80 g plytelė „Mulate“ šokolado kainuoja 10 litų.

Regi save elite

D.Užpalis įsitikinęs, kad, jei ne šiemet, tai kitąmet „Chocolate Naive“ pateks į šokolado gamintojų elitą.

Esame darę ir kitų projektų, bet iš ažiotažo, iš ženklų sprendžiu, kad šis projektas bus didelis tiek čia, tiek už Lietuvos ribų.

„Džiugu, kai projektas tampa verslu, nes tada galime atgal investuoti į kokybę, į valgytojo edukaciją. Labai mažai žmonių išmano, iš ko gaminamas šokoladas, koks tai sudėtingas procesas. Visos mūsų organizuojamos degustacijos – ne dėl pinigų, o dėl bendro supratimo. Tai yra esminė mūsų rinkodara: kad žmogus suprastų, kad išmetus pakuotę, atidarius vidinę pakuotę lieka tik jis, plytelė ir galutinis skonis. Tik tai yra svarbu“, – įsitikinęs D.Užpalis.

Jis neabejoja, kad vartotojas grįžta prie gerų produktų.

„Chocolate Naive“ jau dabar pasaulyje garsi tuo, kad yra viena iš 200 įmonių, kuri šokoladą gamina nuo pat pradžių: ne iš jau paruoštos šokolado masės, bet pati perka pupeles, jas skrudina, atskiria luobus, smulkina, maišo su įvairiais prieskoniais.

Šokoladas eksportuojamas į Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Japonijos ir į kitų šalių parduotuves.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Pristatymo akimirka
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Nauja šokolado linija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis