Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką reikia atsinešti į pokalbį dėl darbo?

Atrodo – elementaru, kad į darbo pokalbį tuščiomis rankomis ateiti nereikėtų. Gėlių ir maišelių su barškančiais buteliais tikrai nereikia, bet „AOL Jobs“ sudarė 17 dalykų sąrašą, kuriuos reikėtų turėti keliaujant į interviu.
Pokalbis dėl darbo
Pokalbis dėl darbo / 123rf.com nuotr.

1. Keletą savo gyvenimo aprašymo kopijų. Niekada nežinai, ar neteks susitikti su dar keliais žmonėmis. Be to, ne visada ir potencialus darbdavys atsispausdina jūsų CV iš anksto. Jeigu po ranka turėsite keletą šiuo metu svarbiausio jūsų popieriaus kopijų, pasirodysite kaip visuomet pasirengęs kandidatas.

2. Tik vieną krepšį. Šis punktas labiau skirtas moterims, tačiau gali tikti ir vyrams. Nederėtų į pokalbį vilktis didelės rankinės kartu su dar didesniu kompiuterio krepšiu. Atrodysite apsikrovę ir negebantys planuoti. Geriau pasirinkite vieną krepšį, kuriame tilptų visi reikalingi daiktai. Jis taip pat turėtų būti tvirtas, elegantiškas ir kurį galėtumėte užsidėti ant vienos peties, kad abi rankos liktų laisvos.

Yra gerai žinoma Doris Day frazė – „Žmonės girdi tai, ką mato“. Kai rengiatės pokalbiui, atsižvelkite į viską – šukuoseną, makiažą, papuošalus, drabužius, batus.

3. Paprastą, profesionaliai atrodančią užrašų knygelę. Gali būti, kad pokalbio metu jūs norėsite kai kurias detales pasižymėti. Tačiau jokiu būdu to nedarykite į ekstravagantišką ar vaikišką knygelę.

4. Keletą rašiklių. Gali atsitikti taip, kad ne jums vienam reikės kažką užsirašyti. Jeigu staiga žmogui, kuriam įspūdį stengiatės padaryti, staiga pritrūktų rašiklio, įsivaizduokite, koks dėkingas jis būtų už šią – kad ir menką – pagalbą. Ypač, jeigu dar pridurtumėte „Galite jį pasilikti – aš atsinešiau keletą“. Taip parodysite savo pasiruošimą.

5. Profesionalų įvaizdį. Yra gerai žinoma Doris Day frazė – „Žmonės girdi tai, ką mato“. Kai rengiatės pokalbiui, atsižvelkite į viską – šukuoseną, makiažą, papuošalus, drabužius, batus. Būkite tikri, kad kiekviena detale siunčiate tokią žinutę, kokią norite. Nesirinkite nieko, kas yra pasenę ar atrodo iššaukiančiai – dėmesys per pokalbį turėtų būti skirtas jums, o ne jūsų aprangai.

6. Pasitikėjimą savimi. Darbdaviai samdo tuos, kurie atrodo entuziastingai nusiteikę vien dėl minties, kad jie galėtų dirbti šioje įmonėje. Nepamirškite šypsenos ir energijos viso pokalbio metu – privalote parodyti, kad trokštate šio darbo.

7. Sąrašą klausimų darbdaviui. Pokalbio pabaigoje dažniausiai suteikiama galimybė užduoti klausimų potencialiam viršininkui. Tai yra jūsų galimybė sužibėti! Atlikite namų darbus – pasidomėkite įmone ir parenkite bent penketą klausimų, susijusių su jos sfera, augimo ir pelno planais. Teiraudamiesi apie tokius dalykus parodysite, kad esate pasiryžęs prisidėti prie kompanijos sėkmės. Atsiminkite – jus samdys tik tuomet, jeigu įrodysite, kad galėsite sutaupyti ar atnešti pakankamai pinigų, kad būtų pateisinta jūsų alga. Šie klausimai – proga parodyti savo išmanymą ir ryžtą atsiduoti įmonei. Kitaip sakant, tinkami klausimai parodo, kad esate tinkamas kandidatas.

8. Keletą gerų rekomendacijų. Jeigu jūsų paprašo rekomendacijų – tai ženklas, kad jumis rimtai domimasi. Tai rodo, kad potencialūs vadovai jau juda tolyn jūsų įdarbinimo procese, tad reikia parodyti, kad ir jūs pasirengęs kitam žingsniui. Turėkite lapą su vardais, pareigomis, kontaktais ir informacija, kaip jūs su tuo žmogumi susijęs. Jeigu iškart galėsite pateikti jus rekomenduoti galinčių žmonių sąrašą, parodysite, kad pasitikite savo profesine reputacija.

9. Pasirengimą. Niekas neturėtų eiti į pokalbį nepasirengęs ir manantis, kad „bus, kaip bus“. Turėtumėte pastudijuoti dažniausiai užduodamus klausimus ir parengti savo atsakymus į juos. Žinoma, atsakymai visuomet turėtų būti paremti faktais, o kalbos apie pasiekimus – pavyzdžiais iš jūsų darbinės patirties. Be to, parepetavę atsakymus jausitės ramiau ir pokalbio metu.

Nedrįskite atsiliepti telefonu. Dar geriau – išvis laikykite jį išjungtą. Naudojimasis telefonu interviu metu – bene greičiausias būdas save eliminuoti iš įdarbinimo proceso.

10. IŠJUNGTĄ telefoną. Nedrįskite atsiliepti telefonu. Dar geriau – išvis laikykite jį išjungtą. Naudojimasis telefonu interviu metu – bene greičiausias būdas save eliminuoti iš įdarbinimo proceso.

11. Buteliuką vandens ir servetėlių. Jeigu kutena gerklę, netikėtai užpuola kosulys ar čiaudulio ataka – būkite pasiruošę. jeigu šias priemones turėsite šalia savęs rankinėje, nereikės ilgai trukdyti interviu nenumatytu atveju.

12. Batus, su kuriais lengva vaikščioti. Niekada nežinai – gal potencialus vadovas norės jums aprodyti įmonės patalpas, galbūt net nusivesti į gamybos cechą. Nors ir nepatariama avėti sportbačiais, palikite namie spaudžiančius, trinančius ar neįsivaizduojamo aukštumo batus.

13. Nuolatinį akių kontaktą. Dauguma už įdarbinimą atsakingų žmonių teigia, kad jie per pirmąsias kelias minutes nusprendžia, ar kandidatą verta samdyti. Kūno kalba, veido išraiška, akių kontaktas, rangų gestai – visa tai apie jus pasako labai daug jums net nekalbant. Visada stenkitės neįkyriai išlaikyti akių kontaktą ir šypsotis – taip parodysite pozityvų savo požiūrį – o juk jūs norite patikti ne tik kaip darbuotojas, bet ir kaip žmogus, kuris lengvai pritaptų prie kolektyvo.

14. Faktus, faktus ir tik faktus. Labai svarbu, kad pokalbio metu nemeluotumėte. Jeigu jūsų karjeroje buvo sudėtingų momentų, sugebėkite apie juos kalbėti ramiai ir objektyviai. Pavyzdžiui, jeigu buvo atleistas, turėtumėte sugebėti paaiškinti, kuo tokia patirtis jums pagelbėjo. Melas ir vengimas atsakinėti į kai kuriuos klausimus būna labai aiškiai matomas. Darbdavys jums nepaskambins, jeigu jaus, kad jūs kažką slepiate. Kita vertus, nebūkite pernelyg emocionalus. Visgi einate į pokalbį dėl darbo, taigi pernelyg emocingas atviravimas gali sudaryti neprofesionalų įvaizdį.

15. Savo darbo pavyzdžių. Jeigu ieškote tokio darbo, kur reikės kurti eskizus – turėkite ankstesnių savo darbų pavyzdžių. Fotografas turi atsinešti savo albumą. Dizaineris – kūrinių nuotraukų. Nereikia atsinešti krūvos segtuvų, tačiau būkite pasirengę savo žodžius paremti darbais ir parodyti vadovui, kodėl jis turėtų samdyti būtent jus. Vėlgi – tai parodys, kad esate nuolat pasirengęs.

16. Ilgalaikę strategiją. Eiti į pokalbį reikėtų galvojant, kad net jei ir negausite darbo, svarbu palikti puikų įvaizdį vadovui ir pradėti kurti ilgalaikį ryšį. Jeigu ir šį kartą nepavyks, galbūt jis jus prisimins kitą kartą, kai reikės dar vieno darbuotojo, galbūt jūsų kandidatūrą pasiūlys kitur. Be to, nusiteikimas, kad pats pokalbis – tik vienas žingsnis ilgalaikėje strategijoje, padės nuimti stresą ir jaudulį.

17. Tikėjimą savimi. Privalo tikėti savimi ir savo sugebėjimais, jeigu norite įtikinti darbdavį, kad esate tinkamas kandidatas. Didžiuokitės savo pasiekimais ir nebijokite apie save teigiamai kalbėti. Nuo vaikystės kalama į galvą, kad kuklumas yra dorybė, tad daugeliui gyrimasis atrodo itin nejaukus. Tačiau privalote darbdaviui į galvą įkalti mintį, kad jūs geriau nei bet kuris kitas tinkate šiam darbui. Jeigu bent kiek savimi abejosite – tai bus akivaizdu. Patys pagalvokite – ar pirktumėte brangią prekę iš pardavėjo, kuris pats netiki jos kokybe? Taigi, suvokite savo stipriąsias savybes ir netylėkite apie jas per darbo pokalbį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais