Mantvydas 15min pasakojo sutrikęs išgirdęs prašymą liepti vaikui nešnekėti.
„Kai atėjo metas valgyti, supratau, kad norėčiau užsisakyti papildomą patiekalą. Prieinu prie padavėjo Bernardo, norėdamas užsisakyti, o jo atsakymas pribloškia: „Jūs nesilaikėte mūsų taisyklių (suprask, vaikas triukšmavo), todėl mes jūsų neaptarnausime ir prašome jus palikti mūsų patalpas“, – tokį prašymą esą išgirdo kavinės lankytojas.
Jam tuomet esą kilo klausimų, o kaip maistas, gėrimai? Negi juos tiesiog palikti? O ar už juos susimokėti?
„Deja, padavėjas Bernardas primygtinai reikalavo palikti patalpas, už viską sumokėti, kitaip iškvies policiją. Tikrai buvau nusiteikęs sulaukti policijos, iškviestos todėl, kad mažametis garsiai kalba savo kalba. Žmona įkalbėjo nebesivelti į papildomus ginčus, tad apsirengėme ir išėjome“, – tokią versiją 15min pateikė vyras.
Savo patirtį jis apibendrino taip: „Storžieviškumas ir nepagarba – itin prasta vizitinė kortelė bet kokiam verslui. Kas kitą kartą jums sutrukdys – per garsiai čepsintis, per daug kvėpuojantis, per daug ilgai sėdintis? Jam taip pat kviesite policiją?“
Kavinės atstovas: tikimės tėvų sąmoningumo
Vis dėlto kavinės atstovai 15min teigė, kad policiją buvo priversti kviesti nuskambėjus grasinimams, ir pateikė kiek kitokią incidento versiją.
Kačių kavinės Vilniuje „Cat Cafe“ sumanytojas bei teisininkas Romas Žvirblis pripažino, kad situacija nemaloni ir neeilinė.
„Kadangi mūsų kavinėje gyvena 15 kačių, jos visos paimtos iš prieglaudų, jų istorijos nėra smagios, visos turėjusios blogų patirčių, užtat yra jautrios triukšmui, prisilietimams ir pan. Kad joms būtų maksimaliai komfortiška pas mus gyventi, yra sukurtos vidinės taisyklės. Šias taisykles kūrėme konsultuodamiesi su veterinarais ir kitomis tokio pobūdžio kavinėmis. Taip pat tikimės tėvų sąmoningumo, kad su kūdikiu eiti lankyti gyvūnus nėra gera mintis, kad kačių kavinės nėra vaikų žaidimo kambarys ir pan.“, – 15min aiškino R.Žvirblis.
Jis teigė, kad kavinės lankytojai atvykę yra supažindinami su taisyklėmis, kurios yra tiek prie įėjimo, tiek internete.
Kačių kavinės lankymo tvarka vaikams:
- Vaikai iki šešerių metų amžiaus įleidžiami atskira tvarka. Rezervacija priimama. Vietų skaičius ribotas.
- Vaikai, kurie yra jaunesni nei šešeri metai, įleidžiami į kavinę pagal išankstinę rezervacija, kuri priimama telefonu. Rezervacijai patvirtinti reikia nurodyti vaikų ir juos lydinčių suaugusiųjų skaičių, planuojamo apsilankymo datą, telefono numerį ir vardą.
- Vieną vaiką turi lydėti vienas suaugęs (vyresnis nei 18 metų amžiaus) asmuo.
- Lydintis asmuo pilnai atsako už vaiką ir Kačių kavinės taisyklių laikymąsi.
- Piktybiškai pažeidinėjant Kačių kavinės taisykles ar esant kitam elgesiui, kuris sukelia stresą katėms, Kačių kavinės administracija turi teisę vaiką ir jį lydintį asmenį paprašyti išeiti iš kavinės.
Minėtas vyras kartu su žmona taip pat buvo supažindinti su taisyklėmis pasirašytinai.
„Užsisakė valgius ir gėrimus, tiek alkoholinius, tiek ir nealkoholinius. Jiems vakarieniaujant jų vaikas pradėjo ypač garsiai reikšti emocijas – šūkauti, spiegti. Tai gyvūnams sukelia didelį stresą, tai matėsi iš gyvūnų elgesio. Mūsų darbuotojas Bernardas priėjo ir maloniai paprašė klientą, kad gal kažkaip galėtų vaiką nuraminti, kad didelis triukšmas šioje kavinėje nėra priimtinas. Toks prašymas išreikštas net keturis kartus. Tačiau jo atsakymai būdavo atgrasūs, tai yra „pats ir nuramink jį“, „vaiko ir prašyk...“ ir pan. Tai yra niekaip nereagavo į pastabas. Nuo vaiko keliamo triukšmo mūsų gyvūnai pradėjo slėptis“, – kitokią įvykių eigą nupasakojo R.Žvirblis.
Tuomet esą klientui buvo priminta taisyklė, sakanti, kad „piktybiškai pažeidinėjant Kačių kavinės taisykles ar esant kitam elgesiui, kuris sukelia stresą katėms, Kačių kavinės administracija turi teisę vaiką ir jį lydintį asmenį paprašyti išeiti iš kavinės“, po kuria jis pats padėjo parašą.
„Bernardas atnešė sąskaitą, paprašė susimokėti ir išeiti iš kavinės. Klientas pareiškė, kad čia bus tiek, kiek norės. Vėliau apmokėjus sąskaitą jis priėjo prie Bernardo ir pasakė: „Sutiksiu gatvėje supi***. Dairykis gatvėje, sporto klube visur, supi***...“ Darbuotojai išsigando ir iškvietė policiją. Klientas išgirdęs, kad yra iškviesta policija, skubėjo išeiti iš kavinės ir darbuotojai prie durų pasakė „Perduok Bernardui, kad mano žodžiai išsipildys...“, – pasakojo R.Žvirblis.
Sprendimas kviesti policiją buvo priimtas po nuskambėjusio grasinimo. Pasak kavinės atstovo, padavėjas Bernardas svarsto galimybę rašyti pareiškimą policijai dėl grasinimo.
„Policija per kavinės aštuonerius metus veiklos buvo kviesta tik du kartus ir tik dėl svečių agresyvumo, kaip ir šį kartą“, – tikino R.Žvirblis.
Lietuvos policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis 15min teigė, kad Vilniaus apskrities policija nuo 2022 metų sausio 1 dienos iki 2023 metų kovo 9 dienos iš Vilniaus Kačių kavinės (Gedimino g. 5, Vilnius) gavo tik vieną pranešimą dėl viešosios tvarkos pažeidimo.
„Konfliktiškas asmuo atsisakė išeiti iš kavinės, triukšmavo. Niekas nenukentėjo, incidentas buvo išspręstas vietoje“, – patvirtino R.Matonis.
Taisykles teko kiek keisti
Nepasitenkinimo iš klientų pusės dėl šios kavinės taisyklių būta ir anksčiau.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad praeityje tarnyba yra tyrusi gyventojų skundus dėl to, kad į „Kačių kavinę“ nebuvo įleidžiami vaikai.
Kavinės taisyklėse nurodyta, kad jaunesni nei šešerių metų vaikai gali apsilankyti kavinėje tik rezervavę staliuką iš anksto. Mantvydas, panoręs kavinėje pasisvečiuoti su kūdikiu, tai ir padarė.
„Sutartą valandą jau buvome kavinėje, užsisakėme maisto. Mažajam lankytojui, kuriam yra 14 mėnesių, kavinėje buvo įdomu. Kol laukėme maisto, vaikščiojome ir apžiūrinėjome kates. Griežtai laikėmės taisyklių, miegančių kačių netrikdėme, vaiko nepalikome nė minutei vieno. Deja, padavėjui Bernardui pasirodė, kad vaikas per garsiai čiauška (neverkė, nekėlė isterijų – tiesiog bendravo savo kalba), ir paprašė, kad liepčiau vaikui nešnekėti. O galiausiai ir išvis liepė mums visiems išeiti“, – 15min pasakojo Mantvydas.
Kavinės atstovams pasirodė, kad vis dėlto taisyklių laikomasi nebuvo, o svečius pasitinkančioms katėms esą buvo įvaryta nemenko streso.
„Kavinės administracijai rekomendavome sudaryti sąlygas joje lankytis mažamečiams kartu su suaugusiais asmenimis, lankymosi sąlygos buvo pakeistos. Mamos, tėčiai, kiti vaikus lydintys suaugę asmenys yra atsakingi, kad mažamečiai netriukšmautų, nekeltų streso katėms“, – komentavo I.Švaraitė.
Apie tai 15min užsiminė ir pats R.Žvirblis.
„Penkerius metus turėjome amžiaus cenzą, tai yra į kavinę įsileisdavome tik 6 metus turinčius asmenis. Tačiau po „aktyvių“, egoistiškų tėvelių ir mamyčių skundo Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai privalome įleisti visus norinčius, nes toks įstatymas... Svarbiausia žmonių teisės, o gyvūnai traktuojami kaip daiktai. Labai liūdna dėl tokių išvadų“, – apgailestavo jis.
Pasak R.Žvirblio, toli gražu ne visi tėveliai ir mamytės supranta, kad ši kavinė nėra vaikų žaidimo kambarys, kad reikia būti atsakingam ir protingam bei neiti čia su mažamečiais, kurie nekontroliuoja savo emocijų.
„Beje, šiuo konkrečiu atveju situaciją, panašu, lėmė ne vaiko amžius, bet kitos aplinkybės. Norėdami apginti savo teises, šeima gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, –apibendrino I.Švaraitė.