Trys į geriausios rinkodaros įmonės titulą „Verslo žinių“ rinkimuose pretenduojančios įmonės kaip reikiant stengiasi papirkti internautus atiduoti savo balsą būtent už juos – už paramą dovanoja laikrodžius, ausines, keliones ar žada už balsą pamaitinti beglobį gyvūną.
Į geriausios rinkodaros įmonės vardą pretenduoja trys bendrovės „BPN LT“, „Inspired“ ir „Publicum“. Prieš savaitgalį beveik su pusantro tūkstančio balsų pirmavo „BPN LT“.
Vienas Tavo balsas už PUBLICUM – viena maisto porcija beglobiams keturkojams, – rašo bendrovės vadovas R.Jarmalavičius.
Visos įmonės labai aktyviai skatina žmones balsuoti, netgi yra paskyrusios tam biudžetus.
Pavyzdžiui, „Publicum“ žada už kiekvieną balsą nupirkti po porciją maisto beglobiams gyvūnams.
„Gyvūnams draugiška PR agentūra PUBLICUM kviečia į malonią talką – Reksui ir Murkai reikia Tavo pagalbos! Vienas Tavo balsas už PUBLICUM – viena maisto porcija beglobiams keturkojams. Balsuok ne po nuotrauka, o čia. Gyvūniukams atiteks tiek maisto porcijų, kiek iš viso bus balsų už PUBLICUM konkurso finale!“ – savo feisbuko paskyroje rašo „Publicum“ direktorius Ričardas Jarmalavičius.
Už „Publicum“, beje, ragina balsuoti ir „Senukų“ prekybos tinklas, primindamas, kad ir jo parduotuvėse parduodamos gyvūnų prekės.
Nesnaudžia ir R.Jarmalavičiaus konkurentai. „BPN LT“ agitacijai pasirinko žinomus žmones – Agnę Jagelavičiūtę ir Joną Nainį. Vienas už balsą feisbuke pralošinėja ausines, kitas – laikrodį.
„Ok, sita tema tikrai nera aktuali visiems, tik tiems, kas “zaidzia” sioje srity, uztat prizas – idomus tikrai visiems. Tai galim susitarti: Jus balsuojat uz mano partnerius, ciotka reklamos komanda BPN LT, (jie net organizuoja rengini BPN WARS, beveik kaip STAR WARS) o as jums duodu uz tai nuostabia priemone nuo salanciu ausu – AUSINES BEATS SOLO2. KOMENTUOKIT, kas prabalsavot ir LAIMEKIT!“, – feisbuke rašo (kalba netaisyta) Agnė Jagelavičiūtė.
Kitas finalininkas – „Inspired UM“ – taip pat surengė konkursą balsavusiems, kurio pagrindinis prizas – kelionė.
Tokios bendrovių pastangos feisbuke neliko nepastebėtos. Štai Haroldas Mackevičius, „Dviračio žinių“ kūrėjas, patraukė per dantį „Publicum“ ir išreiškė viltį, kad kitą kartą, renkant metų darbdavį ar generalinį direktorių, „bus pradėtos asfaltuoti gatvės, tiesiami nauji dviračių takai ir atsiras pirma metro linija“.
Nieko blogo neįžvelgia
„BPN LT“ direktorius Linas Šiautkulis 15min pasakojo tokius konkursus vertinantis kaip žaidimą.
„Nemanome, kad internautų balso konkursai kaip nors koreliuoja su įmonės gebėjimu kurti vertę savo klientams versle. Tai puiki ir linksma proga mobilizuotis kolektyvui, pasitikrinti santykius su klientais. Džiaugiamės, kad klientai ne tik balsuoja, bet ir įsitraukia skirdami prizus ar viešindami savo partnerius socialinių tinklų profiliuose.
Šį konkursą matome kaip atvirą ir smagų žaidimą, o kad žaidimas nebūtų smagus tik keliems jį žaidžiantiems, mūsų partneriai, soc. medijos žvaigždės bei kiti geimifikacijos elementai ženkliai padidina įsitraukimą. Kaip matome, net ir kitų žiniasklaidos kanalų“, – laiške redakcijai rašo L.Šiautkulis.
Ekspertas: tai sukels abejonių dėl rezultato
Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) vadovas, 15min sakė, kad taip balsuoti už save raginančios agentūros sukels abejonių rezultatais.
„Manau, kad čia nėra viskas gerai, jeigu tai vertintume kaip objektyvų konkursą, kuriame galynėjasi tolygūs, rimti konkurentai. Visi tokie dalykai automatiškai sukelia netikrumą. Tikėtina, kad rezultatas bus abejotinas. Tai yra pagrindinė problema. Pati idėja gal ir nebloga. Bet tai yra ne visai skaidrūs būdai skatinti balsavimą, ir manau, kad jie sukelia abejonių“, – aiškino G.Šeputis.
Pasak jo, prašymai balsuoti nėra reti – socialiniuose tinkluose tai vyksta nuolatos. Tačiau tuo atveju, kai „bandoma pelnyti palankumą per dovanėles, automatiškai sukelia abejonių pačiu galutiniu rezultatu.“
Kam įmonėms žūtbūt reikia laimėti tokį titulą?
„Aš taip įtariu, kad yra tam tikra dalis klientų, kurie nesigilina, kaip ir į tam tikrus prirašymus ant produktų įpakavimų. Ne visi gilinasi – pamato medalį ir perka. Taip ir čia galbūt – niekas iki galo nesiaiškina, kokiu būdu tas prierašas buvo laimėtas. Ir gali būti, kad tas prierašas gali suveikti“, – svarstė G.Šeputis.