Per karantiną veiklą atnaujinę prekybininkai buvusių apyvartų tikisi tik metų pabaigoje

Švelnėjant karantinui vėl duris atvėrę prekybininkai tvirtina, kad pirkėjų srautai mažesni negu anksčiau, tačiau gyventojai perka tikslingai ir didesniais kiekiais, tad apyvartų sumažėjimas nėra toks drastiškas. Visgi buvusių pardavimų apimčių prekybininkai tikisi sulaukti tik rudenį ar žiemą.
„Topo centro“ pirkėjai laukiantys eilėje
„Topo centro“ pirkėjai laukiantys eilėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Prekybos miestelis „Urmas“ Kaune vėl duris atvėrė prieš savaitę, balandžio 23 dieną. Nors „Urmas“ vadovai tikėjosi, jog jau pirmąjį savaitgalį atnaujinus veiklą pirkėjų srautas bus toks pat, kaip prieš karantiną, žmonių užsuko mažiau, nei tikėtasi.

„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“
„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“

„Pirkėjų apsilankė nemažai, tačiau antplūdžio nebuvo. Srautas maždaug 25 proc. mažesnis nei prieš karantiną. Tai galėjo lemti ir šilti orai, ir tai, kad žmonės dar sąžiningai laikosi karantino, o priklausantiems rizikos grupėms nėra rekomenduojama lankytis parduotuvėse“, – 15min sakė „Urmas“ rinkodaros vadovė Dovilė Lengvenienė ir pridūrė, kad srautai auga sulig kiekviena diena.

Iki karantino buvusių pirkėjų srautų nepasiekė ir „Ermitažas“, dirbti pradėjęs prieš savaitę.

Įmonės nuotr./„Ermitažas“
Įmonės nuotr./„Ermitažas“

„Nors lauke kartais susidarančios eilės sudaro įspūdį, kad klientų labai daug, reikia nepamiršti, kad srautas į parduotuvę yra reguliuojamas. Įleidžiamas tik tam tikras klientų skaičius, kad tarp pirkėjų būtų išlaikomas saugus atstumas. Bendras klientų skaičius yra mažesnis nei prieš karantiną. Manome, kad per artimiausius mėnesius klientų srautas neatsistatys“, – 15min prognozavo „Ermitažas“ pardavimų ir rinkodaros skyriaus direktorė Rasa Medvedevė.

Dar didesnį pirkėjų srautų kritimą fiksuoja technikos ir elektronikos prekybos tinklai. „Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras 15min skaičiuoja, kad per karantino laikotarpį fiksuojamas daugiau nei 80 proc. srauto kritimas, palyginus su analogiškomis dienomis prieš metus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Topo centro“ pirkėjai laukiantys eilėje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Topo centro“ pirkėjai laukiantys eilėje

Buvusių apimčių tikisi dar šiemet

Visgi, nors pirkėjų apsilanko mažiau, prekybininkų pardavimų apimtys jau ima vytis prieškarantininį lygį.

„Nuo pardavimų prieš karantiną esam netoli, bet skaičiais komentuoti nenorėtume“, – detalizuoti nesutiko „Ermitažo“ atstovė R.Medvedevė.

Kad pardavimų sumažėjimas ne toks drastiškas kaip pirkėjų srautų mini ir R.Štaras.

Topo centro nuotr./„Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras
Topo centro nuotr./„Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras

„Kritimas prasidėjus karantinui buvo 60 proc. Atvėrus parduotuves pardavimai 30 proc. mažesni nei pernai tuo pačiu metu“, – atskleidė R.Štaras.

Jis prognozuoja, kad prieškarantinines pardavimų apimtis pavyks pasiekti tik metų pabaigoje.

„Mūsų optimistiškiausia prognozė, kad pardavimai su 2019 metais susilygins lapkričio pabaigoje – gruodžio mėnesį“, – mano „Topo centras“ vadovas.

Jam pritaria ir D.Lengvenienė, prognozuojanti, kad buvusios pardavimų apimtys turėtų sugrįžti į prieš tai buvusį lygį šiais metais.

Auga pirkinių krepšeliai

Prekybininkai pastebi, kad karantinas pakeitė ir pirkėjų įpročius – žmonės ne tik į maisto, bet ir kitų prekių parduotuves eina ne pasižvalgyti, kaip anksčiau, o tiksliai susiplanavę, ką nori įsigyti. Be to, išaugo pirkinių krepšelių vertė.

D.Lengvenienė tvirtino, kad dar nėra iki galo matyti, kokios tendencijos galutinai susiformuos, tačiau šiuo metu stebimi keli ryškesni pokyčiai.

„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“
„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“

„Pastebėjome, kad maisto prekių krepšeliai išaugo. Karantino metu „Urmo“ prekybos miestelyje lankėsi tie pirkėjai, kuriems, matyt, svarbus asmeninis kontaktas su pardavėjais, kur jie galėjo pasiklausti ir įsitikinti, ar mėsa ir daržovės yra šviežios, iš kur atvežtos. Maistas buvo perkamas šviežias, kokybiškas ir didesniais kiekiais nei įprastai. Galbūt ši tendencija išliks ir ateityje, jei žmonės išmoko planuoti savo namų virtuvės meniu bent savaitę į priekį“, – svarstė D.Lengvenienė.

Kalbant apie ne maisto prekių tendencijas, „Urmas“ rinkodaros vadovė pastebi, kad ir čia žmonės eina tikslingai suplanavę pirkinius ir sąmoningai ieško prekių.

„Net ir užklausų, kur galima įsigyti vieną ar kitą konkrečią prekę, labai padaugėjo, ko iki karantino net nebuvo“, – naują tendenciją mini D.Lengvenienė.

Tikslingesnį apsipirkimą pastebi ir kiti prekybininkai, o R.Medvedevė prognozuoja, kad klientai ir toliau saugosis ir į prekybos centrus vyks tik suplanavę pirkinius.

„Iš paaugusio krepšelio galime spręsti, kad prieš vykdami į parduotuvę klientai apgalvoja, susiplanuoja pirkinius, įsivertina, ko dar gali prireikti artimiausiu metu, perka tikslingai“, – teigė pašnekovė.

Savaitgaliais – mažiau pirkėjų

Karantino sąlygomis gyvendami žmonės stengiasi išvengti kitų žmonių draugijos ir parduotuvėse. D.Lengvenienė pastebi tendenciją, kad pirkėjų srautas išskirtinai išauga penktadieniais – net ir palyginus su laikotarpiu prieš karantiną.

„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“
„Urmo“ nuotr./Atnaujinama veikla prekybos miestelyje „Urmas“

„Tai gali lemti, kad daugiau žmonių dirba laisvesniu grafiku ar nedirba šiuo metu, o galbūt tikisi sutikti mažiau kitų pirkėjų nei savaitgalio dienomis“, – svarstė pašnekovė.

O R.Medvedevė pastebi, kad daugiau klientų linkę apsipirkti darbo dienomis ir mažiau – savaitgaliais.

Populiariausios prekės – ir sezoninės, ir namų buičiai pagerinti

Prekybininkams atnaujinus veiklą pirkėjai pirmiausia skubėjo įsigyti sezoninių prekių, gerinti buitį ir apsirūpinti prekėmis, kurių per karantiną įsigyti buvo sunkiau.

D.Lengvenienė minėjo, kad „Urmui“ atvėrus duris pirkėjai labiausiai domėjosi pavasariniais drabužiais ir batais, vaikų drabužiais, suskubo įsigyti sezoninių prekių, apsirūpinti sodo ir daržo reikmenimis, grožio prekėmis – tai, ko jau tikrai prireikė ilgesnį laiką būnant namuose. Populiarios buvo ir rankdarbių priemonės, kurių per karantiną įsigyti buvo sudėtingiau.

Pirkėjai labiausiai domėjosi pavasariniais drabužiais ir batais, suskubo įsigyti sezoninių prekių, apsirūpinti sodo ir daržo reikmenimis, grožio prekėmis – tai, ko jau tikrai prireikė ilgesnį laiką būnant namuose.

„Ermitaže“ pirkėjai taip pat pirmiausia ieškojo sodo daržo, statybų ir remonto prekių. Be to, pastebimai padidėję dažų pardavimai, nes užsidarius parduotuvėms dažų nusipirkti nebuvo lengva.

Išaugusį sodo ir daržo prekių, taip pat dažų pardavimą fiksavo ir prekybos tinklas „Kesko Senukai“. Jo atstovė Elona Uckutė 15min tvirtino, kad sušvelninus karantiną ir atvėrus prekybos centrų duris itin populiarios buvo durpės ir substratai, trąšos, lauko augalai, šiltnamiai, tvoros.

„Senukų“ nuotr./„Senukai“ pradeda prekiauti prekėmis sodui ir daržui
„Senukų“ nuotr./„Senukai“ pradeda prekiauti prekėmis sodui ir daržui

Pastarąją savaitę prekybos tinklas sulaukė nemažai klientų, skubančių įsigyti ir buities prietaisų – šaldytuvų, kaitlenčių, dulkių siurblių.

„Akivaizdu, kad karantino apribojimai sustabdė ir namų remonto darbus – dažai, tapetai, įrankiai – vienos perkamiausių praėjusios savaitės prekių. Neįprastai padidėję ir apšvietimo bei santechnikos kategorijų pardavimai – tikėtina, kad pirkėjai skubėjo susitvarkyti šviestuvus, varvančius virtuvės, vonios maišytuvus“, – komentaro E.Uckutė.

Populiariausios prekės keitėsi pagal aktualijas

O „Topo centro“ populiariausios prekės keitėsi priklausomai nuo aktualijų. Pasak R.Štaro, per visą karantino laikotarpį labiausiai išaugo įvairių nešiojamų kompiuterių populiarumas, kadangi visas gyvenimas, pradedant darbu, mokslais ir baigiant pramogomis, persikėlė į internetą.

„Namuose turimi kompiuteriai paprastai nebuvo naudojami darbui, tai dažniau buvo įrankis naršyti internete ar „YouTube“. Todėl, kiekvienam šeimos nariui prireikus jungtis prie „Zoom“ ir kitų mokymosi platformų ar dirbti su keliomis programomis vienu metu, senojo įrenginio resursų ar jų skaičiaus namuose, tiesiog nebeužteko“, – teigia „Topo centro“ vadovas.

Pirmosiomis karantino savaitėmis nemažo dėmesio susilaukė ir žaidimų konsolės, tarp populiariausių prekių pateko televizoriai. Populiariausi buvo aukštesnės klasės, didesnės įstrižainės televizoriai.

Antroje karantino pusėje į viršų šovė ir spausdintuvų pardavimai, kurie gali būti susiję ne tik su darbu iš namų, bet ir vaikų mokymusi, kuriam būtina spausdinti daugybę papildomos mokomosios medžiagos. O pastarosiomis savaitėmis daugiausia dėmesio sulaukia plaukų kirpimo priemonės.

„Pirkėjai tiesiogine ta žodžio prasme šlavė plaukų kirpimo mašinėles“, – komentavo R.Štaras.

Kita paskutinių savaičių tendencija – augantis elektrinių paspirtukų ir išmaniųjų laikrodžių populiarumas.

Gamintojo nuotr./Laikrodis
Gamintojo nuotr./Laikrodis

„Jis greičiausiai susijęs su karantino švelnėjimu ir padidėjusiu judrumu bei grįžimu prie savo įprasto gyvenimo ritmo“, – šią tendenciją aiškino R.Štaras.

O D.Lengvenienė atkreipia dėmesį į dar vieną pirkėjų pasirinkimo pokytį – labiau domimasi lietuvių gamintojų prekėmis.

„Ne visi segmentai pirkėjams bus vienodai įdomūs, kaip ir prieš karantiną. Nelikus išlaidų kelionėms ir pramogoms, iIgiau pabuvus namuose, jau stebime didesnį namų apyvokos prekių, baldų, santechnikos prekių poreikį, nei buvo anksčiau. Labiau pradėtos vertinti vietinių gamintojų prekės, šiuo metu žmonėms svarbu palaikyti vieniems kitus“, – apibendrina D.Lengvenienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis