Kaip lietuvių sukurta žiniasklaidos grupė „Mediatech“ įsitvirtino vienoje didžiausių pasaulio rinkų

Prieš penkerius metus veiklą pradėjusi „Mediatech“ žiniasklaidos kompanija šiandien yra cituojama tokių gigantų kaip „Forbes“ ar BBC, o jos portfelyje – jau aštuoni projektai, savo patikima ir tyrimais bei duomenimis grįsta informacija sparčiai užkariaujantys tarptautines auditorijas.
"Mediatech" didelė dalis įmonės darbuotojų yra lietuviai
"Mediatech" didelė dalis įmonės darbuotojų yra lietuviai / Mediatech

Vienas pirmųjų „Mediatech“ valdomų žiniasklaidos kanalų buvo kibernetinio saugumo temomis rašantis „Cybernews“. Nuo 2019 m., kai jis buvo įkurtas, dėmesys kibernetinio saugumo klausimams nuolat augo, o „Cybernews“ tapo patikimu šios srities žinių šaltiniu.

„Cybernews“ projektas pradėjo savo kelionę, siekdamas suteikti pasaulinei auditorijai naudingų įžvalgų apie technologijas ir skaitmeninį saugumą, todėl subūrėme geriausius vietinius kibernetinio saugumo temomis rašančius ekspertus. Tokia strategija pasiteisino, o sukauptą patirtį ir darbo principus dabar sėkmingai išnaudojame kurdami naujus informacijos kanalus“, – teigia D. Vanagas.

Šiuo metu „Mediatech“ portfelyje yra aštuoni žiniasklaidos projektai.

Šiuo metu „Mediatech“ portfelyje yra aštuoni žiniasklaidos projektai, tarp kurių populiarus sveikatos naujienų portalas „Healthnews“. Kompanijos valdomuose žiniasklaidos kanaluose kas mėnesį apsilanko milijonai skaitytojų.

Mediatech/„Mediatech“ vadovas D. Vanagas
Mediatech/„Mediatech“ vadovas D. Vanagas

„Mediatech“ šiandien turi daugiau kaip 250 darbuotojų, taip pat bendradarbiaujama su daugiau kaip 200 laisvai samdomų profesionalų visame pasaulyje. Nors turinys kuriamas ir publikuojamas anglų kalba, didelė dalis įmonės darbuotojų yra lietuviai.

Nors turinys kuriamas ir publikuojamas anglų kalba, didelė dalis įmonės darbuotojų yra lietuviai.

Išskirtinumas – stiprios tyrėjų komandos

„Pagrindinis mūsų išskirtinumas yra tai, kad turime labai stiprias vidines tyrėjų komandas, kurios atskleidžia ir įmones bei skaitytojus informuoja apie pasaulinio masto kibernetinio saugumo bei asmens duomenų privatumo pažeidimus.

Mūsų tyrėjų renkami ir analizuojami duomenys virsta žurnalistiniais tyrimais, kuriuos cituoja tokios pasaulinės žiniasklaidos kompanijos kaip „Forbes“, „The Washington Post“, BBC, CNBC ir kitos“, – akcentuoja „Mediatech“ vadovas.

Pavyzdžiui, 2022-aisiais per pasaulį nuvilnijo „Cybernews“ komandos tyrimas, atskleidęs, kad tūkstančiai „Android“ aplikacijų „Google Play“ parduotuvėje neatitinka esminių saugumo reikalavimų, nutekina vartotojų duomenis ar net apskritai gali būti įvardijamos kaip kenksmingos.

2023 m. „Cybernews“ taip pat aptiko saugumo spragą oficialioje JAV nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) svetainėje, skirtoje astronomijos entuziastams.

Paaiškėjo, kad programišiai galėjo pasinaudoti šia spraga, nukreipdami lankytojus į kenkėjiškus puslapius ir išviliodami prisijungimo duomenis bei banko kortelių informaciją. Šiemet atlikto vieno didžiausių pastarojo tyrimų metu buvo aptikta duomenų rinkinys su 26 mlrd. nutekintų asmens duomenų.

„Kiti mūsų portalai, pavyzdžiui, „Healthnews“ taip pat turi savo tyrėjų komandas, kurių darbai publikuojami tokiuose pasauliniuose žiniasklaidos kanaluose kaip CNBC ar „New York Post“. Be to, kuriame ne tik tekstinį, bet ir garsinį bei vaizdinį turinį – iki šiol esame sukūrę du dokumentinius filmus.

Vienas jų apie buvusį programišių grupės lyderį, kuris tapo pirmuoju asmeniu JAV, nuteistu už įsilaužimą į pramonines valdymo sistemas. Kitame dokumentiniame filme kalbiname pasaulyje gerai žinomų programišių judėjimo „Anonymous“ narį, kuris atvirai pasakoja apie jų susikūrimo istoriją“, – teigia D. Vanagas.

Ne tik žinios, bet ir įrankiai sprendimams

„Mediatech“ valdomo „Cybernews“ komanda ne tik ieško kibernetinio saugumo spragų, bet ir kuria įvairius įrankius padedančius užtikrinti tiek įmonių, tiek privačių asmenų skaitmeninį saugumą.

Pavyzdžiui, populiariausias pasaulyje tokio pobūdžio įrankis pagal lankomumą „Data leak checker“ leidžia interneto vartotojams pasitikrinti, ar jų prisijungimo duomenys nėra nutekėję ir edukuoja, kokių veiksmų reikia imtis norint apsisaugoti. Tuo metu „Ransomlooker“ įrankis leidžia realiu laiku stebėti į kompanijas nukreiptas „ransomware“ (išpirkos reikalaujančių programų) atakas.

„Pagrindinis mūsų pajamų šaltinis yra kokybiškos rekomendacijos vartotojams. Dirbame pagal „affiliate“ (partnerystės rinkodaros) modelį, kuris, priešingai nei Lietuvoje, pasaulyje yra labai populiarus ir leidžia pasistatyti pagrindą bei pajamas reinvestuoti į kokybišką turinį, nes būtent jis yra visų svarbiausias.

Be to, pasauliniu mastu galime vykdyti PPC („pay per click“), SEO („search engine optimization“), „Youtube“ rinkodarą. Tai taip pat daro mus patrauklius, nes galime kurti pridėtinę vertę verslui įvairiais būdais“, – sako D. Vanagas.

Greitis, lankstumas, mokėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių leidžia planuoti plėtrą JAV bei kitose pasaulinėse rinkose.

Pasak „Mediatech“ vadovo, žiniasklaidos rinka pasižymi dinamiškumu ir nuolatiniais iššūkiais. Tačiau greitis, lankstumas, mokėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių leidžia planuoti plėtrą JAV bei kitose pasaulinėse rinkose, didinti darbuotojų skaičių tiek trijuose Vilniaus ir Kauno biuruose, tiek užsienyje, taip pat – dairytis į naujas veiklos sritis.

„Šių metų pasauliniame startuolių ekosistemų indekse „StartupBlink“ Vilnius buvo išrinktas geriausiu Europos Sąjungos miestu kibernetinio saugumo industrijai. Tikiu, kad dirbdami pasaulinėse rinkose, tačiau verslą valdydami iš Lietuvos, taip pat prisidedame prie Vilniaus, kaip kibernetinio saugumo centro, garsinimo“, – neabejoja D. Vanagas.

Įmonė/"Mediatech"
Įmonė/"Mediatech"

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis