„Creative Mischief“ („Kūrybiškas pyktis“), „Predatory Thinking: A Masterclass in Out-Thinking the Competition“ („Grobuoniškas mąstymas: meistriškumo pamoka, kaip pergudrauti konkurentus“), „1+1=3“ – šios brito D.Trotto knygos jau tapo tarptautiniais bestseleriais.
Savo knygose, kaip ir skaitomose paskaitose, D.Trottas akcentuoja žmogiškumą. Jo teigimu, daugelis rinkodaros vadovų ir reklamos kūrėjų ilgainiui dėmesį ima kreipti vien į konkrečius skaičius, matavimo vienetus ir efektyvumo rodiklius, pamiršdami žmogiškuosius faktorius, lemiančius galutinį individo apsisprendimą.
„Man atrodo, dabar mes visi pasimetę dėl to, ką darome: turinio rinkodarą ar istorijų pasakojimą, cross-channel ar cross-device, big data, wearable tech ar branded content? O gal darome SCO, CRM, CSR, CTR, CMS, UGC, KPI ar ROI? Trys raidės, kurių čia dar trūksta, yra WTF“.
D.Trotto teigimu, toks požiūris į rinkodarą trukdo sukurti išsiskiriančias, pridėtinę vertę kuriančias reklamas.
„4 proc. rodomų reklamų auditorija vertina teigiamai, 7 proc. reklamų – neigiamai, 89 proc. reklamų niekas nepastebi ir neprisimena“, – pastebi D.Trottas, kuris spalio 24-ąją savo įžvalgomis su verslo lyderiais, prekės ženklų vadovais ir reklamų kūrėjais dalinsis kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD.
D.Trotto patarimai verslo lyderiams ir prekės ženklų vadovams.
1. Neleiskite technologijoms jūsų užhipnotizuoti. „Neleiskite kompleksiškumui ir sudėtingoms inovacijoms jūsų hipnotizuoti, nes tokiu atveju prarasite gebėjimą galvoti patys“, – sako D.Trottas. Šį savo patarimą reklamos legenda iliustruoja anekdotine situacija iš realaus gyvenimo. Sutuoktinių iš Naujosios Zelandijos pora įsigijo itin modernų, kortele valdomą automobilį. Automobilis neturėjo raktelio – visas funkcijas, pradedant automobilio atidarymu, užvedimu ir baigiant oro kondicionavimu, aktyvuodavo kortelė.
Kartą pora užsitrenkė automobilyje, kai netikėtai suvokė, kad visagalė kortelė liko namuose. Sutuoktiniai spaudė visus mygtukus, bandė laužti langą, tačiau niekaip negalėjo ištrūkti iš automobilio. Uždarame automobilyje ėmė trūkti oro, nebuvo vandens. Istorijos herojai automobilyje buvo įstrigę daugiau nei 12 valandų, kol juos pastebėjo kaimynas ir iškvietė gelbėtojus. Gydytojų teigimu, nusilpusiai porai gyventi buvo likęs pusvalandis.
Bet pora tiesiog pamiršo, kad gali naudotis paprasčiausia durelių rankenėle ir atsidaryti duris. Visas šis nesusipratimas įvyko todėl, kad istorijos herojai pernelyg pasitikėjo išmaniu automobilio veikimu ir pamiršo sveiką protą.
2. Ar paaiškinsite tai vienuolikmečiui? „Kvaili žmonės galvoja, kad protinga yra tai, kas sudėtinga. Protingi žmonės žino, kad turi peržengti tai, kas sudėtinga, kad sugrįžtum į tai, kas paprasta“. Šį savo patarimą D.Trottas iliustruoja Alberto Einsteino teiginiu: „Jei ko nors nesugebi paaiškinti vienuolikmečiui, vadinasi, tu nesupratai to pats.“
3. Jums nereikia bėgti greičiau nei tigras. D.Trottas garsus savo „Upstream thinking“ („Mąstymas prieš srovę“) filosofija, reiškiančia mąstymą, padedantį neįveikiamas problemas paversti nesunkiai įveikiamomis problemomis. Pavyzdys, kuriuo D.Trottas iliustruoja „Upstream thinking“, pasakoja apie du gamtos tyrinėtojus, džiunglėse užkluptus tigro. Tuo metu, kai vienas tyrinėtojas skuba autis sportinius batelius, kitas negali atsistebėti, kam to reikia. „Nejaugi tikiesi, kad su sportiniais bateliais bėgsi greičiau nei tigras?“ „Nesitikiu. Bet man tereikia bėgti greičiau nei tu“. Pritaikykite šį mąstymą savo versle, kai atrodys, kad situacija – neišsprendžiama.
Daugiau D.Trotto patarimų verslo lyderiams, rinkodaros vadovams ir reklamos kūrėjams – kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD spalio 24-ąją Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Bilietai – konferencijos tinklalapyje www.bold.lt