Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaip prekiauti internete ir užsidirbti: detalus 2021 m. sėkmės planas pradedantiesiems (II dalis)

Jokia elektroninė parduotuvė (el.parduotuvė) nebus sėkminga be efektyvių rinkodaros priemonių. Rinkodaros priemonės padės pritraukti ir sudominti potencialius klientus, sukurti profesionalaus prekės ženklo įvaizdį bei palaikyti nuoseklų verslo augimą.
Nešiojamasis kompiuteris kavinėje
Nešiojamasis kompiuteris kavinėje / 123RF.com nuotr.

Ankstesniame straipsnyje aptarę sėkmingo elektroninės komercijos (el.komercijos) verslo strategijas ir taktikas, šiame gilinsimės į efektyvias rinkodaros strategijos pradedantiesiems. Tokias, be kurių neįmanoma įsivaizduoti sėkmingo verslo.

Paieškos sistemų optimizacija (SEO)

Galbūt jau apsvarstėte, kokius raktažodžius turėtumėte naudoti savo el.parduotuvėje? Vis dėlto būtina žinoti, kad ne visuomet jūsų turimos žinios apie raktažodžius sutampa su vartotojų paieškos frazėmis. Norint išvengti tokių neatitikimų, pasinaudokite „Google Keyword Planner“ ar „Moz Keyword Explorer“ įrankiais. Šie įrankiai padės sužinoti, kokius raktažodžius naudoja jūsų vartotojai. Sudarykite šių raktažodžių sąrašą ir būtinai juos panaudokite savo svetainėje.

Pradėjus puslapio SEO optimizaciją, neperkraukite jo raktažodžiais. Per didelis raktažodžių kiekis gali atrodyti nenatūraliai. Dėl to nukentės jūsų turinio kokybė, ką pastebėję lankytojai paprasčiausiai jūsų puslapį paliks. Be to, „Google“ atpažįsta nenatūralų raktažodžių vartojimą ir tokiems puslapiams neleidžia užimti aukštų pozicijų paieškos rezultatuose.

Įkvėpimo pasisemti galima iš pirmąsias pozicijas paieškos sistemose užimančių puslapių. Peržvelgę, kokie raktažodžiai juose populiariausi, patobulinkite nuosavą svetainę.

Antraštės, antraštės ir dar kartą antraštės

Kiekviename puslapyje naudokite antraštes. Pagrindinė puslapio antraštė turi nusakyti, koks turinys bus pateiktas tame puslapyje. Naudokite papildomas antraštes, jeigu norite struktūrizuoti puslapį. Aiški puslapio struktūra lankytojams padės greičiau rasti norimą informaciją, be to, tokie puslapiai užima pastebimai geresnes pozicijas paieškos sistemose. Jeigu norite detalesnės informacijos apie antraštes, skaitykite šį gidą.

Vidinės nuorodos

Vidinės nuorodos yra dar viena SEO technika. Nuorodos padeda sukurti aiškią puslapio hierarchiją ir pagerinti svetainės poziciją paieškos sistemose. Kita vertus, nuorodos dar ir lankytojams padeda lengviau rasti aktualų turinį. Vidinių nuorodų gide rasite daugiau informacijos šia tema.

Analitiniai įrankiai

Norintiems akylai stebėti savo el.komercijos rezultatus, rekomenduojama pasitelkti analitikos įrankius. „Google Analytics“ ar „Bitly“ teikia duomenis apie jūsų auditoriją, perkamiausius produktus ir kitus svarbiausius el.komercijos rodiklius. Šie įrankiai taip pat gali parodyti, kokie puslapiai yra neefektyvūs ar kodėl kai kurie vartotojai nepateikia užsakymo. Tokie rodikliai yra vadinami „KPI“ (ang. – „Key performance indicators“).

Išskiriami keli esminiai „KPI“ rodikliai – tikslinė auditorija, srautas, vidutinė sesijos trukmė ir aplankyti puslapiai. Pradėkime nuo tikslinės auditorijos: apie ją daugiau informacijos pateikia būtent analitiniai įrankiai. Dauguma įrankių surenka jūsų svetainės lankytojų duomenis ir juos struktūrizuoja pagal tam tikrus demografinius kriterijus. Pasinaudojus šia informacija, galėsite patobulinti savo svetainę konversijoms bei geriau taikyti reklamos kampanijas. Pasitaiko, kad, į svetainę pridėjus užsienio kalbą bei valiutą, konversijos padvigubėja.

Analitiniai įrankiai taip pat teikia informaciją apie jūsų svetainės lankytojų srautą. Tai leidžia sužinoti, kurie kanalai yra efektyviausi, o kurie visiškai neprisideda prie didesnio svetainės srauto.

Srauto tipai skiriami į penkis: organinis srautas (ateina iš paieškos sistemų), mokamas srautas (ateina iš mokamos reklamos kanalų), rekomendacijos (ateina iš kitų svetainių, kuriose yra jūsų svetainės nuoroda), tiesioginis srautas (lankytojai, kurie į paieškos laukelį įveda jūsų svetainės URL) bei el. pašto srautas. Lankytojai, kurie ateina iš el. pašto (po sėkmingos el. pašto rinkodaros kampanijos).

Stebėdami lankytojų srauto rodiklius, taip pat galite matyti, kuriuose kanaluose srautas didėja, mažėja ar lieka stabilus. Jūsų tikslas – didinti lankytojų srautus visuose kanaluose.

Tuo tarpu vidutinė sesijos trukmė parodo, kiek laiko lankytojai vidutiniškai praleidžia jūsų svetainėje. Aplankytų puslapių rodiklis nurodo, kiek puslapių jūsų klientai aplankė vienos sesijos metu. Kartu šie rodikliai padeda suprasti, kuriuos puslapius turėtumėte gerinti, o kurie konvertuoja geriausiai. Ši informacija leis padidinti el.parduotuvės pelną.

El.pašto rinkodara

El.pašto rinkodara yra viena efektyviausių el.komercijos rinkodaros strategijų. Tyrimų duomenimis, 59% lankytojų pripažino, kad rinkodaros el.pašto kampanijos paskatino juos įsigyti produktą ar paslaugą. Tiesa, norint įgyvendinti šią rinkodaros kampaniją, jums prireiks jūsų klientų el.pašto adresų. Šis sąrašas yra neįkainojamos vertės.

Norėdami gauti kliento el.pašto adresą bei sukurti didelę duomenų bazę, galite pasinaudoti skatinamosiomis priemonėmis, pavyzdžiui, pasiūlyti nuolaidą klientams, pateikusiems jus dominančius duomenis.

Taip pat su kliento sutikimu galite išsaugoti jo el.pašto informaciją jam atlikus užsakymą. Sukūrę pakankamai didelę klientų el.pašto adresų duomenų bazę, savo klientus galėsite suskirstyti į pagrindines kategorijas, kurias sudaro vienkartiniai, lojalūs bei virtualų pirkinių krepšelį apleidžiantys klientai. Tokia struktūra padeda tikslingai sukurti efektyvias el.pašto rinkodaros kampanijas, kurios didina pardavėjo investicijų grąžą. Naudojant šią strategiją, kiekvienas investuotas doleris gali atnešti net 44 dolerius grąžos.

Apleisto krepšelio rinkodaros kampanijos

2019 m. vidutiniškai 77% žmonių apleido savo virtualius pirkinių krepšelius el.parduotuvėse. Tai yra įspūdingas potencialių klientų skaičius. Neapmokėtus krepšelius paliekančius klientus geriausiai veikia el.pašto rinkodaros kampanijos. Tokių kampanijų metu yra susisiekiama su klientais ir primenama apie krepšelyje pamirštus produktus. Taip pat galima pasiūlyti nuolaidą, paskatinsiančią klientus sugrįžti ir užbaigti pirkimą. Statistika patvirtina: tris kartus el.paštu išsiuntus priminimo laišką, net 69% pirkėjų sugrįžo ir įsigijo prekes.

Mokama reklama

Mokama skaitmeninė reklama padeda padidinti prekės ženklo matomumą bei el.parduotuvės lankytojų srautą. Trys pagrindinės mokamos reklamos kategorijos yra „Pay–per–click (PPC)“,„Pay–per–impression (PPI)“ bei reklamos skelbimai. Panagrinėkime kiekvieną iš jų detaliau.

Naudodami „PPC“ reklamos priemones, mokėsite už kiekvieną kliento paspaudimą ant reklamos. Tokios reklamos dažniausiai veikia aukcionų principu: aukščiausią kainą už paspaudimą pasiūlęs reklamuotojas gauna geriausią reklamos vietą. Reklamos yra rodomos, kuomet vartotojas ieško tam tikrų raktažodžių. Jeigu reklama atitinka paieškos frazę, 33% vartotojų ant jos paspaus. Daugiau apie tai skaitykite „PPC“ reklamos gide.

Pagal „PPI“ reklamos principus mokate nekintantį mokestį už 1 000 reklamos parodymų. Šio metodo privalumas prieš ginant su „PPC“ yra tas, kad iš anksto galite matyti, kiek pinigų išleisite. Tiesa, „PPI“ reklamos nebūtinai yra rodomos susidomėjusiems vartotojams.

Tuo tarpu reklamos skelbimai yra rodomi trečiųjų šalių svetainėse. Dažniausiai tai – tekstinė, vaizdinė ar banerinė reklama, kurią galima pamatyti kitose svetainėse. Reklaminiams skelbimams dažniausiai yra pasirenkamos populiarios svetainės, kuriose lankosi dideli lankytojų srautai. Šio modelio reklamos kaštai yra laikomi efektyviausiais, tačiau vidutinis konversijos koeficientas siekia vos 0,77%. Be to, nemaža vartotojų dalis naudoja reklamos blokavimo programas – tokias kaip „AdBlock“. Kadangi jiems reklaminiai skelbimai nėra rodomi, nukenčia konversijos koeficientas.

Pakartotinė rinkodara

Pakartotinė reklama yra rodoma vartotojams, kurie jau buvo apsilankę jūsų internetinėje svetainėje anksčiau. Naudojant šią techniką, vartotojui rodomas turinys, kuriuo jis jau domėjosi – jūsų svetainėje apžiūrinėtos prekės, perskaitytas turinys. Pakartotinės rinkodaros strategijos yra naudojamos socialiniuose tinkluose, „PPC“ kanaluose bei el.pašto rinkodaroje. Šio metodo efektyvumas jau yra pripažintas: konversijos išauga net 70%.

50% Z kartos ir 42% tūkstantmečio kartos atstovų teigia, kad socialiniai tinklai yra geriausia vieta prekės ženklų reklamai

Socialinių tinklų rinkodara

50% Z kartos ir 42% tūkstantmečio kartos atstovų teigia, kad socialiniai tinklai yra geriausia vieta prekės ženklų reklamai. Ši statistika įrodo, kad tokios platformos kaip „Instagram“, „Facebook“, „Snapchat“ ir „Twitter“ gali būti vieni efektyviausių reklamos kanalų.

Daugiau apie socialinių tinklų rinkodarą skaitykite šiame straipsnyje. Jame rasite visą informaciją apie sėkmingų reklamos kampanijų kūrimą bei efektyvų šių platformų panaudojimą ieškant potencialių klientų.

Summa summarum

Veikiausiai jau žinote internetinio verslo subtilybes, modelius bei strategijas ir esate pasiruošę pradėti? Kadangi informacijos buvo tikrai nemažai, pateikiame trumpą apibendrinimą.

Pradėkite pasirinkdami jums tinkamiausią verslo modelį. Apsispręskite, kokius produktus pardavinėsite. Išsirinkite, kokiu būdu susikursite savo el.parduotuvę. Apgalvokite ir kurkite unikalų įvaizdį, naudodami marketingo strategijas.

Esminių marketingo strategijų principų nėra daug, tačiau visi jie labai reikšmingi. Norint kurti sėkmingą verslą internete, būtina optimizuoti savo turinį paieškos sistemoms. Ne ką mažiau svarbu nuolat stebėti pagrindinius svetainės rodiklius, pasitelkus analitinius įrankius. Neatmeskite el.pašto rinkodaros metodo. Išbandykite įvairias mokamos reklamos strategijas.

Galiausiai – būkite matomi socialiniuose tinkluose.

Štai ir viskas, kas žinotina pradedantiems verslą internete. Beliko tik žengti pirmąjį žingsnį sėkmės link!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos