Augimas stagnuojančioje rinkoje
Įmonės neaudituotas pelnas prieš mokesčius praėjusiais metais siekė 960 tūkst. Eur, o 2014 m. priešmokestinis pelnas sudarė 190,5 tūkst. Eur. Grupės pajamos 2015 m. sudarė 52,6 mln. Eur bei palyginti su 2014 m. augo 1,5 mln. Eur, arba 3 proc.
„Prieš dvejus metus daug investavome į gamybos įrangą, energijos išteklių taupymą, kas pastebimai sumažino 2014 m. pelną. Tačiau investicija atsipirko praėjusiais metais – sumažėjus gamybinėms sąnaudoms ir padidėjus pardavimams, turime ženklų pelno šuolį“, – teigia „Kalnapilio – Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.
Bendri šios įmonės alaus ir nealkoholinių gėrimų pardavimai praėjusiais metais, palyginus su 2014 m., augo 13 proc. ir sudarė 114 mln. litrų.
M.Kirstukas prognozuoja, kad šiais metais Lietuvos alaus rinka trauksis.
„Augame stagnuojančioje rinkoje, – bendrovės padėtį apibūdino „Kalnapilio–Tauro grupės“ generalinis direktorius. – Pagrindinis augimas atėjo iš eksporto, kuris praėjusiais metais augo 34 proc“.
„Ne viena partija „Kalnapilio“ alaus jau išsiųsta į Kiniją“, – džiaugėsi M.Kirstukas. Jis pridūrė, kad Lietuvos rinkoje smarkiai augo ir „Kalnapilio“ bei „Tauro“ prekės ženklais pažymėtas alus.
Šiuo metu „Tauro“ prekės ženklas Lietuvoje yra antras pagal populiarumą po „Švyturio“.
Įmonė 2015 m. pabaigoje pasirašė bendradarbiavimo sutartį su gaiviųjų gėrimų milžine „PepsiCo“.
„Pasisakome už akcizo didinimą palaipsniui“
„Depozito įvedimas, viena vertus, skatina neišmesti pakuotės, bet atsiranda barjeras vartojimui. Be to, atsiranda padidėjęs akcizas, – apie šių metų prognozes kalbėjo M.Kirstukas. – Be abejo, įtaką mažesniems pardavimams darys didinamas apribojimas ir planuojami draudimai.“
„Visos problemos susijusios dėl mažų pajamų. Alkoholis tik viena iš priemonių, yra daug priemonių svaigintis“, – aiškino M.Kirstukas.
Pasisakome už akcizo didinimą palaipsniui. Taip pat sakome, kad kažkokios kategorijos gamintojas neturėtų būti diskriminuojamas – turi būti akcizas keliamas visam alkoholiui.
Paklaustas, kokios yra tinkamos priemonės kovoti su dideliu alkoholio vartojimu šalyje, „Kalnapilio – Tauro grupės“ generalinis direktorius įvardijo keletą.
„Pasisakome už akcizo didinimą palaipsniui. Taip pat sakome, kad kažkokios kategorijos gamintojas neturėtų būti diskriminuojamas – turi būti akcizas keliamas visam alkoholiui. Galbūt viena iš priemonių būtų valandų (kuomet parduodamas alkoholis) mažinimas, vartotojų švietimas“, – aiškino „Kalnapilio – Tauro grupės“ generalinis direktorius.
M.Kirstukas paminėjo ir galimai iškilsiančią diskriminaciją, jei politikai sumanytų visiškai uždrausti alkoholio reklamą. Anot jo, jeigu didieji tarptautiniai alaus prekės ženklai remia futbolo komandas, jų logotipus, besipuikuojančius ant žaidėjų marškinėlių, ir toliau matytų žiūrovai.