Vilniuje atsidariusi „Ikea“ suteikė ne tik platesnį prekių pasirinkimą finansiškai stabilesniems namų ūkiams, bet suteikė papildomų galimybių ir verslui.
„Jau dabar Lietuvoje pagal „Ikea“ užsakymus pagaminama 1,9 mlrd. Lt vertės produkcijos, o netrukus užsakymų apimtis turėtų išaugti dar pusantro karto. Viena priežasčių – „Ikea“ plečia prekybos geografiją, vienas iš tikslinių regionų yra Rusija, todėl koncernui aktualu turėti gamintojų kuo arčiau šios šalies, šitaip sumažinant logistikos sąnaudas“, – rašoma SEB apžvalgoje.
Dėl „Ikea“ Garliavoje jau atsidarė vielinius drabužių ir sandėlių krepšelius gaminanti „Pelly Baltic“. Be to, pasirašyta sutartis dėl ES paramos į gamyklos statybą investuojančiai ROL. Šią prekybos gamintoją į Lietuvą ateiti taip pat paskatino „Ikea“.
Apie 70 proc. produkcijos koncernui parduoda ir Šiauliuose įsikūrusi įmonė „Bigso“.
„Daugelis įmonių suvokia, kad Lietuva tapo labai svarbiu „Ikea“ regionu, joms reikia būti arčiau gamintojų. (…) Taigi „Ikea“ gravitacinis laukas yra labai stiprus, jis šiuo metu veikia Lietuvos naudai“, – rašoma Lietuvos makroekonomikos apžvalgoje.
Svarbus Lietuvai ir kitas Švedijos verslo milžinas – „H&M“. Pirmoji parduotuvė buvo atidaryta Vilniaus „Akropolyje“, ieškoma vietų kitoms parduotuvėms Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose.
„Tinkamiausių prekybos plotų paieška paprastai veikia ir „H&M“ plėtros į naujas rinkas planus. Švedų prekybos milžinė praėjusiais metais pradėjo veiklą Latvijoje, šiais metais įkėlė koją į Lietuvą ir Estiją, taip pat bus atidarytos parduotuvės Serbijoje, Indonezijoje“, – rašoma apžvalgoje.