Ne jums jau matyti grožio patarimai
„Auksinį liūtą“ video kategorijoje laimėjo Indijoje sukurta socialinė reklama „How to get perfect red lips“, kurioje patarimus dėl tobulų raudonų lūpų dalija ne tipinė „YouTube“ grožio kanalų vlogerė, o atakos rūgštimi auka – moteris, smarkiai subjaurotu veidu.
Ši socialinė reklama skatina Indijos vyriausybę uždrausti atvirą prekybą rūgštimi, dėl kurių atakų šioje šalyje kasmet nukenčia daugiau nei tūkstantis moterų.
Juokelis apie moteris? Pagalvokite dukart
Moterų objektyvizavimo problemą skatina spręsti ir Norvegijoje, organizacijos „Care Norway“ užsakymu sukurta reklama „Dear Daddy“.
Kur veda paauglių vaikinų mokyklos koridoriuose ar suaugusių vyrų užstalėse laidomi juokeliai apie moteris? Kokią vyrišką kultūrą jie suformuoja ir kaip atsakingi už patyčias ar prievartą prieš moteris. Šią reklamą privaloma pažiūrėti visiems, turintiems vaikų ar planuojantiems jų turėti.
Kiek kišenpinigių duosite savo sūnui? O dukrai?
Be apdovanojimų liko, tačiau bendrą festivalio nuotaiką gerai atspindėjo „TBWA Melbourne“ sukurta reklama „Equal Pay – Equal Future“. Socialiniame eksperimente dalyvavo vaikai – jų buvo paprašyta atlikti įvairius buities darbus: nuplauti automobilį, sutvarkyti sodą ar namus.
O tada vaikai už atliktą darbą gavo kišenpinigių, tik berniukai – daugiau nei mergaitės. Visai kaip suaugusiųjų pasaulyje, kur moterys, atlikdamos tuos pačius darbus, neretai uždirba mažiau nei vyrai.
Ar būsimoji karta gali tai pakeisti? Vaikai mano, kad taip.
Pasitikrinti krūtis? Kaip – pademonstruos vyras
Krūties vėžio prevencija, kurią skatina... vyras? Ši Argentinoje sukurta reklama ne tik pelnė „Kanų liūtų“ auksą, akivaizdžias žiūrovų simpatijas, bet ir atidengė socialinio tinklo „Facebook“ dvigubų standartų problemą.
„Facebook“ ir jam priklausančio „Instagram“ politika draudžia šiuose tinkluose demonstruoti krūtis – tačiau tik moterų. Esą tokie vaizdai pernelyg seksualūs, nors atvirai demonstruojami pusnuogių vyrų kūnai juose nėra jokia problema.
O ką daryti, jeigu nori paskatinti krūties vėžio prevenciją ir pademonstruoti, kaip atlikti krūtų patikrą? Atlikti ją su vyro krūtimis – be jokios baimės, kad „Facebook“ ar „Instagram“ šie vaizdai bus išcenzūruoti. Tokią šmaikščią, bet labai taiklią reklamą sukūrė Argentinoje įsikūrusi „DAVID“ agentūra.
Labai panašią socialinę kampaniją šių metų apdovanojimams pristatė ir DDBO „Worldwide“ agentūra. „Check it before it’s removed“ – sąmoningai dviprasmiškai tiek apie krūtis, tiek apie „Facebook“ nuotraukų politiką kalba kampanijos žinutė.