Karantinas pristabdė, bet neparklupdė: restoraną Judrė įrengia bet kuriuose Lietuvos namuose

„Maisto gaminimo ir pateikimo procesas man visada atrodė savitai stebuklingas, nes virtuvėje į rankas paimtas šaukštas praktiškai tampa burtų lazdele“, – tikina verslininkė Judrė Antanaitė. Už vietą po Lietuvos maitinimo sektoriaus saule vilnietės įkurtas prekės ženklas „Spoon to the Moon“ (liet. – „Šaukštas į mėnulį“) sėkmingai kovoja daugiau nei penkerius metus. Kuomet vienas po kito į eilę krentantys užsakymai galiausiai padrąsino pasvarstyti verslo plėtros galimybes, išaušo toli gražu ne magiškas rytas, pranešęs apie pasaulinę pandemiją.
„Spoon to the Moon“ gaminiai
Vilnietė verslininkė Judrė Antanaitė / „Daine photography“ nuotr.

„Neslėpsiu, jog iš pradžių situacija sukrėtė gan stipriai. Mūsų verslo pagrindas yra maistas šventėms, skaniausi užkandžiai, desertai. Tai didelės ir mažos šeimos šventės, konferencijos ir asmeniniai renginiai ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje. Todėl šiltajam metų laikui turėjome daugybę užsakymų, bet per kelias dienas jų nebeliko. Tiksliau – jie visi buvo suspenduoti, nukelti, o kai kurie ir atšaukti.

Gimtadienius ar kitas asmenines šventes klientai atšaukė, vestuves nukėlė rudeniop ar netgi kitiems metams. Tikrai pagalvojau, kad čia gali būti pabaigos pradžia“, – bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip verslas dirba šiandien“ auditorijai mintis dėsto išskirtinio maisto šventėms gamintoja J.Antanaitė.

Verslą grindžia meile maistui

Nors maisto tiekimo, banketų ruošimo ir švenčių puošimo paslaugas teikianti įmonė gyvuoja penkmetį, skanaus maisto mylėtoja J.Antanaitė šioje sferoje sukasi gerokai ilgiau.

Apie tai, kad jos gaminami patiekalai galėtų šeimą finansiškai laikyti ant kojų, vilnietė susimąstė būdama vaiko priežiūros atostogose.

„Daine photography“ nuotr./„Spoon to the Moon“ gaminiai
„Daine photography“ nuotr./„Spoon to the Moon“ gaminiai

Tiesa, Judrė sako, kad pati visko nepadarytų, todėl laikas nuo laiko marketingo, vadybos ar procesų valdymo srityje pasikonsultuoja su savo vyru Andriumi.

„Bendradarbiaujame ir su reklamos specialistais, kitais kūrybininkais. Siekiame savo veiklą deramai pristatyti, nes parodyti tikrai turime ką“, – pabrėžia J.Antanaitė.

Viską dariau ir darau iš didelės meilės geram maistui. O jeigu tai neša pelną – tuomet dar nuostabiau.

15min pašnekovė dalinasi prisiminimais, jog jau nuo pat pradžių jos kulinariniai atradimai sulaukdavo ne tik bičiulių komplimentų, bet ir prašymų pasirūpinti vaišėmis artėjančių švenčių metu:

„Lemtingas lūžis įvyko vienai bičiulei paprašius paruošti vaišes jos tetos jubiliejui. Sutrikau ir net suabejojau, ar viena susitvarkysiu. Draugė nuramino, lyg ir žadėjo pagelbėti, bet galiausiai puikiai su užduotimi susitvarkiau viena. Pamenu, kad gaminau viską: pradedant užkandžiais ir salotomis, baigiant karštais patiekalais. Tąkart desertui iškepiau tris gražuolius tortus.

Nufotografavau viską, pasidalinau savo socialinio tinklalapio „Facebook“ paskyroje ir viskas įsisiūbavo. Mano sutuoktinio Andriaus giminės užsienyje turi keletą restoranų, tad jis, įžvelgęs potencialą manyje, įtikino, kad atėjo metas į šią veiklą pažvelgti rimčiau. Bet galiu pripažinti, kad viską dariau ir darau iš didelės meilės geram maistui. O jeigu tai neša pelną – tuomet dar nuostabiau.“

„Daine photography“ nuotr./Judrė Antanaitė
„Daine photography“ nuotr./Judrė Antanaitė

Siūlo silkę „ištraukti iš patalų“

Nenuostabu, kad laikui bėgant nuosavą virtuvę, kurioje prijuostę rišdavosi vakarais, vaikams sumigus, ir sukdavosi iki paryčių, J.Antanaitė pakeitė nuomojamomis patalpomis su profesionalia maisto gaminimo įranga patogioje Vilniaus vietoje.

Kartu pildėsi ir „Spoon to the Moon“ maistą vertinančių ir mėgstančių asmenų sąrašas, o daugelis jų tapo pastoviais klientais.

„Nuo pradžių turėjome savitą suvokimą, kaip ir kokį maistą derėtų ruošti. Iki šios dienos to laikomės, nuolat giliname savo žinias. Gaminame šviežiai, iš aukščiausios kokybės produktų. Neperkame paruoštų masių, skirtų konditeriniams gaminiams. Kai kurie tiekėjai siūlo ir stebisi, kodėl nesidomime jų parduodamų desertų mišiniu, o, pavyzdžiui, mūsų ypatingąjį braunį gaminame iš aukščiausios rūšies šokolado ir natūralaus sviesto, kaip ir visus desertus“, – su entuziazmu balse pasakoja maisto mylėtoja.

„Baltos mišrainės neturime, atsiprašau (juokiasi, – aut. past.). Jeigu žmogui trūks plyš reikės, pagaminsime, bet iš pradžių pasiūlysime sveikesnių, įdomesnių ir gardesnių alternatyvų. Silkę ištrauksime iš patalų ir patieksime su juodos duonos trupiniais, karamelizuotu burokėliu ir žirnio daigu.

Dažnai tenka ruošti garbiems užsienio svečiams ir organizatoriai prašo tradicinio lietuviško maisto. Ne bėda, nes tokiu atveju patiekiame, pavyzdžiui, susluoksniuotą liežuvio užkanduką taurelėje. Atrodo estetiškai, o skonis išties nuostabus. Arba stilingi rožiniai šaltibarščių šotukai vasarą. Kažkas nuostabaus“, – džiugiai stilingo ir skanaus maisto ruošimo bei pateikimo ypatumus pasakoja Judrė.

Pristabdė ambicingus planus

Savitas, rafinuotas skonis ir teigiami klientų atsiliepimai užtikrino „Spoon to the Moon“ įsitvirtinimą Vilniaus rinkoje.

Anot pašnekovės, nuolat atnaujinamas ne tik meniu, bet ir plečiamos techninės galimybės. Pavyzdžiui, transportas su šaldymo technologijomis, skirtas profesionaliai gabenti maisto produktus, išlaikyti jų tinkamą ir saugią temperatūrą, padėjo nutiesti kelius ir į tautiečių šventes kituose didžiuosiuose šalies miestuose.

Kol kas planams paspausta pauzė, nes atsitiko toks force majeure, o karantinas apribojo mūsų veiklas.

„Šiltuoju metų laiku skaičiuodavome vidutiniškai po 3–5 užsakymus kiekvieną dieną. Gvildenome mintį atidaryti cechą Kaune, svarstėme ir apie įmonės franšizės galimybę tolimesniuose miestuose, pavyzdžiui, Klaipėdoje.

Aktyviai mąstome, kaip paskatinti pardavimus elektroninėse platformose, kurias sukūrėme unikalias, puikiai atitinkančias klientų poreikius. Buvome bene pirmieji, kurie leido klientams susikurti unikalią šventę, tiesiog naudojantis mūsų elektronine parduotuve.

Tačiau kol kas planams paspausta pauzė, nes atsitiko toks force majeure, o karantinas apribojo mūsų veiklas. Tik mums visada svarbu patenkintas klientas, tad ieškome naujų būdų, atsakingai vykdome specialistų nurodymus ir dirbame uoliai, kad skaniausiu maistu galėtume pradžiuginti visus jus“, – apie situaciją pasakoja bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip verslas dirba šiandien“ herojė.

Vyksta konkurencinė kova

Vilnietės verslininkės teigimu, nuolat jaučiamas konkurentų kvėpavimas į nugarą. „Konkurencinė kova vyksta. Kartais ji nervina, bet dažniau kelia šypseną ar net įkvepia. Tenka matyti, kad kiti nukopijuoja mūsų „Facebook“ paskyroje rašomus įrašus, idėjas, net naudoja mūsų nuotraukas. Ribos tam yra, ir mes savo unikalų turinį saugome, dėl jo perspėjame. Visų svarbiausia – santykis su klientais, ir mes labai artimai bendraujame su užsakovais.

Yra tokių žmonių, kurie savo giminės rato gimtadienius jau nuo įmonės veiklos pradžios švenčia tik su mumis, besąlygiškai pasitiki, netgi savo nuožiūra leidžia mums parinkti šventės meniu. Jei kas bando nukniaukti idėjas ar maisto nuotraukas, tai yra ir tokių verslui svarbių aspektų, kurie yra tik mūsų. Net ir konkurencinė kova padeda augti kaip asmenybėms“, – mintis ir patirtis dėsto verslininkė.

Rado būdų išlikti rinkoje

Nepaisant to, kokį stiprų smūgį sudavė pasaulinė pandemija, lėmusi ir visuotinį karantiną bei smulkiojo verslo sąstingį, šiuolaikiški ir savo idėjomis pagrįstai tikintys verslininkai surado išeitį iš padėties.

„Pavyzdžiui, mes sugalvojome pasiūlyti poroms ar didesnėms šeimoms praleisti vakarą namuose tarsi restorane. Aptarnaudavome šimtus žmonių didžiuliuose renginiuose, o dabar tarsi grįžome prie ištakų. Tai turi žavesio. Tam puikiai pasitarnauja mūsų patogi elektroninės prekybos platforma, tuomet bekontakčiu būdu iki namų durų pristatome maistą: užkandžių bei desertų rinkinius, pagrindinius patiekalus, kuriuos tereikia pusvalandžiui pašauti į orkaitę, ir restoranas jau jūsų namuose.

Įkvėpimo suteikė ir kelios svarbios visuotinės progos. Pagyvėjimą pajutome Velykų savaitgalį, kiek daugiau užsakymų sulaukėme ir per Motinos dieną. Beje, vieni mūsų klientai praėjusį savaitgalį netgi atšventė jaukias vestuves. Šventė vyko tik artimiausiųjų rate, vienuolikos žmonių būrelyje, namuose. Žavu, ir patirtis miela“, – su džiugesiu pasakoja J.Antanaitė.

„Daine photography“ nuotr./„Spoon to the Moon“ gaminiai
„Daine photography“ nuotr./„Spoon to the Moon“ gaminiai

Net ir kritinėje situacijoje atranda optimizmo

Psichologiškai ir finansiškai įtemptu periodu „Spoon to the Moon“ įkūrėja J.Antanaitė stengiasi išlaikyti pozityvų požiūrį:

„Iš esmės, net silpnumo akimirkomis, kuomet, atrodo, viskas slysta iš rankų, nesudvejoju ir paburbėjusi po nosimi toliau darau tai, kas man yra meilė ir hobis viename. Silpnumo akimirkos netrunka ilgai, viršų ima noras tobulinti, puoselėti mylimą ir aplinkinių vertinamą veiklą.

Todėl pastaruosius du mėnesius besitęsiančioje situacijoje stengiuosi įžvelgti tik gerus dalykus. Pergalvojome verslo strategiją, įvedėme naujų paslaugų, prisitaikėme prie naujų poreikių ir aplinkybių. Banalus posakis apie tai, kad vienos durys užsidaro, kitos atsiveria, dabar įgyvendinamas tikrovėje. Per penkerius metus rankų nenuleidome nė karto, todėl neketiname nuleisti ir dabar. Žinome ir tikime, kad viskas bus gerai. Ir toliau kursime stebuklus jūsų šventėms“.

VIDEO: Sugriuvus šventėms, atsisakė banketų rengėjų paslaugų: norėdami išlikti, prašmatnias vakarienes veža į namus

Prekės ženklą „Spoon to the Moon“ valdo UAB „Skanus dangus“ – viena iš smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kuri naudojasi „Tele2“ paslaugomis.

Bendras 15min ir „Tele2“ projektas Kaip verslas dirba šiandien“ prie pasikeitusių verslo Lietuvoje sąlygų ir naujų iššūkių prisitaikęs ankstesnio projekto „Kaip ten dirba“ tęsinys.

Jeigu esate nedidelės įmonės atstovas ir norite dalyvauti projekte Kaip verslas dirba šiandien“ bei papasakoti apie savo veiklą plačiai 15min auditorijai, rašykite mums el. Paštu kaiptendirba@15min.lt.

Galbūt jūs būsite tie laimingieji, į kurių darbų sūkurį ners 15min filmavimo komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis