01 16 /01 18 18:33

Su karo rėmėja pripažintos „Vičiūnų grupės“ vadovais susijusi įmonė laimi net Lietuvos kariuomenės viešuosius pirkimus

Daugiau nei šimtas valstybinių įmonių, įstaigų ar institucijų organizavo viešuosius pirkimus, kuriuos laimėjo „Autovici“. Jos akcininkas – Šarūnas Matijošaitis, kuris yra ir „Vičiūnų grupės“, įtrauktos į Tarptautinį karo rėmėjų sąrašą, generalinis direktorius. Tai parodė iniciatyvinės grupės „STOP prekybai rusijoje“ atlikta analizė.
Vičiūnai group
Vičiūnai group / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Ukrainos nacionalinė korupcijos prevencijos agentūra įtraukė Lietuvos bendrovę „Vičiūnų grupė“, kuriai priklauso maisto prekių ženklas „Viči“, į tarptautinių karo rėmėjų sąrašą, nes ji tęsia veiklą Rusijos rinkoje.

Nepaisant to, kaip pranešime spaudai pastebi iniciatyvinė grupė „STOP prekybai rusijoje“, tokių svarbių institucijų kaip Krašto apsaugos ministerija ar Valstybės saugumo departamentas viešuosius rinkimus laimi įmonė „Autovici“, tiesiogiai susijusi su „Vičiūnų grupės“ vadovais. Šios įmonės vienintelis akcininkas – „Vičiūnų“ generalinis direktorius Šarūnas Matijošaitis.

Iniciatyvinės grupės atlikta analizė parodė, kad net 104 valstybinės įmonės, įstaigos ar institucijos organizavo viešuosius pirkimus, kuriuos laimėjo „Autovici“.

15min analizė, remiantis „Okredo“ duomenimis, parodė, kad per pastaruosius metus „Autovici“ laimėjo 90 viešųjų konkursų – tarp įstaigų, kurioms įmonė teikė ar dar teikia paslaugas yra ir Lietuvos kariuomenė, valstybinė įmonė „ESO“, Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ ir kitos.

„Yra sunku patikėti, kad tiesiogiai su pripažintais karo rėmėjais „Vičiūnai“ susijusios įmonės „Autoviči“ paslaugų pagrindinis pirkėjas yra ne kas kitas, o valstybinės įstaigos ar institucijos. Tai parodo labai aiškią spragą mūsų nacionalinio saugumo politikoje – kaip su karo rėmėjais tiesiogiai susijusi įmonė gali aptarnauti mūsų valstybines institucijas karo akivaizdoje, o ypač – Lietuvos kariuomenę? Lietuvos valstybė stipriai remia Ukrainos kovą prieš Rusiją, tačiau tokie tyrimai atskleidžia dalies mūsų įstaigų ar institucijų dviveidiškumą,“ – teigė „STOP prekybai rusijoje“ savanoris Ignas Plunksnis.

Ukrainos nacionalinė korupcijos prevencijos agentūra/Viči
Ukrainos nacionalinė korupcijos prevencijos agentūra/Viči

Iniciatyvinė grupė „STOP prekybai rusijoje“ atkreipia dėmesį ir į Viešųjų pirkimų įstatymą, kuris nėra pakankamai lankstus, jog gebėtų prisitaikyti prie visuomenės pokyčių ir šių laikų realijų, tokių kaip grėsmių nacionaliniam saugumui rizika bei pakitę etikos ir moralės standartai.

Gamyklos Kaliningrade neparduoda

„Vičiūnų grupės“ savininkai vis dar valdo gamyklą Kaliningrade, nors ir teigia, kad nuo 2022 metų pradžios, kai Rusija pradėjo invaziją Ukrainoje, bando parduoti verslą.

Šimtai Vakarų įmonių pasitraukė iš Rusijos rinkos po Maskvos invazijos į Ukrainą praėjusių metų vasarį, o Kyjivas nevengė viešai kritikuoti tų, kurios liko, įtraukdamas tokias bendroves į į tarptautinių karo rėmėjų sąrašą.

„Dar 2022 metų kovą, po plataus masto Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, šios Lietuvos grupės vadovas Šarūnas Matijošaitis pareiškė, kad bendrovė per 3–4 mėnesius pasitrauks iš Rusijos rinko. Tačiau tapo žinoma, kad „Vičiūnai“ nenutraukia savo veiklos Rusijoje ir išlieka vienu mėgstamiausių prekės ženklų tarp Rusijos vartotojų“, – sakoma naujausiame Ukrainos nacionalinės korupcijos prevencijos agentūros pranešime.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Šarūnas Matijošaitis
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Šarūnas Matijošaitis

Pasak agentūros, grupė vykdo įprastą veiklą Rusijoje, neatleidinėja darbuotojų, gina savo rusišką prekės ženklą teismuose ir toliau samdo darbuotojus savo patronuojamosioms įmonėms, taip palaikydama Rusijos darbo rinką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis