Karšykla Plungėje sulaukia klientų net iš Vokietijos ir Prancūzijos

Atskubėjęs ruduo darbais užvertė vilnos karšėjus. Tiesa, visoje Lietuvoje – vos viena kita karšykla. Todėl vienos jų savininkas Plungėje sako vos spėjantis atlikti užsakymus, mat klientų sulaukiantis net iš užsienio.
Siūlai
Siūlai / BFL/Kęstučio Vanago nuotr.
Temos: 2 Vilna Plungė

Plungėje esančioje karšykloje staklės kone be perstojo dūzgia nuo rugsėjo iki pat Naujųjų. Karšyklos savininkas sako kasmet sulaukiantis vis daugiau klientų. Per sezoną – daugiau nei tūkstančio. Sukaršti vilnos žmonės čia atvyksta iš tolimiausių šalies kampelių ir net užsienio – Latvijos, Vokietijos, Anglijos ar Prancūzijos. Laukiančiųjų eilė sudaryta beveik iki metų galo.

„Mes esam iš už Telšių. Kitur nėr karšyklų. Karšykla dabar yra egzotika“, – tvirtina Lingėnų kaimo gyventoja Valė Drukteinienė.

Moterys sako pačių iš vilnonių siūlų numegztos kojinės, šalikas ar kitas drabužis – mielesnis nei pirktinis. Be to, rankų darbo mezginys – puiki dovana.

„Pradėjo dabar populiarėt. Seniau kažkaip nebuvo paklausos nei vilnom, nei mėsai, o dabar jau yra“, – teigia Lingėnų kaimo gyventoja Adelė Pocienė.

Daugiau kaip 70 metų senumo Vokietijoje pagamintomis staklėmis per sezoną Algis Uščinas sukaršia apie pustrečios tonos vilnos. Populiariausia – lietuviškos avies, nors tokioje vilnoje daugiausiai šiukšlių. Tačiau žmonės atneša karšti ir šuns, lamos ar kupranugario vilnos.

„Vos ne vienas Lietuvoj esu toks“, – sako A. Uščinas. Jis pasakoja, kad priima karšti vilnos kiekius nuo trijų kilogramų, kai kitos karšyklos – nuo 20–30 kg.

Be to, čia ne tik vilna karšiama, bet ir susukamas siūlas. Karšyklos savininkas sako, kol nebrangsta elektra, paslaugos nebranginantis. Sukaršti kilogramą vilnos kainuoja 5 Lt, susukimas – 10 Lt, o suverpimas – 15 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis