Seminare D.Gluckmanas pasidalino beveik pusės amžiaus darbo alkoholio industrijoje patirtimi ir sėkme – jis ne tik yra dirbęs su tarptautiniu mastu žinomais prekių ženklais „Procter & Gamble“, „Unilever“ ir kitais, tačiau ir pats yra išradęs visame pasaulyje žinomus gėrimus: (koreguota, – red. past.) likerinį gėrimą (koreguota, – red. past.), princesės Dianos mėgstamiausią gaivųjį gėrimą „Aqua Libra“ bei kitus.
Svečias papasakojo, kodėl paprastos idėjos yra dažnai pačios geriausios ir sunkiausios.
„Mano pavardė vokiečių kalboje reiškia „laimingas žmogus““, – vakarą pradėjo svečias, nuo 1961-ųjų gyvenantis Anglijos sostinėje – Londone.
Jis ėmė pasakoti apie savo vieną žymųjį „klientą“ – „Mr. Clean“, reklamos personažą, reklamuojantį plovimo priemonę.
„Dirbau reklamų kūrime. Tą sakydavau visiems aplinkiniams, nors iš tikro reklamavau muilą“, – humoro nestokojo D.Gluckmanas.
Kaip gimė (koreguota, – red. past.)
1973 m. viena Airijos kompanija ėmė ieškoti, kas sukurtų naują gėrimą, kuris tiktų eksportui. D.Gluckmanas su partneriu nusprendė pabandyti tokį sukurti. Tuomet jie neturėjo daug pinigų. Partneris buvo „žodžio ir minties“ žmogus, D.Gluckmanas – „veiksmo“. Vienam kildavo idėja, kitas ją griebdavo ir įgyvendindavo.
„Kas atsitiktų, jei sumaišytume grietinėlę ir airių mėgstamą viskį? Hipotezę reikia įgyvendinti. Nulėkėme iki parduotuvės. Nusipirkome (koreguota, – red. past.) ir grietinėlės. Parlėkėme į namus, sumaišėme, – skonis buvo baisus. Pamanėme, tai idėjos pabaiga. Bet ne, reikia tęsti. Nulėkėme vėl į parduotuvę. Atradome geriamą šokoladą, pridėjome cukraus, sumaišėme. Skanu. Išplovėme toniko butelį, supylėm. Klientas iškart pasakė, kad nuostabu“, – teigė D.Gluckmanas.
Tuomet jam buvo 35-eri. Jis ėmė ieškoti tinkamo pavadinimo šiam visiškai inovatyviam gėrimui, mąstė, kaip turėtų atrodyti etiketė. Tuomet jie su partneriu ieškojo naujo biuro, šalia vieno iš potencialių pamatė iškabą (koreguota, – red. past.). Taip ir kilo pavadinimas.
„Dizainerio įmonėje neturėjome. Mano sekretorė pasakė, kad jos vyras – dizaineris. Pasisiūlė padėti. Net negalėjau apibūdinti, kokiam gėrimui reikia sukurti pakuotę ir etiketę. Lyg sviestui, bet alkoholis brangesnis produktas, tad reikia prabangesnės pakuotės. Po kelių dienų grįžo sekretorė su keliais etiketės pavyzdžiais. Tarp jų buvo ir ta, kuri tapo žinoma pasaulyje“, – paaiškino svečias.
Likerį greitai pripažino moterys. Vyrai iškart pasakė, kad tai – moterų gėrimas.
„Pamenu, nunešiau 2 butelius į šalia biuro veikiantį barą. Grįžau po kelių dienų, buteliai nebuvo pajudinti. Kai užėjau antrą kartą, vienas buvo dingęs. Papasakojo, kad buvo užėję du policininkai. Paklausė, koks tai gėrimas. Ir visą butelį išgėrė. Tai man buvo teigiami įrodymai. Tai veikia“, – kaip pasklido idėja, papasakojo inovatorius.
Dabar tai 9 labiausiai perkamas alkoholinis gėrimas pasaulyje. Populiariausias likeris mūsų planetoje. Pernai parduota 6,6 milijono pakuočių šio gėrimo. Kas 30 sekundžių pasaulyje kas nors nusiperka jo po taurelę.
„Kodėl mums pasisekė? Dėl to, kad tai buvo vienintelė idėja, jokio plano B. Jei būtų buvusios 6 idėjos, būtume metus vykdę apklausas, išleidę daugybę pinigų. Įtraukti buvo tik aukščiausio lygio vadovai. Mes jiems pasiūlėme galutinį produktą, kuris atrodė realus. Su etiketėmis, pakuote. Padėjo, žinoma, ir ankstesnės patirtys, darbas „Kerrygold“. Mes tikėjome savo idėja“, – paaiškino svečias.
Išleido knygą
Praėjusiais metais buvo išleista jo knyga „That S*it Will Never Sell“, kurios pavadinime cituojamas vienas gėrimų industrijos ekspertas, šiuos žodžius ištaręs, kai ant jo stalo buvo pastatytas (koreguota, – red. past.).
„Nuvežėme kelis butelius į Niujorką. Paragavęs ekspertas pasakė, kad jam etiketė primena Vietnamo karių uniformas. „Šito šūdo niekada neparduosi“, – taip jis pasakė. Bet jis buvo įtikintas pabandyti. Ir susikrovė milijonus“, – kaip likeris iš Didžiosios Britanijos pasiekė JAV, papasakojo išradėjas.
Idėja gimė per 20 sekundžių, 240 sekundžių truko kompanijos atstovų įtikinėjimas. Per 60 sekundžių idėja buvo nupirkta. Ir štai, pernai šio gėrimo parduota 305 tūkst. pakuočių.
Apie 1980-uosius D.Gluckmanas sumąstė sukurti nealkoholinį gėrimą. Taip gimė „Aqua Libra“. Kaip paaiškėjo vėliau, tai buvo vienas mėgiamiausių Velso princesės Dianos gėrimų.
„Neišleidome jokių pinigų reklamai. Tiesiog žmonėms jis buvo įdomus. Dalis jo skonio nekentė, dalis dievino. Koks tai skonis? Vaisių – obuolių, meliono, ir įvairių žolelių. Komplikuotas suaugusiųjų skonis. Tai ne „Cola Cola“, kuri patinka visiems iškart. Pakuotė buvo nuostabi. Ją sukūrė tas pats asmuo, kuris sukūrė pakuotę (koreguota, – red. past.).
Tuomet vieną dieną anglų vietinėje spaudoje išėjo straipsnis – princesės Dianos CV. Rašė apie tai, kur ji mėgsta apsipirkti, kur pietauja. Įvardyti ir mėgiamiausi trys gėrimai. Vienas jų – „Aqua Libre“. Tokios reklamos negalėtum nusipirkti. Ji buvo idealus reklamos veidas“, – patikino D.Gluckmanas, taip niekada nesutikęs princesės asmeniškai.
Tokios reklamos negalėtum nusipirkti. Ji buvo idealus reklamos veidas.
Knygoje D.Gluckmanas taip pat pasakoja apie savo sėkmingus ir nesėkmingus atradimus bei patirtis – didžiausia pamoka, pasak jo, buvo ta, kad gėrimų industrijoje itin svarbus komandinis darbas, gebėjimas suburti aplink save talentingus ir sumanius žmones.
Idėją pardavė per 60 sekundžių
„Kažkada mano tėtis, gal kokiais 1940-aisiais, buvo gavęs dovaną – kelis sujungtus butelius su keliais skirtingais gėrimais. Taip kilo (koreguota, – red. past.) idėja: vienoje pusėje – juodas likeris (kava ir viskis), kitame – šviesus likeris (pienas ir šokoladas). Man patinka pasakoti (koreguota, – red. past.) atsiradimo istoriją. Idėja gimė per 20 sekundžių, 240 sekundžių truko kompanijos atstovų įtikinėjimas. Per 60 sekundžių idėja buvo nupirkta. Ir štai, pernai šio gėrimo parduota 305 tūkst. pakuočių, uždirbta 98 milijonai dolerių“, – dar vieną sėkmingą istoriją pateikė inovatorius.
Išrado jis ne tik daug originalių alkoholinių gėrimų, bet ir... blogus kvapus šaldytuve sugeriantį „kiaušinį“ – „Fridge Fresh“.
„Būdamas Amerikoje žiūrėjau televizorių, kai išvydau reklamą, kurioje buvo patariamą sodą įdėti į šaldytuvą, soda sugeria blogus kvapus. Taip kilo idėja sukurti šaldytuvo blogų kvapų sugertuką, kiaušinio formos. Paprasčiausiai padedi prie kiaušinių ir štai, tavo grietinėlė apsaugota nuo bakterijų, žuvies kvapo kaip nebūta“, – šyptelėjo D.Gluckmanas, kūręs idėjas ir maisto produktų pramonei.
Jis pripažino, kad yra geras idėjų pardavėjas, bet jam sekėsi dėl to, kad kūrė artimus santykius tik su aukščiausio lygio vadovais, juos pažinojo.
„Buvau sėkmingas, nes dirbau įmonėje, kuri suteikė priėjimą prie geriausių, aukščiausios klasės vadovų“, – prisipažino D.Gluckmanas.
Papasakojo jis ir vieną iš juokingiausių istorijų, kai nepasisekė. Kilo iššūkis sukurti viskį Korėjos rinkai. Sugalvojo sukurti viskį, kuris bus puikus, jei jį pateiksi tiesiai iš šaldiklio.
„Kai pristačiau tą idėją korėjiečiams, jie plojo atsistoję. Tai nutiko pirmą kartą mano gyvenime. Tačiau tik vėliau paaiškėjo, kad jiems idėja visiškai nepatiko“, – šyptelėjo svečias.
Jis pasidalijo ir keliomis savo išvadomis, padiktuotomis gausybės metų praktikos. Pirma, jei nežinai, ko negali padaryti, tu gali padaryti viską. Antra, visuomet galima sukurti geresnį produktą. Net ir už patį geriausią. Trečia, neturi būti didelis, kad būtum nuostabus. D.Gluckmanas niekada neišplėtė savo mažos įmonės į didelę.
Svarbiausia, pasak jo, pati idėja, ir kai tik gimsta ta gera idėja, viskas toliau plaukte plaukia.
„Esu paprastas vyrukas. Idėjos gali kilti bet kur. Man kildavo ir oro uoste, ir duše, ir skutantis barzdą. Vienas produkto pavadinimas kilo sprendžiant kryžiažodžius šeštadienį. Tikiu tuo, kad kuo daugiau praktikos, tuo sėkmingesnis tampi“, – patikino D.Gluckmanas.
Neįgyvendino bent 30-ties gerų idėjų
Ar kada kilo gerų idėjų, kurios taip ir liko neįgyvendintos? D.Gluckmanas prasitarė, kad jo knygoje paminėtos apie 30 tokių idėjų, nepasiekusių rinkos.
„Galite jas vogti ir įgyvendinti“, – nusijuokė svečias, patikinęs, kad šiuo metu idėjos nebegimsta, nes niekas jo nebesamdytų.
Artimiausiu metu D.Gluckmanas skaitys paskaitas Airijoje, Didžiojoje Britanijoje, JAV, Vokietijoje, Australijoje ir kitose šalyse. Pasaulio mastu pripažintą rinkodaros ekspertą dažnai samdo tarptautinės įmonės, siekiančios patekti į kitų šalių rinkas. D.Gluckmanas turi sąsajų ir su Lietuva – jo tėvo motina apie 1870-uosius emigravo iš Tauragės į Pietų Afrikos Respubliką. Paklaustas, ar norėtų pamatyti šį mažą Lietuvos vietą, svečias tik papurtė galvą. Lietuvoje jis svečiuojasi pirmą kartą.
„Dubline susipažinau su lietuviu, kuris pasiūlė atvykti į Lietuvos ambasadą išgerti arbatos. Taip ir atsiradau galiausiai jūsų šalyje. Šiuo metu mano tikslas gyvenime – parduoti knygas“, – paaiškino D.Gluckmanas.
***
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento vertinimas
Atsakydami į Jūsų 2018-11-19 el. raštą, informuojame, kad Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui (toliau – Departamentas) teisės aktai nesuteikia teisės aiškinti įstatymų ir kitų teisės aktų, todėl šiuo raštu pateikiama Departamento nuomonė negali būti vertinama kaip oficialus teisės aktų aiškinimas.
Departamento nuomone, vertinimui atsiųsto teksto paryškinta informacija galimai prieštarauja Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d. reikalavimui: „Lapkričio 16 d. Vytauto Didžiojo universitete (VDU) seminarą surengė pasaulinio garso verslo inovatorius Davidas Gluckmanas, populiaraus gėrimo (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) išradėjas, kurio inovacijos padeda verslams prasimušti į tarptautines rinkas. Svečias Lietuvą aplankė neatsitiktinai – nors gimė Pietų Afrikos Respublikoje, jo močiutė – tauragiškė / Seminare D.Gluckmanas pasidalino beveik pusės amžiaus darbo alkoholio industrijoje patirtimi ir sėkme – jis ne tik yra dirbęs su tarptautiniu mastu žinomais prekių ženklais „Procter & Gamble“, „Unilever“ ir kitais, tačiau ir pats yra išradęs visame pasaulyje žinomus gėrimus: perkamiausią likerinį gėrimą (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.), princesės Dianos mėgstamiausią gaivųjį gėrimą „Aqua Libra“ bei kitus / Kaip gimė (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.)/ Nulėkėme iki parduotuvės. Nusipirkome (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) viskio ir grietinėlės. Tuomet jam buvo 35-eri. Jis ėmė ieškoti tinkamo pavadinimo šiam visiškai inovatyviam gėrimui, mąstė, kaip turėtų atrodyti Tuomet jie su partneriu ieškojo naujo biuro, šalia vieno iš potencialių pamatė iškabą (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.). Taip ir kilo pavadinimas / Praėjusiais metais buvo išleista jo knyga „That S*it Will Never Sell“, kurios pavadinime cituojamas vienas gėrimų industrijos ekspertas, šiuos žodžius ištaręs, kai ant jo stalo buvo pastatytas būsimas perkamiausias likeris (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.)/ Pakuotė buvo nuostabi. Ją sukūrė tas pats asmuo, kuris sukūrė pakuotę (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.)/ Taip kilo (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) gėrimo idėja: vienoje pusėje – juodas likeris (kava ir viskis), kitame – šviesus likeris (pienas ir šokoladas). Man patinka pasakoti (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) atsiradimo istoriją“.
Nurodyta paryškinta informacija gali būti siejama su ūkio subjektų, vykdančių alkoholinių gėrimų (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.), (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.), (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) ir (pavadinimo neminime dėl galimo pažeidimo, – red. past.) didmeninę ir mažmeninę prekybą Lietuvos Respublikos rinkoje, komercine, ūkine, finansine veikla, būtų didinamas nurodytų alkoholinių gėrimų žinomumas ir tuo būtų teikiama aiški nauda šiais alkoholiniais gėrimais prekiaujančioms įmonėms bei skatinamas straipsnyje minimų alkoholinių gėrimų pirkimas ir vartojimas. Taigi, paryškinta informacija būtų vertinama kaip komercinio (reklaminio), o ne publicistinio pobūdžio, todėl paryškintos informacijos pateikimas interneto svetainėje www.15min.lt būtų pripažintinas uždrausta alkoholio reklama.
Šis paaiškinimas parengtas atsižvelgiant į Jūsų išdėstytas aplinkybes. Jei paaiškėtų kitokių ar papildomų svarbių aplinkybių, Departamentas pasilieka teisę situaciją įvertinti kitaip.