Laima (vardas pakeistas) 15min pasakojo, kad nė 20 eurų nekainavusią palaidinę iš „GoodLookShop“ užsisakė gruodžio 28 dieną, tačiau laukta prekė jai taip ir nebuvo pristatyta.
„Susigundžiau maža kaina – 18,10 eurų – su atsiuntimo išlaidomis. Manau, kad esu ne vienintelė, kuri negavo prekės, yra daug komentarų, kuriuose žmonės skundžiasi tokia pačia problema. O, kad būčiau juos mačiusi prieš pirkdama“, – kalbėdama su 15min apmaudo neslėpė Laima.
Skaitytoja pasidalijo ir savo susirašinėjimu su parduotuve – sausio 7 dieną ji nusiuntė pardavėjui laišką su klausimu, kada bus pristatyta prekė. Atgal atskriejo atsakymas, kad jau po kelių dienų ji turėtų būti išsiųsta.
Visgi praėjus dar savaitei situacija nepasikeitė. Moteris parašė įmonei kelis laiškus prašydama grąžinti sumokėtus pinigus, tačiau 5 dienas atsakymo nesulaukė. Išsiuntus dar vieną, kuriame pirkėja atkreipė dėmesį į neigiamus viešojoje erdvėje sklandančius atsiliepimus apie įmonę, Laimai parduotuvė galiausiai atrašė, kad pinigai bus grąžinti per 48 valandas, o atsiliepimus esą rašo konkurentai. Parduotuvė taip pat atkreipė dėmesį, kad „turi daug sekėjų.“
Viename iš laiškų „GoodLookShop“ atstovai teisinosi ir darbuotojų trūkumu.
„Trūksta darbuotojų, kad darbas būtų kokybiškai atliktas. Naujų darbuotojų rasti ne taip paprasta“, – tokį atsakymą Laimai atsiuntė parduotuvė.
Įmonė kaltę verčia konkurentams
Parduotuvę „GoodLookShop“ valdanti įmonė „Mados vardas“, rekvizitai.lt duomenimis, sausio 31 dieną turėjo 2 darbuotojus.
Remiantis Registrų centrui pateiktais įmonės duomenimis, ji 2021 m. uždirbo 1187 eurus grynojo pelno, 2020 m. – 4935 eurus. Duomenys už 2022 m. šiuo metu dar nėra pateikti.
Socialiniuose tinkluose „Mados vardo paskyra“ yra labai populiari – feisbuke ji turi virš 100 tūkst. sekėjų.
Tiesa, viešumoje apie įmonę galima rasti nemažai neigiamų vartotojų komentarų.
„Kultūringo bendravimo nėra. Prekių nesiunčia. Dar feisbuko profilyje užblokavo mane, kad nekomentuočiau, jog nepatikimi. Mėnuo laiko praėjo, gavau pusę siuntos. Už kitą pusę prašiau grąžinti pinigus. Tai atidavė per 48 valandas“, – rašė Eglė Rekvizitai.lt puslapyje.
Kita vartotoja taip pat neslėpė nusivylimo.
„Parduoda prekes, kurių net neturi sandėlyje. Žada išsiųsti per 5 darbo dienas, tačiau praėjus terminui informuoja, kad prekė atseit neatėjo ir pas tiekėją buvo nurodyta bloga informacija. Siūlo įsigyti kitą prekę, tačiau kai atsisakai ir prašai tiesiog grąžinti pinigus, visas bendravimas dingsta”, – „Google“ atsiliepimų skiltyje rašė Svetlana.
Tačiau 15min susisiekus su įmone, jos vadovu prisistatęs Vilius Sabaliauskas neigė, kad parduotuvė patiria kokių nors problemų.
„Yra daug konkurentų, su kuriais konkuruojame kaina. Čia yra paprastas dalykas versle. Šitomis prekėmis prekiauja pusė Lietuvos, tai jei jiems trukdo mūsų antkainis, čia yra jų asmeninės problemos. Jei kažkas susiduria su problemomis, tegul kreipiasi pas mus, aiškinsimės. Mes visas taisykles esame nurodę, mus n kartų yra tikrinusios vartotojų teisės, policija. Jokių problemų neturime su niekuo, nė vienoje vietoje“, – 15min sakė V.Sabaliauskas.
Dabar aš tempsiu gumą dėl 18 eurų? Apie ką mes kalbame? Mes gruodžio mėnesį turėjome virš 5 tūkst. užsakymų.
Jis taip pat užsiminė, kad įmonei trūksta darbuotojų, nes pardavimai net ir po Kalėdų išlieka dideli.
„Jei kažkas nori išspręsti problemas, gali ateiti dirbti pas mus. Mes dedame skelbimus, ieškome darbuotojų. Kad kažkam būtų negrąžinti pinigai, tokios problemos tikrai nėra“, – nukirto pašnekovas.
Jis taip pat tvirtino, kad 18 eurų yra pernelyg maža suma, kad dėl jų būtų veliamasi į nemalonumus.
„Dabar aš tempsiu gumą dėl 18 eurų? Apie ką mes kalbame? Mes gruodžio mėnesį turėjome virš 5 tūkst. užsakymų“, – sakė jis.
Tiesa, nors pašnekovas neigė, kad įmonė vilkina pinigų grąžinimą žmonėms, kuriems taip ir nebuvo pristatytos prekės, Laima informavo, kad iškart po pokalbio su V.Sabaliausku pinigus atgavo.
VVTAT: yra gauta skundų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patvirtino, kad dėl įmonės „Mados vardas“ valdomos internetinės parduotuvės yra gavusi tiek pasiteiravimų, tiek skundų iš vartotojų.
„Vien pasiteiravimų dėl informacijos 2022 m. sulaukta apie 10. Vartotojai dažniausiai teiravosi, kaip elgtis nesulaukus įsigytos prekės ar negrąžinamų pinigų. Taip pat per 2022 m. ir šiuos metus gautas panašus skaičius vartotojų prašymų išnagrinėti kilusius ginčus dėl negrąžinamų pinigų, ne tų pristatytų prekių, kurios buvo užsakytos, ir panašiai“, – sakė VVTAT tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.
Jos teigimu, dalies šių prašymų nagrinėjimas po VVTAT kreipimosi į bendrovę nutrauktas, nes ginčai išsisprendė taikiai. Dėl 4 prašymų priimti nutarimai vartotojų naudai. Priimti ir įsigalioję VVTAT nutarimai yra privalomi vykdyti.
„Vartotojai, kurie mano, kad jų teisės yra pažeistos, turėtų kreiptis į pardavėją ir pateikti savo reikalavimą, pagrįstą konkrečiais dokumentais. Jei nepavyktų rasti taikaus sprendimo su pardavėju, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka“, – sakė tarnybos atstovė.
Vartotojams su prašymu svarbu pateikti mokėjimą patvirtinantį dokumentą, susirašinėjimą su verslininku ir kitus reikšmingus įrodymus, kurie pagrįstų patirtus nuostolius.
Teisės aktai numato, jog internetu įsigytą prekę pardavėjas vartotojui turi pristatyti per 30 dienų. Jeigu per šį terminą vartotojas prekės negauna, pardavėjas privalo nedelsiant grąžinti visus vartotojo sumokėtus pinigus.